Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gary är kåt?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gary är kåt?

Lägg ner skiten. Ge Carro pengarna, och spela in nästa dokusåpa

på ett ålderdomshem.

NÄ FY FAN!!!!!!!!!!! INTE CARRO!!!!!!!!!!!!!!!!!! VEM SOM HELST UTOM CARRO OCH ULRIKA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Comment

Bascal2: vad vad länken med hon från exorcisten??

Comment

inte lägga ner

Comment

Ålderdoms hem där Carro och Ulrika försöker liva upp stämningen

Comment

tur att några gör det

Comment

Ja precis! Folk gnäller att det är Carolina och Olivier som livar upp stämingen i huset och att de andra bara är tråkiga...

Vilka är det som är tråkiga egentligen??? Kolla hur de bara sitter där som avdankade gamla pensionärer. Carro och Ulrika rockar fett!!!!
              mitt motto, sagt av min farmor: fina flickor kommer till himmeln, andra kommer hur lågt som helst.

Comment

Gary är kåt?

Hjälp mig. (oss. Andree håller på att bli tokig)

Gary blev ett halvår den 16/12.

Nu den senaste tiden "pratar" och "skriker" han som fan!

Är han kåt?
                Slutar han när han blir kastrerad?
                Kommer han fortsätta om han blir kastrerad?
                Har det någonting med "könsmogen"(het) att göra överhuvudtaget?

Han har Norsk Skogskatt i sig, och de är kända för att "prata" mycket, men såhär mycket har det aldrig varit.. och det är låååånga, "djuuupa" mjauuuuuu.

Det låter helt annorlunda än när han ska ha mat, då är det "vanliga" mjau.

Han är lugn när man håller i honom... men annars går han omkring och skriker, dock inte heeeeela tiden, men OFTA!!

Vad är det med honom?

Comment

Låter ju som om han börjar bli könsmogen ja. Men en hankatt som blir det, brukar i regel märka revir också genom att kissa och skvätta både här och där, så om jag vore ni, skulle jag kastrera honom bums.

Finns ingen värre lukt än urin från hankatter som just blivit könsmogna. *uuurk* Går aldrig att få bort.

Han slutar när han blivit kastrerad, ja. Han kommer sluta vilja gå ut o para sig och han kommer inte skrika och inte märka revir.

Däremot förblir han förmodligen lika pratsam som innan.

Comment

Okej, ja, vi får se till att fixa det under veckan som kommer... än har han inte skvätt.

Men hur blir han när vi kastrerar honom? Kommer han att förändras?

Och kommer han ligga däckad i flera dagar?

Hur går det till? *orolig*

Comment

Originally posted by turbotrollet
                      Okej, ja, vi får se till att fixa det under veckan som kommer... än har han inte skvätt.

Men hur blir han när vi kastrerar honom? Kommer han att förändras?

Och kommer han ligga däckad i flera dagar?

Hur går det till? *orolig*
                      Det är lite olika...Pepsi blev lite tjurigare av sig efter kastreringen. En del katter blir det. Men förhoppningsvis blir han oförändrar, eller kanske lite lugnare.

Kastreringen går till ungefär så här: Ni kommer till vetten, lämnar honom där och några timmar senare eller så får ni hämta honom igen. Han blir vägd (för att de ska veta hur mycket narkos han behöver), rakad och sen sövd. Själva ingreppet går fort, men sen ska han vakna till och observeras ett tag innan han kan hämtas hem. Han kommer att vara ganska sömnig och groggy resten av dagen, men han kommer att kvickna till vartefter Han kommer inte ha speciellt ont (inte som jag märkte på Pepsi iaf) och har blir snabbt (nån dag bara) sitt gamla vanliga jag igen.

Det är med andra ord inga märkvärdigheter, han blir snabbt återställd.

Jag lämnade in Pepsi på morgonen vid åtta eller nåt sånt, fick hämta honom igen nån gång mitt på dagen. Han sov hela vägen hem i buren, men väl hemma kvicknade han till lite och ville ut ur buren när han kände igen sej. Hemma i hallen försökte han gå ut ur buren, men var så groggy att han inte kunde resa sig..så jag hjälpte honom. Sen la jag honom på en filt på golvet och där sov han större delen av den dagen..han var ute i köket på eftermiddan och åt och sen somnade han igen. Nästa dag var han som vanligt.

Comment

Redan så stor, lilla Gary. Ack ja.

Som JR skrev, skitlätt ingrepp, jag har tom varit med några gånger när vi har haft hankatt som blivit av med kulorna.
                        Och jag fick ta hem skrällena på en gång, så det är nog kanske litet olika hos olika veterinärer.

Thello, måste jag passa på att säga, börjar bli stor han också nu.
                        Han blev sju månader i tisdags och nu lyfter han på benet när han skall pinka, oftast iaf och så skvätter han i varje gathörn.

Sköter han sig inte så blir han av med kulorna i maj.

Comment

Originally posted by TequilaLady
                          Redan så stor, lilla Gary. Ack ja.

Som JR skrev, skitlätt ingrepp, jag har tom varit med några gånger när vi har haft hankatt som blivit av med kulorna.
                          Och jag fick ta hem skrällena på en gång, så det är nog kanske litet olika hos olika veterinärer.

Thello, måste jag passa på att säga, börjar bli stor han också nu.
                          Han blev sju månader i tisdags och nu lyfter han på benet när han skall pinka, oftast iaf och så skvätter han i varje gathörn.

Sköter han sig inte så blir han av med kulorna i maj.
                          Ja så är det kanske, det är nog olika på olika ställen. Kan tänka mej iofs, att den där som bara tar 200 spänn låter ägaren ta hem kissen direkt. Och det gör ju inget. Bara bra att slippa åka två gånger.

Det är nog ingen dum idé kanske, att kastrera Thello..han är ju stor och stark..får han vittring på en löpande hona lär du inte kunna hålla emot honom. Elller..?

Comment

dom blir oftast mera tillgivna, lugnare o gladare

o ännu keligare efter kastrering

jag tog hem en vet o gjorde det härhemma, på lotta alltså, så hon slapp åka till vet

fick se till så hon blundade ofta bara, när hon sov så inte ögonen torkade ut, det gick kanonbra

hon sov hela dagen, fick hålla ögonen på henne, sen piggnade hon till

och såååååååååååå kelig, ja det är alice också

Comment

Jäla taskmörtar...

________
                              ____

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X