Announcement

Collapse
No announcement yet.

Search Result

Collapse
6 results in 0.0136 seconds.
Keywords
Members
Tags
  •  

• Forumets framtid ser lite spännande ut.

Vad händer med forumet?

Forumet är nyligen uppstartat igen och det är roligt att se både gamla och nya medlemmar här. Samtidigt behöver vi fundera på hur det ska utvecklas framåt.

Vi använder i dag en äldre version av forumsystemet vBulletin. Det finns en nyare version som kan innebära förbättringar i både funktion och utseende. Det betyder dock inte att något kommer att ändras direkt, men jag är lite sugen på att titta på möjligheterna att gå framåt. Inte minst för att det kan finnas en del säkerhetsaspekter att ta hänsyn till. Licensen för vBulletin 6 är dock 179 dollar dyr, vilket i runda slängar innebär att man måste hosta upp nästan 1700 SEK för den.

Var är Facebook-looken?

Tidigare fanns planer på att göra forumet mer flödesbaserat, lite mer likt sociala medier. Det rann ut i sanden, mest på grund av tidsbrist. I dag ser läget...
    See more | Go to post

• Facebook-fängelset?

Vi har rebootat det här forumet och gett det ett nytt syfte. Tornis är en medvetet fristående plattform för samtal, organisering och långsiktiga kontakter, tänkt som en stabil yta som inte styrs av sociala medieplattformars snabba förändringar, godtyckliga beslut eller plötsliga avstängningar.

Aktivism mot rasism och ojämlikhet kräver utrymmen där människor kan tala fritt, samarbeta och hålla kontakt utan att riskera att konton, grupper eller hela nätverk försvinner över en natt. När samtal, samarbete och relationer kan raderas av beslut som fattas utanför deltagarnas kontroll, behövs en plats som består över tid. Tornis är byggt för att fylla just den funktionen.

Ett konkret exempel på nyttan med en sådan plattform är när någon förlorar tillgången till ett konto på exempelvis Facebook eller Instagram och därmed också sina kontakter....
    See more | Go to post

• Tornevall
    started a topic Det gjordes ett utskick igår...

Det gjordes ett utskick igår...

Jotack. Det märkte vi nog alla.
    Tanken var nog inte att det skulle se ut så här. Men det gjorde det...

Så jag gjorde ett nytt utskick, med en ursäkt.. Som tydligen fortfarande ligger i mailkö för att något har hänt med mailservern.
    Jag fick mitt nya för en stund sen, som visserligen såg bättre ut, men det verkar som att det fortfarande ligger 2500 mottagare kvar i kön

??...
    See more | Go to post

• Marinerad Kycklingfilé med bacon och vitlökssås – Recept

Ingredienser:
    1 kg kycklingfilé

Marinad:
    1½ msk thai sweet chili
    1½ msk kycklingfond (jag tog icas)
    1 msk mrs chengs muschroom soy
    2 msk rapsolja
    1-2 msk ingefärapulver
    2 tsk kycklingkrydda, knorr

Behövs sedan:
    Salt
    Sesamfö

Jag tog kycklingfilén ur frysen
    Blandade allt och lät det marinera i dubbla fryspåsar i ca 24 timmar
    Vände påsen då och då

Hällde kycklingfiléerna med marinad i ugnsform med ugnspapper
    Salta och strö sesamfrö över kycklingen
    Körde i ugn på 200 gr varmluftsugn (+25 i vanlig ugn) till 69 graders innertemp på filéerna
    Det tar mellan 15 - 20 minuter varierande på filéernas tjocklek
    När du uppnår 69 grader, ta ut ur ugn och låt vila ca 15 minuter så uppnår filén rätt temp för servering

Bacon och
    ...
    See more | Go to post

• Rune
    started a topic Verkar snabbare ?

Verkar snabbare ?

Jag upplever att forumet reagerar snabbare nu, men den kanske beror på att vi inte är så många här just nu...
    See more | Go to post

• Det blev lite mer än bara en flytt av databasen den här gången...

"Vi som vill slippa den fakking jävla fejsboken".

Det här forumet har varit nere lite för länge. 2020 var senaste gången nåt hände tror jag, om ens det. Det var ju trots allt covid då, så jag är rätt skeptisk till att någon faktiskt var här.

Men. Vi får se vart detta leder. Är man oroad över att ens konto på Facebook ligger för döden (för att det anmäls bort) så kanske det här kan vara en idé att besöka också.
    See more | Go to post
Working...
X