Jävlar...Cow..!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Är Gary stressad, eller vad?
Collapse
X
-
Är Gary stressad, eller vad?
Jag har hört, att när katter sitter/ligger med öppen mun och andas genom munnen, eller ja, iaf har munnen öppen - betyder det att katten är stressad.
Är det verkligen så?
För senast idag satt Gary i köksfönstret, jamade och sen helst plötsligt satt han och glodde på mig med öppen mun. Det hade han tydligen gjort imorse oxå (inte glott på mig dock, men suttit i fönstret med öppen mun), innan Andree skulle ta A till dagis, de hade skrattat åt det.
Men vad betyder det? Betyder det ingenting? Eller... ja... lite orolig..
- Comment
Comment
-
Har hittat!Originally posted by turbotrolletåhh, ropa till om du hittar nåt.
Det Gary gjorde i morse kallas för att "flemma". Det är ett helt naturligt beteende hos alla kattdjur. Alla kattdjur har nåt som kallas Jacobssonska organet. Det är ett smakorgan och med hjälp av det "smakar" djuret på alla olika lukter. När katten flemmar tar den in lukter. Så du behöver inte vara orolig! Kolla in länken - där finns massor med bra och rolig och intressant info om katters olika beteenden.
Så det där med att katten skulle vara stressad, kan du nog glömma, tror jag. Iofs kan jag tänka mej att en stressad katt andas med öppen mun, men då flämtar den säkert också och ser allmänt konstig ut..eller vad man ska säga.
http://web.telia.com/~u31427441/katterna/beteende.htm
Ps: Har även för mig att ormar har detta organ...
- Comment
Comment
-
Tyckte oxå det var konstigt, för han såg ju inte stressad ut i övrigt.Originally posted by JessicaRabbitHar hittat!
Det Gary gjorde i morse kallas för att "flemma". Det är ett helt naturligt beteende hos alla kattdjur. Alla kattdjur har nåt som kallas Jacobssonska organet. Det är ett smakorgan och med hjälp av det "smakar" djuret på alla olika lukter. När katten flemmar tar den in lukter. Så du behöver inte vara orolig! Kolla in länken - där finns massor med bra och rolig och intressant info om katters olika beteenden.
Så det där med att katten skulle vara stressad, kan du nog glömma, tror jag. Iofs kan jag tänka mej att en stressad katt andas med öppen mun, men då flämtar den säkert också och ser allmänt konstig ut..eller vad man ska säga.
http://web.telia.com/~u31427441/katterna/beteende.htm
Ps: Har även för mig att ormar har detta organ...
Han satt ju bara där i fönstret helt lugnt och flemmade! 
Ska titta på den hemsida snart, håller på att ladda hem lite fonts till min blogg, försöker göra om den lite... lite svårt med alla HTML-koder bara, kan ju inte sånt, men lite har jag lyckats med iaf, som jag är stolt över, för att vara så kass på datorer! hehehe.
TACK JR! Du är en ängel!
- Comment
Comment
-
Originally posted by turbotrolletTyckte oxå det var konstigt, för han såg ju inte stressad ut i övrigt.
Han satt ju bara där i fönstret helt lugnt och flemmade! 
Ska titta på den hemsida snart, håller på att ladda hem lite fonts till min blogg, försöker göra om den lite... lite svårt med alla HTML-koder bara, kan ju inte sånt, men lite har jag lyckats med iaf, som jag är stolt över, för att vara så kass på datorer! hehehe.
TACK JR! Du är en ängel!
Ja, usch, html-koder...det har jag också suttit och kämpat med..svårt i början, men man lär sig rätt snabbt. Fast numera har jag ett program som jag använder för min hemsida, där man skriver in det man ska och så finns det standardmallar man kan lägga in, man bara trycker på en knapp så kommer rätt kod automatiskt..fiffigt va?
- Comment
Comment
-
YOU KIDDING ME? GIMME GIMME!Originally posted by JessicaRabbit
Ja, usch, html-koder...det har jag också suttit och kämpat med..svårt i början, men man lär sig rätt snabbt. Fast numera har jag ett program som jag använder för min hemsida, där man skriver in det man ska och så finns det standardmallar man kan lägga in, man bara trycker på en knapp så kommer rätt kod automatiskt..fiffigt va?

Eller?
Jag har hittat webbens absolut snyggaste blogg. Så nu har jag blivit inspirerad till att förändra.
Vill du se? (webbens snyggast blogg alltså) 
En snygg brud
.
- Comment
Comment
-
Haha, ja du kan få programmet över msn om du vill.Originally posted by turbotrolletYOU KIDDING ME? GIMME GIMME!
Eller?
Jag har hittat webbens absolut snyggaste blogg. Så nu har jag blivit inspirerad till att förändra.
Vill du se? (webbens snyggast blogg alltså) 
En snygg brud
.
Sen vet jag inte iofs om det är till nån nytta för din blogg men du kan ju alltid prova?

Vad coooolt, ska du göra nåt liknande? Spännande! Sketasnöggt ju!
- Comment
Comment
-
Ja, jag kommer ut på MSN strax..Originally posted by JessicaRabbitHaha, ja du kan få programmet över msn om du vill.
Sen vet jag inte iofs om det är till nån nytta för din blogg men du kan ju alltid prova?

Vad coooolt, ska du göra nåt liknande? Spännande! Sketasnöggt ju!
(har ätit middag; tacos).
Jag vill gärna ha en sån där "flash"-uppspelning på min blogg, men beliveeee me när jag säger: jag kan inte sånt what so ever!
HTML-koder är nog mycket lättare än att göra en sådan, det tror jag.
Men jag hade inte sagt nej om någon ville hjälpa mig med en sådan...
Tjejen som har bloggen, hon jobbar med att skriva blogg.. hon är ganska känd "överdär" i asien. Varit med i många tidningar, tror hon gått och blivit modell oxå.
Coolt va? Bli känd genom en blogg, haha.
(fast å andra sidan kanske hon blev känd innan, vet inte säkert..)
- Comment
Comment

Comment