Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pepsikatten

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pepsikatten

Bort med dom, snälla BB.. försök att ta in mer roliga.. Och hur 17 kunde dom huset välja in Henrik??

Henrik: det var ett lågvattenmärke häromdagen när han sjöng vid läggdags.. iofs ett bra sömnpiller. Men nej! Han satte ett nytt rekord när han \"recenserade\" Adagio.. vilken fjant! (Och jag är romatinkter men.. please, det var ruggigt töntigt!)

Sirre: tycker synd om honom, lite malplacerad.. och lite mobbing ??

Nää, vill inte säga nåt taskigt, men ..

Rebeka...h : UT MED HYNDAN! Psykotisk, töntig, osäker och är det NÅN som sett hennes modellbilder? Ta mig f..n, retuschering måste få en helt ny innebörd för den stackars fotografen ??

Nää.. bort med jokrarna..

Bort med dig också, menigslösa trådar har vi tillräkligt av i detta forum redan... :p

Comment

Och du allsmäktige, vad är en meningsfull tråd för dig då?

Kom med nåt konkret istf att bara gnälla..

Comment

sprit : Forumet är väl ändå till för att man ska skriva vad man tycker?

Comment

ja för fan ut med tråkjokrarna henrik och rebekah...tråkigaste folket i huset nånsin...tillför NADA......

Comment

Pepsikatten

Nu vill jag att han kommer hem!

Han har varit ute sen i förrgår kväll och inte kommit hem ännu. Gillar inte när han är ute så här länge, jag blir ju orolig!

Tur att Misja är innekatt och fullkomligt nöjd med det iaf..Pepsi går inte att hålla inomhus men jag gillar inte när han är borta flera dar i sträck. *suckar*

Comment

Är han kastrerad? *glömt*

Gary måste bli det.. får bli i jan någon gång.. kostar ju "bara" 200.

Huu... hoppas att han kommer in snart! Förstår att du är orolig!

Comment

Originally posted by turbotrollet
                Är han kastrerad? *glömt*

Gary måste bli det.. får bli i jan någon gång.. kostar ju "bara" 200.

Huu... hoppas att han kommer in snart! Förstår att du är orolig!

Jadå, han är kastrerad. Och han gör så där ibland, är borta 2-3 dagar och sen kommer han rätt som det är..

Men med tanke på vädret och kylan blir man ju lite extra orolig. Men han kommer nog när han blir hungrig.

Va? Bara 200, vad billigt..! Jag betalade 450 spänn för Pepsis kastrering..

Comment

Originally posted by JessicaRabbit
                  Jadå, han är kastrerad. Och han gör så där ibland, är borta 2-3 dagar och sen kommer han rätt som det är..

Men med tanke på vädret och kylan blir man ju lite extra orolig. Men han kommer nog när han blir hungrig.

Jag förstår dig... jag blir orolig när jag själv är ute i sånt där väder.

Men det löser sig nog, det har väl hänt förut? Du får säga till honom på skarpen när han kommer hem sen!

Jag sökte på veterinärer på internet och ringde runt till de 7 st som ploppade upp.. alla tog 400 utom en gubbe som hade en "privat" (ja, vad det nu heter), han tog 200... men det känns lite skumt med "privata" (ja, vad det nu heter) eller?

Comment

Originally posted by JessicaRabbit

Ja fan det är inte roligt när de är borta. Hoppas han kommer snart. Ibland har ju katter 'extrahem'. Dvs käkar och har sig hos nån annan.

Vår ena kattunge var så späd, jätteliten och mager och plötsligt blev hon som en tunna. Hon såg ut som en bakpotatis med tändsticksben.

Så förstår man att hon går in till grannen och käkar upp deras katts mat. Deras katt är lite försiktigt och vår kattunge tror och har alltid trott att hon är ett lejon, minst ett lejon.

