Announcement

Collapse
No announcement yet.

Löper kattskrället redan?!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by JessicaRabbit
    Jag ska nog kastrera henne tror jag, det verkar vara att föredra även om det är dyrare. Steriliseras hon fortsätter hon löpa, och det vill vi ju inte!
    nej, det var det jag tänkte också därav frågan

ja det är ju inte billigt direkt, men kanske ett måste....

Comment

Har pratat med vetten nu. Man kan inte kastrera under pågående löpning, blödningsrisken är för stor. Däremot kan man ge p-piller för att dämpa symptomen så han ska faxa in recept och kan hämtas imorrn. Men vi var överens om att p-piller ska man inte ge sin honkatt så länge för det är ju risker med det också. Tyvärr kostar det 750 kronor att kastrera en honkatt och de pengarna har jag inte nu. Jag får 2000 kronor över till mat och uppehälle för en månad då alla räkningar är betalda, och då tillkommer även alla jävla presenter jag måste köpa till folk som fyller år i december. Vi är tydligen lite dåliga på planering i vår släkt eftersom halva släkten fyller år just i december...

Ps: Nyss försökte faktiskt Pepsi sätta på Misja...såg inte klokt ut. Och nu går han och svansar efter henne och hon svansar efter honom..tydligen blev han intresserad ändå..
      nej, börja inte med p-piller!
      det är dyrt och onödigt och inte alls bra för katten, det avrådde vetten här iaf

är det så dyrt?? 300 nåt betalade vi när vi kastrerade våran Pepsi

Ja om Misja tycker det är kul å bli påsatt utan att få ungar.... fast det vet hon ju inte..
      Stackars Pepsi (din Pepsi alltså) men han är ju inte mer än kille

Comment

Originally posted by Boubou
        nej, börja inte med p-piller!
        det är dyrt och onödigt och inte alls bra för katten, det avrådde vetten här iaf

är det så dyrt?? 300 nåt betalade vi när vi kastrerade våran Pepsi

Ja om Misja tycker det är kul å bli påsatt utan att få ungar.... fast det vet hon ju inte..
        Stackars Pepsi (din Pepsi alltså) men han är ju inte mer än kille
        P-pillerna är bara en tillfällig lösning så tat lugnt boubou. Jag gillar inte heller p-piller varken på mänskor eller djur. Vetten och jag var helt överens om den saken. Det blir dyrt i längden, lätt att missa är det samt att det medför risker för katten.

Men min vette sa att 750 kronor är eg. billigt. Jämför med vad det kostar för en hund..det kostar flera tusen att kastrera en tik. Och det borde eg. vara lika dyrt för en katthona, men det är det inte, troligtvis för att då skulle inte så många kattägare kastrera sina katter med påföljden att det skulle bli en massa oönskade kattungar som ingen tar hand om.

Comment

P-pillerna är bara en tillfällig lösning så tat lugnt boubou. Jag gillar inte heller p-piller varken på mänskor eller djur. Vetten och jag var helt överens om den saken. Det blir dyrt i längden, lätt att missa är det samt att det medför risker för katten.

Men min vette sa att 750 kronor är eg. billigt. Jämför med vad det kostar för en hund..det kostar flera tusen att kastrera en tik. Och det borde eg. vara lika dyrt för en katthona, men det är det inte, troligtvis för att då skulle inte så många kattägare kastrera sina katter med påföljden att det skulle bli en massa oönskade kattungar som ingen tar hand om.
          jag tycker det låter svindyrt med 750 :-
          men det kanske beror på var man kastrera katten

hoppas du får pengar över så du får fixat henne då, för hon kan ju inte springa runt så där i alla evighet

Comment

jag tycker det låter svindyrt med 750 :-
            men det kanske beror på var man kastrera katten

hoppas du får pengar över så du får fixat henne då, för hon kan ju inte springa runt så där i alla evighet
            Nä, det är ju synd om henne ju. Men just nu har hon fallit ihop i en hög på Emmas säng..helt slut. Så nu sover hon och Pepsi har lagt sig i fåtöljen bakom sängen så nu är det lugnt ett tag iaf.

Stackarn...hon är alldeles slemmig där bak. Luktar inte gott, det kan jag försäkra..blärk.. Hon har rusat runt och jamat högt hela dan, och slickat sig där bak med jämna mellanrum.

Min vette är ju privatpraktiserande, så han är kanske lite dyrare än på smådjurskliniken tex..men han ligger bra till för mej att åka till, inte så långt. Dessutom är han väldigt bra på det han gör..mina föräldrar har anlitat honom också med sina hundar i alla år. Men just nu ser jag ingen möjlighet att punga ut med 750 pix..speciellt inte när soc har dragit 463 spänn av normen!

Comment

jag minns när min Pepsi började löpa, hon skrek verkligen. och föll ihop helt utmattad.... grannkatter kom å försökte ta sig inte till henne, men då kom Siba å jaga bort dom

Klart man ska gå till vetten som man trivs bäst med, synd bara att han känenr att han måste ta så mycket pengar för det

hoppas det ordnar upp sig med pengarna

- och en sak till! vi borde göra nåt åt det här med att våra katter heter Pepsi, men är av olika kön... förvirrande

Comment

jag minns när min Pepsi började löpa, hon skrek verkligen. och föll ihop helt utmattad.... grannkatter kom å försökte ta sig inte till henne, men då kom Siba å jaga bort dom

Klart man ska gå till vetten som man trivs bäst med, synd bara att han känenr att han måste ta så mycket pengar för det

hoppas det ordnar upp sig med pengarna

- och en sak till! vi borde göra nåt åt det här med att våra katter heter Pepsi, men är av olika kön... förvirrande
                Ja verkligen..man blir ju helt förvirrad..du får helt enkelt döpa om din katt. Det säger sig självt ju..Pepsi är inget flicknamn heller!

Comment

Ja verkligen..man blir ju helt förvirrad..du får helt enkelt döpa om din katt. Det säger sig självt ju..Pepsi är inget flicknamn heller!
                  pepsi är ju ett flicknamn .... din katt måste va bög eller nåt

obs, inget fördomsfullt mot bögar

Comment

pepsi är ju ett flicknamn .... din katt måste va bög eller nåt

obs, inget fördomsfullt mot bögar
                    Tror inte min Pepsi håller med dig riktigt där. Pepsi är ju ett killnamn, det hör man ju!

Comment

Tror inte min Pepsi håller med dig riktigt där. Pepsi är ju ett killnamn, det hör man ju!
                      vi kanske ska fråga i Fristaden ??

Comment

vi kanske ska fråga i Fristaden ??
                        Starta en poll du.

Jaha, det hade du visst redan gjort - och nu har jag röstat också. *fniss*

Comment

Starta en poll du.

Jaha, det hade du visst redan gjort - och nu har jag röstat också. *fniss*

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                          Working...
                          X