Olivier kommer ALDRIG att vinna!!! Hans attityd är skrämmande, han är riktigt pinsam , han är psyco!! Har aldrig stött på en tunisier (älskar det folket) som är så störd.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
thello
Collapse
X
-
Åh, han mår strålande mior, tackar som frågar.
Han börjar bli duktig nu, det var ett tag det var ett mindre helvete, kan jag lugnt säga, när det gällde att gå ut med honom. Både Zandrah och jag var grinfärdiga när vi kom in.
Nu lyder han mig ganska så bra, nästan varje gång har vi sköna och härliga promenader, litet värre för Zandrah än, men det jobbar vi på.
Han är lättlärd, duktig när han lämnas ensam och är gosig som fan på morgnarna. Skäller i stort sett aldrig och ja, det finns just nu inte ett skit att klaga på.
Han är go, hela han.
Ringer det på dörren så sitter han och väntar på att få hälsa till jag säger "varsågod", fast han har litet svårt att sitta still, men han gör det och det ser bara för kul ut när han åmar sig.
Det har funnits stunder då jag ångrat att jag skaffade hund, men de är trots allt inte så många och fördelarna, bl a att jag kommer ut på promenader (hatar promenader, cyklar hellre) överväger allt.
Skall se om jag kan få till bra, dagsfärsk bild på honom, så ni får se underverket som nu hunnit bli 10 månader.
Fan, vad fort det går.
- Comment
Comment
-
Sådär, då har vi varit ute på dagens första promenad och jag hade kameran med mig, som av en händelse.
Bilden där han står vid ett barnvagnschassi, kanske kan ge en aning om hur stor/liten han är och den sista bilden är när han sitter utanför dörren för att få tillåtelse att gå in.
Japp, så duktig är han.
- Comment
Comment
-
Åååå goserackarn vad stor han blivit då!
Och vad dutti han blivit, du som hade såna problem med honom på dressyren och det. Det lönade sig att kämpa vidare i alla fall, det är väl skönt.
Jag har fått en ny granne, jag jag känner ju honom sen förut då, då han förut bodde några gårdar längre bort men nu har de skilt sig och han bor nu porten brevid mej - och han har en Dalmatiner som heter Latino. Ja, fd frun o han turas ju om att ha'n iofs. Men han är stor som en kalv, men världens snällaste. Det är tur det, så stark som han är.
Han är så söt, för när han kommer o hälsar vill han gärna "luta sig" mot mina ben, det gör han på alla, säger hans husse, och då tippar man nästan över av tyngden.
- Comment
Comment

Comment