Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fotbolls VM 2015.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fotbolls VM 2015.

Japp, nu kommer FIFA säkert stämma mig, som de hotade TV4 med, för att jag inte specifikt anger "damer" i trådnamnet, men det struntar jag i. Det kan inte finnas någon utanför gubbväldet i den organisationen som tycker det är viktigt.

Men med lite tur har Blatter annat att tänka på för tillfället.

Men i alla fall, det startade väl igår med premiärmatcherna och Sverige spelar första matchen ikväll klockan 22:00 mot Nigeria. Det är en match som borde vinnas.
    Ännu en gång har vi lyckats få USA i samma grupp. Det tycker jag vi alltid har.
    -"Jag har aldrig förstått vitsen med att citera andra människor"

På allvar?

Jag tycker det verkar spännande dock, till skillnad från gissningsvis en förhoppningsvis försvinnande liten del som tycker att kvinnor inte har på en fotbollsplan att göra.
    Annars stämmer jag in i kören. Heja!!
    -

Comment

Jajamensan, TV4 tänkte vara lite jämställda i tänkandet och döpa TV-sändningarna till FIFA VM-2015. Men det gick inte FIFA med på, ville man behålla rättigheten att sända skulle programmet heta "FIFA Dam VM2015, inget annat.

Dam VM är minst lika kul som herrarnas version, om inte roligare. Det brukar vara mindre fokus på att lura till sig så många straffsparkar som möjligt.

Comment

Jag tänkte faktiskt ställa mig på TV4:s sida mot FIFA och berömma dem. Men jag struntar i det. TV4 kan gott bli stämda, de klantarna.
        Vem kom på den fantastiska idén att visa matchen på play premium på nätet när den ändå sänds helt gratis på TV? Nu blir det bara krångligt att se matchen.

Men, men. Det går bra i alla fall, 2-0 till Sverige i halvtid.

Comment

Ja just det ja...det är VM igen.... Våra duktiga damer
          Ja de leder ju i allfalll med 3-2 just nu.

Comment

jaha ja...3-3

Och nu går jag och lägger mig...

Comment

Lite mindre planer och lite mindre målburar och så skall vi ju inte jämföra spelet med herrarna utan se det som fotboll för damer, sen är det ju lite mera tur än teknik i damspelet, men visst kan det vara kul.
              "Den som alltid vet bäst, lär sig aldrig något"

Comment

Ja, det är ofta ganska chansartat om man jämför med herrarna. Men det behöver man inte göra tycker jag.
                Även om ovanan att ta 5 minuter för lång paus verkar ha kopierats från tre kronor.

3-3 till slut. Inte helt bra men ingen katastrof heller.

Comment

Originally posted by gason View Post
                  Jajamensan, TV4 tänkte vara lite jämställda i tänkandet och döpa TV-sändningarna till FIFA VM-2015. Men det gick inte FIFA med på, ville man behålla rättigheten att sända skulle programmet heta "FIFA Dam VM2015, inget annat.

Dam VM är minst lika kul som herrarnas version, om inte roligare. Det brukar vara mindre fokus på att lura till sig så många straffsparkar som möjligt.
                  Ja du Gason, FIFA har något att fundera över nu dom förbaskade klantarslena
                  "Den som alltid vet bäst, lär sig aldrig något"

Comment

Originally posted by Pålle View Post
                    Ja du Gason, FIFA har något att fundera över nu dom förbaskade klantarslena
                    Haha, ja verkligen. Det måste vara en välförtjänt jobbig känsla att ha FBI flåsande i nacken. Det kan få vilken pamp som helst att avgå, två dagar efter ett omval.

Comment

Japp, nu kommer FIFA säkert stämma mig, som de hotade TV4 med, för att jag inte specifikt anger "damer" i trådnamnet, men det struntar jag i. Det kan inte finnas någon utanför gubbväldet i den organisationen som tycker det är viktigt.

Men med lite tur har Blatter annat att tänka på för tillfället.

Men i alla fall, det startade väl igår med premiärmatcherna och Sverige spelar första matchen ikväll klockan 22:00 mot Nigeria. Det är en match som borde vinnas.
                      Ännu en gång har vi lyckats få USA i samma grupp. Det tycker jag vi alltid har.
                      Intressant hur märkligt tyst det blivit kring Blatter/FIFA senaste veckan. Misstänker att flera avslöjanden borde vara på gång.
                      Tornevalls skribent med nio liv (inne på det fjärde)

Comment

Originally posted by Pålle View Post
                        Lite mindre planer och lite mindre målburar och så skall vi ju inte jämföra spelet med herrarna utan se det som fotboll för damer, sen är det ju lite mera tur än teknik i damspelet, men visst kan det vara kul.
                        Intresset för publiken att se verkar dock lite halvhjärtat.

Comment

Originally posted by Villeparisis View Post

Intressant hur märkligt tyst det blivit kring Blatter/FIFA senaste veckan. Misstänker att flera avslöjanden borde vara på gång.
                          Han har väl mutat hela världspressen för att hålla tyst om alltihopa.

Comment

Han har väl mutat hela världspressen för att hålla tyst om alltihopa.
                            Ja piggare åldring får man leta efter....

Comment

Originally posted by Villeparisis View Post

Ja piggare åldring får man leta efter....
                              Han har nog mutat läkarna också den rackaren.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X