Announcement

Collapse
No announcement yet.

Misjas nya kompis..?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Misjas nya kompis..?

http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,438374,00.html

Misjas nya kompis..?

Grannen mittemot oss kom och ringde på idag. Hon har en son på typ fyra eller fem år som heter Tom - han är så jädra gullig den ungen, och han bara dyrkar min Emma. Han bakade Tigerkaka idag med sin mor och skulle absolut ha in mej och Emma på fika. Emma var ju inte hemma, så jag ringde henne och bad henne komma hem, och Emma tyckte det var så gulligt att hon kom hem meddetsamma. Iaf, medan jag ringde henne gick Tom in och hämtade sin katt Hampus för han tyckte ju att min katt Misja och hans katt borde hälsa på varann..

Hampus är en vit katt, jättefin (ras vet jag inte, men det är inte enbart huskatt iaf) och han är lika "på" och tillgiven som Misja. Och de var sååå nyfikna på varann! De rantade efter varann en bra stund och nosade och sprang iväg och nosade igen..men bägge var lika lugna och lika nyfikna!

Sen tog Tessan in Hampus och Tom till sig och satte på kaffet medan vi väntade på Emma. Hon kom och vi gick in dit och fikade och bluddrade skit i flera timmar. Senare på kvällen ringde Tessan på igen och berättade att Hampus har gått därinne och skrikit ända sen han fick komma in till oss!
    Hans kattkompis blev ju avlivad för hans njurar var slut för inte så länge sen..och han har nog saknat sin kattpolare. Och Misja har vart likadan!!

Hela kvällen har Misja stått med framtassarna mot ytterdörrn och jamat och nosat liksom. Inte krafsat utan bara nosat på karmen på nåt sätt.

Visst är det sött? Fast det var nog tur att inte Pepsi var hemma när Hampus var här, då hade det nog blitt slagsmål...

Nästa gång jag träffar Hampus ska jag försöka ta ett kort på honom, kanske jag kan få med Misja på samma kort då också när de hälsar på varann eller nåt.

Comment

ååå vad gulligt kärlek vid första ögonkastet
      hoppas dom inte blir jobbiga nu i flera veckor framöver, inte så kul att ha en skrikande katt i flera dagar
      sigpic__________________

Comment

Hoppas jag med..Misja ligger i hallen just nu, på bänken där och glor mot dörrn såg jag, när jag var på toa nyss.

Hampus är så kelig och snäll och tillgiven av sig och vill vara med överallt, precis som Misja, så det är nog inte konstigt att de kom bra överens. :

Comment

jahapp då blir det kattflytt för nån av dom snart då
          sigpic__________________

Comment

Näääääääeee...

Att flytta in Hampus hit går nog inte Pepsi med på och att flytta in Misja dit går inte JAG med på De får väl komma och ringa på hos varandra när de vill "gå ut och leka" som alla andra

Comment

jaa det låter bra det
              sigpic__________________

Comment

Jag kan se det framför mej...när det ringer på dörrn och där står Hampus och säger "mjaumjuamjauuuuuu?" (får Misja komma in till mej och leka)

Självklart, säger jag då förstås.

Och så säger jag åt Misja att komma hem senast klockan sex för då äter vi kvällsmat

Comment

jaa jag ser det framför mig jag också
                  sigpic__________________

Comment

Och Misja tar förstås med sig sina leksaker in till Hampus, eller några av dom i allafall. Fast inte favoritjåttan för den får ingen annan än hon röra!

Comment

Originally posted by JessicaRabbit
                      Grannen mittemot oss kom och ringde på idag. Hon har en son på typ fyra eller fem år som heter Tom - han är så jädra gullig den ungen, och han bara dyrkar min Emma. Han bakade Tigerkaka idag med sin mor och skulle absolut ha in mej och Emma på fika. Emma var ju inte hemma, så jag ringde henne och bad henne komma hem, och Emma tyckte det var så gulligt att hon kom hem meddetsamma. Iaf, medan jag ringde henne gick Tom in och hämtade sin katt Hampus för han tyckte ju att min katt Misja och hans katt borde hälsa på varann..

Hampus är en vit katt, jättefin (ras vet jag inte, men det är inte enbart huskatt iaf) och han är lika "på" och tillgiven som Misja. Och de var sååå nyfikna på varann! De rantade efter varann en bra stund och nosade och sprang iväg och nosade igen..men bägge var lika lugna och lika nyfikna!

Sen tog Tessan in Hampus och Tom till sig och satte på kaffet medan vi väntade på Emma. Hon kom och vi gick in dit och fikade och bluddrade skit i flera timmar. Senare på kvällen ringde Tessan på igen och berättade att Hampus har gått därinne och skrikit ända sen han fick komma in till oss!
                      Hans kattkompis blev ju avlivad för hans njurar var slut för inte så länge sen..och han har nog saknat sin kattpolare. Och Misja har vart likadan!!

Hela kvällen har Misja stått med framtassarna mot ytterdörrn och jamat och nosat liksom. Inte krafsat utan bara nosat på karmen på nåt sätt.

Visst är det sött? Fast det var nog tur att inte Pepsi var hemma när Hampus var här, då hade det nog blitt slagsmål...

Nästa gång jag träffar Hampus ska jag försöka ta ett kort på honom, kanske jag kan få med Misja på samma kort då också när de hälsar på varann eller nåt.
                      Gud vilken söt historia! Verkligen!!
                      Jag blir alldeles varm i hjärtat! på riktigt!
                      De borde få hälsa på varann oftare.. kanske borra ett hål i väggen in till grannen om ni bor vägg i vägg och sätta kattlucka där?

åhhh..... åh.. åhhh... Måste gå och gosa på Gary nu!

Edit: skrev inlägg för läääänge sedan, trodde jag postat.. men har städat lite (mitt i natten) så jag missat det..

Comment

Originally posted by turbotrollet
                        De borde få hälsa på varann oftare.. kanske borra ett hål i väggen in till grannen om ni bor vägg i vägg och sätta kattlucka där?

Edit: skrev inlägg för läääänge sedan, trodde jag postat.. men har städat lite (mitt i natten) så jag missat det..
                        ja jag undrade om du häll på att skriva världens längsta inlägg, men jag förstog att det var nåt sånt
                        sigpic__________________

Comment

Ja, du skulle sett dom, de var jättesöta när de rantade efter varann Och så till sig i trasorna hon blev då när Tessan kom och ringde på senare på kvällen..han åmade sig vid fötterna på Tessan och hade sig, nosade på hennes byxor som var fulla med doft från Hampus och var alldeles..alldeles...

..tjaaaa..kär som en klockarkatt kanske..

Vaa, har du städat miss i nassen?

Comment

Lover. Ja man kunde kanske börja undra..

JR. Ja, rensat papper, rensat vardagsrumsbord. Lagt in tvätt i garderober, diskat.. sånt som är tråkigt på dagen när man har annat för sig!

Comment

Lover. Ja man kunde kanske börja undra..

JR. Ja, rensat papper, rensat vardagsrumsbord. Lagt in tvätt i garderober, diskat.. sånt som är tråkigt på dagen när man har annat för sig!
                              Ja, jag vet hur det är. Man måste sitta vid datorn och fika med kompisar och titta på teve och tja..det är fullt upp ju, inte hinner man städa och diska då.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X