Comment

Men det löser sig nog, det har väl hänt förut? Du får säga till honom på skarpen när han kommer hem sen!

Jag sökte på veterinärer på internet och ringde runt till de 7 st som ploppade upp.. alla tog 400 utom en gubbe som hade en "privat" (ja, vad det nu heter), han tog 200... men det känns lite skumt med "privata" (ja, vad det nu heter) eller?
                      Kan ju var skumt. Men kanske inte mer än att han/hon inte skattar på sina pengar. Klinik är det det du menar?

Comment

Bara kolla att han är leg vet så är det nog ok. Så länge han gör ett bra jobb så är det ju bara bra om han är billig Det bästa är att ha rekommendationer från andra patienter så man har nåt att gå efter..vore ju inte kul att komma hem med en felbehandlad kisse ju.

Den jag går till är privatpraktiserande och morsan o dom har ju gått med hundarna dit i alla år, så jag vet ju att han är bra. Och han ligger på samma pris som de andra klinikerna vi har. Måste kastrera Misja sen med, men 750 spänn är lite mkt just nu för min del.

Comment

Originally posted by Bria
                          Ja fan det är inte roligt när de är borta. Hoppas han kommer snart. Ibland har ju katter 'extrahem'. Dvs käkar och har sig hos nån annan.

Vår ena kattunge var så späd, jätteliten och mager och plötsligt blev hon som en tunna. Hon såg ut som en bakpotatis med tändsticksben.

Så förstår man att hon går in till grannen och käkar upp deras katts mat. Deras katt är lite försiktigt och vår kattunge tror och har alltid trott att hon är ett lejon, minst ett lejon.
                          Inte Pepsi..han är nog för rädd för andra människor tror jag. Men det är klart, vad vet jag om vad han gör när han är ute. Iaf tror jag nog att han sökt sig till nåt varmt ställe för det är likadant när det regnar..då kommer han inte förrän det slutat regna. Sen när han kommer in, då härjar han som fan på mej, precis som om det är MITT fel att det är dåligt väder!

Hade en gång en honkatt som inte bara trodde hon var en tiger allraminst, så kaxig som hon var, hon gick som barn i huset på ålderdomshemmet också, där hon blev matad av tanterna. De är inte dumma, katterna.

Comment

Bria. Klinik, bra. Tack!

JR. Ja, men hur kollar man upp om veterinären är leg.? Jag betalar ju hellre halva priset för samma "behandling" om han är lika bra som de andra.
                            men samtidigt är jag ju SJÄLVKLART villig att betala mer oxå... om det är någor lurt, för jag vill inte förlora Gary.

Birgit (Andrees mamma), hon har ju två katter. Och Ester brukar ibland bo hos Birgit.. och ibland bor hon ute hos Uffe (andrees pappa) som bor 50 meter därifrån.. hon får mat på båda ställena... hon har det skitbra!

Redigerar: Katten alltså, inte Birgit själv!

Comment

Bria. Klinik, bra. Tack!

JR. Ja, men hur kollar man upp om veterinären är leg.? Jag betalar ju hellre halva priset för samma "behandling" om han är lika bra som de andra.
                              men samtidigt är jag ju SJÄLVKLART villig att betala mer oxå... om det är någor lurt, för jag vill inte förlora Gary.

Birgit (Andrees mamma), hon har ju två katter. Och Ester brukar ibland bo hos Birgit.. och ibland bor hon ute hos Uffe (andrees pappa) som bor 50 meter därifrån.. hon får mat på båda ställena... hon har det skitbra!

Redigerar: Katten alltså, inte Birgit själv!
                              Säkert finns det nån organisation man kan ringa och kolla upp sånt hos? Som man kan göra med läkare? De måste ju vara registrerade nånstans? Du kan ju också höra efter i bekantskapskretsen om det är nån som varit där osv..

Hahahaha, nu fick jag bilder i huvet, hur Birgit går runt och bor o äter på olika ställen.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X