Announcement

Collapse
No announcement yet.

Svenska OS-truppen 2012

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Sv: Svenska OS-truppen 2012

Originally posted by gason View Post
    Jag gjorde tvärtom och kom in efter en liten stund. Perfekt samarbete med andra ord.
    Fast jag har tydligen dåligt handbollsminne. Sverige har tre raka OS finaler från 1992 till 2000. Alla tre förlorades dock.

Velodromen måste letas upp, det låter väldigt intressant det där:
    Ja det är tydligen så vi ska göra, se en del av handbollen var. Jag tar första halvan på fredag, så kan du ta den andra. Jag tror det viktigaste är att jag håller mig borta från allt vad handboll heter i andra halvleken om det ska gå vägen.

Jag kommer ihåg att Sverige vann en del i handboll för en sisådär 10-15 år sen, men det var kanske i VM och EM-sammanhang. Hur det gick i OS kommer jag inte ihåg alls, så det är fler än du som har dåligt minne. Ibland kommer jag inte ens ihåg vad som hände igår, fast det är väl det som kallas senilitet

Vad det gäller velodromen så är det just den med "mopedisten" före som ser rolig ut, annars kör de bara runt på en bana, och det är inte så kul. Men söndagsåkningen ser för jäkla dråplig ut.

Comment

Comment

Originally posted by Mollypolly View Post
        Ja det är tydligen så vi ska göra, se en del av handbollen var. Jag tar första halvan på fredag, så kan du ta den andra. Jag tror det viktigaste är att jag håller mig borta från allt vad handboll heter i andra halvleken om det ska gå vägen.

Jag kommer ihåg att Sverige vann en del i handboll för en sisådär 10-15 år sen, men det var kanske i VM och EM-sammanhang. Hur det gick i OS kommer jag inte ihåg alls, så det är fler än du som har dåligt minne. Ibland kommer jag inte ens ihåg vad som hände igår, fast det är väl det som kallas senilitet

Vad det gäller velodromen så är det just den med "mopedisten" före som ser rolig ut, annars kör de bara runt på en bana, och det är inte så kul. Men söndagsåkningen ser för jäkla dråplig ut.
        Vid närmare eftertanke kanske det är lite farligt. Sverige förlorade faktiskt "min del" av matchen med 1 mål igår. Som tur var vann de din del med 3 mål.
        Sverige vann 4 av 5 EM mellan 1994-2002 och VM guld 1990 och 1999, samt VM silver 1997 och 2001 plus VM brons 1993 och 1995. (Ok, det där fick jag slå upp. Jag trodde att Sverige vann 4 EM guld i rad från 1994.)
        Det är ett extremt bra facit. Men efter generationsväxlingen 2002 har det varit trögare.

Ah, tackar. Vilken service!
        Det där måste vara något relativt nytt, jag har sett velodrom cykling lite då och då men aldrig det där. "Mopedisten" ser onekligen ganska kul ut.

Det är lite mer kanot senare idag, får se om det går bättre då. Om vi har någon svensk kvar. Jag missade det mesta igår.
        -"Jag har aldrig förstått vitsen med att citera andra människor"

Comment

Vid närmare eftertanke kanske det är lite farligt. Sverige förlorade faktiskt "min del" av matchen med 1 mål igår. Som tur var vann de din del med 3 mål.
          Sverige vann 4 av 5 EM mellan 1994-2002 och VM guld 1990 och 1999, samt VM silver 1997 och 2001 plus VM brons 1993 och 1995. (Ok, det där fick jag slå upp. Jag trodde att Sverige vann 4 EM guld i rad från 1994.)
          Det är ett extremt bra facit. Men efter generationsväxlingen 2002 har det varit trögare.

Ah, tackar. Vilken service!
          Det där måste vara något relativt nytt, jag har sett velodrom cykling lite då och då men aldrig det där. "Mopedisten" ser onekligen ganska kul ut.

Det är lite mer kanot senare idag, får se om det går bättre då. Om vi har någon svensk kvar. Jag missade det mesta igår.
          Jag tar gärna det första passet iallafall på handbollen, mina nerver orkar inte det andra. Jag har klena nerver när det gäller idrott.
          Ja jag kommer ihåg att Sverige var bra i handboll,men det har onekligen gått trögare de senaste tio åren. Hoppas vi är på väg upp igen nu.

Vi har Sofia Paldanius som paddlar efter kl 11. Hon kommer dessutom från "min" stad så det är viktigt att det går bra för henne. Hjälp till att heja fram henne lite extra

Comment

Vad spännande det blev , synd att Sofia missade så i början. Fyra blev hon, en vanlig svenskplacering

Comment

Vad spännande det blev , synd att Sofia missade så i början. Fyra blev hon, en vanlig svenskplacering
              Så synd, tyvärr missade jag loppet. Telefonen ringde.

Comment

Så synd, tyvärr missade jag loppet. Telefonen ringde.
                Jasså, det var därför det inte gick bra för Sofia Du skulle naturligtvis inte ha svarat, hrmpf

Svara inte i telefonen nu när det är damernas höjdhopp, hjälp till och heja på istället så kanske det går bättre

Comment

Jasså, det var därför det inte gick bra för Sofia Du skulle naturligtvis inte ha svarat, hrmpf

Svara inte i telefonen nu när det är damernas höjdhopp, hjälp till och heja på istället så kanske det går bättre
                  Hehe, det är ett elände med telefoner. Fast det är svårt att strunta i den. Domstolarna blir så ledsna när rättegångar måste skjutas upp bara för att det saknas lite tekniksupport.

Nu ska jag heja på höjdhopparna istället.

Comment

Hehe, det är ett elände med telefoner. Fast det är svårt att strunta i den. Domstolarna blir så ledsna när rättegångar måste skjutas upp bara för att det saknas lite tekniksupport.

Nu ska jag heja på höjdhopparna istället.
                    Jaha, jaja precis som om en rättegång skulle vara viktigare än idrott?

Skämt åsido, nu gör vi vårt bästa för att heja fram Emma i höjd. Vi får försöka skrämma henne så hon hoppar högt

Comment

Men de ska visst inte hoppa finalen förrän på lördag, så vi får vänta med att skrämma Emma till dess

Comment

Men de ska visst inte hoppa finalen förrän på lördag, så vi får vänta med att skrämma Emma till dess
                        Vi skrämde upp henne över kvalhöjden på första försöket, det är en bra start.
                        Synd att kollegan Ebba inte verkar helt skadefri.

Comment

Vi skrämde upp henne över kvalhöjden på första försöket, det är en bra start.
                          Synd att kollegan Ebba inte verkar helt skadefri.
                          Ja det gjorde vi bra. Nu gäller det bara att skrämma upp henne ännu högre på fredag

Idag är det inget mer intressant förrän Bolt och Blake mfl springer 200 m. Och det är inte förrän kl 21.55. Tänkte jag skulle göra något annat än att glo på tv för en gångs skull. Åtminstone fram till 21.55.

Comment

Som väntat blev det Bolt före Blake i 200 m finalen. Och även på tredjeplats en jamaickansk, Weir.

Imorgon är det Sofia Paldanius igen har jag för mig. Hoppas hon klarar sig bättre än idag. Jag vill inte ha fler fjärdeplatser nu

Comment

Världens sämsta häcklöpare.

Tänk om man kunde få se en sån här stjärna under OS.

Comment

Världens sämsta häcklöpare.

Tänk om man kunde få se en sån här stjärna under OS.
                                Ja det hade onekligen varit kul

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                                Working...
                                X