Announcement

Collapse
No announcement yet.

Svenska OS-truppen 2012

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Sv: Svenska OS-truppen 2012

Nu är det ju killarnas tur att spela handboll ser jag.
    22 minuter spelade och Island leder med 13-11.

[edit]
    Slutade 32-31 till Island efter underläge med som mest 8 mål.
    Fast än är det inte kört för handbollen.
    -"Jag har aldrig förstått vitsen med att citera andra människor"

Comment

Originally posted by gason View Post
      Nu är det ju killarnas tur att spela handboll ser jag.
      22 minuter spelade och Island leder med 13-11.

[edit]
      Slutade 32-31 till Island efter underläge med som mest 8 mål.
      Fast än är det inte kört för handbollen.
      Det såg illa ut för Sverige ett tag, men sen tog det sig och blev riktigt spännande. Synd att de inte vann

Men som sagt, än är det inte kört

Imorgon ska Terese Alshammar simma. Normalt sett så hade jag trott på henne, men inte nu. Svårt att göra något nu som läget är och hon har inte kunnat träna, så det blir nog ingen medalj.

Har ingen vidare koll på vilka mer som ska tävla den närmsta tiden. Roddarn ska väl köra imorgon/idag tror jag....

Comment

Både Terese och Sara vidare i simningen till Semi- final, bra

Och idag har försöken börjat i friidrotten

Comment

Originally posted by Mollypolly View Post
          Både Terese och Sara vidare i simningen till Semi- final, bra

Och idag har försöken börjat i friidrotten
          ... och vår EM-guldmedaljör blev utslagen direkt.

Det blev även fotbollsdamerna efter en lite halvtaskig match.

Samtidigt som roddaren kom 4:a.

Dålig dag idag, så här långt.

Comment

... och vår EM-guldmedaljör blev utslagen direkt.

Det blev även fotbollsdamerna efter en lite halvtaskig match.

Samtidigt som roddaren kom 4:a.

Dålig dag idag, så här långt.
            Ja, hoppas den fortsätter bättre...tycker det verkar som om Sverige prenumererar på fjärdeplatser

Dessvärre tror jag inte det blir så mycket bättre. En fjärdeplats i simningen ikväll blir nog den bästa placeringen... vi får väl se.

Än så länge har inte OS varit någon höjdare medaljmässigt för oss. Men vi får inte ge upp hoppet

Comment

Ja, hoppas den fortsätter bättre...tycker det verkar som om Sverige prenumererar på fjärdeplatser

Dessvärre tror jag inte det blir så mycket bättre. En fjärdeplats i simningen ikväll blir nog den bästa placeringen... vi får väl se.

Än så länge har inte OS varit någon höjdare medaljmässigt för oss. Men vi får inte ge upp hoppet
              Alshammar fick sin finalplats med nöd och näppe. Bra gjort med tanke på omständigheterna med någon större chans på medalj är det nog inte.

Torneús, eller vad han nu heter, tog sig till final i längd också. Det är också väldigt bra gjort, men mycket mer lär det inte bli.

Bättre avslut än start i alla fall.

Comment

Alshammar fick sin finalplats med nöd och näppe. Bra gjort med tanke på omständigheterna med någon större chans på medalj är det nog inte.

Torneús, eller vad han nu heter, tog sig till final i längd också. Det är också väldigt bra gjort, men mycket mer lär det inte bli.

Bättre avslut än start i alla fall.
                Ja det var bra gjort av Terese Alshammar. Tror inte hon kommer bättre än fyra imorgon, men det är bra gjort bara att ta sig till final efter omständigheterna

Tror inte mycket på längdhopparen jag heller, i bästa fall blir han bland de tio främsta..

Sen vet jag inte vad som händer imorgon, troligtvis inget av intresse för svenskar iallfall.. I detta OS får man inte ha några höga förväntningar, det är tydligt det..

Comment

Ja det var bra gjort av Terese Alshammar. Tror inte hon kommer bättre än fyra imorgon, men det är bra gjort bara att ta sig till final efter omständigheterna

Tror inte mycket på längdhopparen jag heller, i bästa fall blir han bland de tio främsta..

Sen vet jag inte vad som händer imorgon, troligtvis inget av intresse för svenskar iallfall.. I detta OS får man inte ha några höga förväntningar, det är tydligt det..
                  Seglarna kommer att få medalj på söndag. Det är bara valören som ska bestämmas.
                  Det var i och för sig inte morgon, men ändå.

Comment

Seglarna kommer att få medalj på söndag. Det är bara valören som ska bestämmas.
                    Det var i och för sig inte morgon, men ändå.
                    Javisst ja

Här får man ta tillvara på glädjeämnena

Comment

Lisa Nordén simmar, cyklar och springer hem ett silver i triathlon. Det var lite överraskande, och väldigt nära guldet. Det skiljer bara någon cm.

Målfoto:
                      pf__TRW001101.png

Comment

Handbollsherrarna håller fortfarande liv i turneringen. 29-13 mot Argentina.
                        Nu är en kvartsfinal säkrad.

Comment

Lisa Nordén simmar, cyklar och springer hem ett silver i triathlon. Det var lite överraskande, och väldigt nära guldet. Det skiljer bara någon cm.

Målfoto:
                          [ATTACH=CONFIG]11697[/ATTACH]
                          Ja jädrans vad nära det var.. synd det inte blev guld Men en fantastisk insats av henne var det

Och nu tog handbollskillarna en övertygande seger, BRA!!!

Comment

Tessan orkade inte riktig, en sjätteplats känns trots allt bättre än en snöplig fjärdeplats
                            Imorgon är jag på resande fot mest hela dagen och kommer att ha dålig koll på vad som händer. Då får du, gason, se till att det blir bra resulat för Sveriges del

Comment

Tessan orkade inte riktig, en sjätteplats känns trots allt bättre än en snöplig fjärdeplats
                              Imorgon är jag på resande fot mest hela dagen och kommer att ha dålig koll på vad som händer. Då får du, gason, se till att det blir bra resulat för Sveriges del
                              Lita på det, jag ska se till att svenskarna tar medalj i segling.

Annars var det här ett ganska stöddigt uttalande:
                              Originally posted by Jonas Colting (en av Sveriges bästa triatleter på herrsidan)
                              – Tårarna sprutade. Efter segling, lerduveskytte och ponnyridning kom äntligen en äkta svensk medalj som är dränkt i blod, svett och tårar, säger han till SportExpressen.se.

Jag undrar vad hästfantasterna tycker om det?

Comment

Storbritannien - Sydkorea i fotboll gick till straffavgörande. Hör och häpna, britterna förlorar ... Igen. Britterna förlorar alltid straffläggning, det är helt sanslöst vad less de måste vara på detta.

Det måste vara guds straff för 3-2 målet i VM finalen -66.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                                Working...
                                X