Announcement

Collapse
No announcement yet.

handikapp katt

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• handikapp katt

???????

Som vanligt.....ALDRIG i detta hus!!

Comment

handikapp katt

tror det är något fel på Fritz...
      hen hoppar aldrig upp på köksbordet.....

...utan att hoppa på en stol först....

....jag glömde revbensspjäll på skärbrädan (på tallrik) igår...såg att katten saknades, gick in i köket...och då satt han nedanför och bara tittade...

Comment

Originally posted by Runedin
        tror det är något fel på Fritz...
        hen hoppar aldrig upp på köksbordet.....

...utan att hoppa på en stol först....

....jag glömde revbensspjäll på skärbrädan (på tallrik) igår...såg att katten saknades, gick in i köket...och då satt han nedanför och bara tittade...
        Han är alltså annorlunda än förut?

Comment

Originally posted by Bria
          Han är alltså annorlunda än förut?
          nä han har aldrig varit mycket för att hoppa högt upp....kanske har svindel...han klarar ju att hoppa upp på arbetsbänken...men han gör det sällan...enklare att gå till fönstret vid köksbordet...

Comment

nä han har aldrig varit mycket för att hoppa högt upp....kanske har svindel...han klarar ju att hoppa upp på arbetsbänken...men han gör det sällan...enklare att gå till fönstret vid köksbordet...
            Det var ju bra det så, så att han inte var sjuk. Han kanske är lite bortskämd............med mat och kärlek...det är ju lätt hänt ...

Comment

Det var ju bra det så, så att han inte var sjuk. Han kanske är lite bortskämd............med mat och kärlek...det är ju lätt hänt ...
              rent allvarligt så tror jag han har någon form av synfel...men han verkar må hur bra som helst i övrigt...men han börjar bli lite fet....

Comment

rent allvarligt så tror jag han har någon form av synfel...men han verkar må hur bra som helst i övrigt...men han börjar bli lite fet....
                Kanske det.

Kan bara föreställa mig vilken meny unge Herr Katt får.

Det är jobbigt att hoppa när maggen är full av godsaker och blir man sen fet...ja inte hoppar jag så mycket i alla fall.

Comment

Kanske det.

Kan bara föreställa mig vilken meny unge Herr Katt får.

Det är jobbigt att hoppa när maggen är full av godsaker och blir man sen fet...ja inte hoppar jag så mycket i alla fall.
                  så farligt bortskämd är han inte...även om det blivit en del skinksvål i jul...

för det mesta så får han 100g ica kattmatt som han gillar...sedan så får han hur mycke mjau räkfrossa och köttgille han vill (hårdmat)..och givetvis massor färskt vatten...

Comment

så farligt bortskämd är han inte...även om det blivit en del skinksvål i jul...

för det mesta så får han 100g ica kattmatt som han gillar...sedan så får han hur mycke mjau räkfrossa och köttgille han vill (hårdmat)..och givetvis massor färskt vatten...
                    som jag har fattat det så ska de må bäst på torrfoder. Mina gamla missar åt allt, men de här två sakerna som jag har nu är verkligen fisförnäma, som jag ungefär. Den ena har skedmatats och ger man dom en ostabit så leker de med den om den är för stor. Men de är ju inte så gamla än.

Vi brukar mata våra djur med allt som är gott. Räkor och rostbiff, glass...men inte så mycket att de blir sjuka av det. Förhoppningsvis då.

Comment

som jag har fattat det så ska de må bäst på torrfoder. Mina gamla missar åt allt, men de här två sakerna som jag har nu är verkligen fisförnäma, som jag ungefär. Den ena har skedmatats och ger man dom en ostabit så leker de med den om den är för stor. Men de är ju inte så gamla än.

Vi brukar mata våra djur med allt som är gott. Räkor och rostbiff, glass...men inte så mycket att de blir sjuka av det. Förhoppningsvis då.
                      det är precis det jag vill undvika....men det är svårt när fritz är så söt....

Comment

Haha din katt är ju bara lat. Såklart det är enklare att ta vägen till bordet med en mellanlandning på stolen först. Om han dessutom är lite överviktig så är det också en förklaring, det är lättare att göra flera småhopp än ett stort med den kroppen.

Inget du behöver oroa dig för.
                        Igor är nämligen exakt likadan. Min bokhylla kan väl vara en halvmeter hög ungefär. Inga som helst problem för en katt att hoppa, fast igor sitter nedanför och skriker tills någon antingen lyfter upp honom eller drar ut en låda han kan mellanlanda i

Comment

Originally posted by msfantasia
                          Haha din katt är ju bara lat. Såklart det är enklare att ta vägen till bordet med en mellanlandning på stolen först. Om han dessutom är lite överviktig så är det också en förklaring, det är lättare att göra flera småhopp än ett stort med den kroppen.

Inget du behöver oroa dig för.
                          Igor är nämligen exakt likadan. Min bokhylla kan väl vara en halvmeter hög ungefär. Inga som helst problem för en katt att hoppa, fast igor sitter nedanför och skriker tills någon antingen lyfter upp honom eller drar ut en låda han kan mellanlanda i
                          LAT ???... ...sådan husse...sådan katt....

han lyckades ju faktiskt fånga en uggla i helgen...

och han är inte överviktig...är mest orolig att han blir det.....

Comment

Gary är likadan.. hoppar alltid upp på stolen först och inte bordet direkt.. aldrig sett honom göra det... han hoppar aldrig upp på diskbänken. Det är jag visserligen glad för..

Om jag står vid spisen eller skärbrädan så hoppar han upp på stolen och hänger över ryggstödet och jamar (ser ut som en av bilderna i min tråd "Nya bilder på Scary-Gary") så hänger han där och jamar..

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                            Working...
                            X