Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dax igen

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Sv: Dax igen

Originally posted by Pålle View Post
    Här är det OK, bara tiden som inte räcker till, men det hör till när man är pensionär
    Är det sant?

♥♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪♥

Comment

Originally posted by TMM View Post
      Använder förresten chrome och där får jag inga varningar alls. Vad använder ni?
      Chrome

♥♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪♥

Comment

Hej vad söta ni är allihopa! Kul att se er..

Tyvärr så kvarstår problemet idag med.

Mitt antivirusprogram kan jag inte ett dugg om då det sköts- och uppdateras av sig själv.
        Fin bild på dig och barnen tmm.
        Jag försöker iaf titta in varje dag....krånglar det så krånglar och då försöker jag dagen efter igen.
        pöss till alla, pensionärer eller inte..

Jag kör med Explorer....kan inget om crome då det varnades om det för flera år sedan så valde jag inte det.
        Jag sover inte. Ni tror att jag sover men det gör jag inte, jag filosoferar.

Comment

Originally posted by lucina View Post
          Är det sant?
          Problemet är nog att man har så gott om tid att man tänker "det kan jag göra i morgon" och så blir det för lite gjort.
          "Den som alltid vet bäst, lär sig aldrig något"

Comment

Jag får också upp den rutan. Men jag bryr mej inte om den. Det är på andra ställen den kommer upp också.
            ...............Änglatofflor. Lovetop

Comment

Support for Internet Explorer 11 has ended on June 15, 2022. Make the switch to Microsoft Edge to experience the web in a whole new way.

Dom vill att man ska köpa produkten. Riktigt rävspel.

Comment

Det är rätt många år sedan jag ens tittade in här.
                Har dock haft lite kontakt med TMM från o till, men ska ta mig en titt, och se om man kan väcka forumet igen

Comment

Och du har ännu inte växt ifrån programmet som visar ip-adress, minns att vi lekte med sånt på 90-talet

Comment

haha! jag har inte orkat bry mig om att byta signaturen sedan jag lekte med den.. det blev lite av en nostalgi-tripp
                    EDIT: Var precis på väg att ändra den.. men lite väl mycket nostalgi över den

Comment

Minns när Linus släppte första linux i början på 90-talet, det krävdes ganska mycket kunnande för att installera på den tiden.

Comment

Hehe jo.. Slackware

Numera är juh många distros enklare att installera än Windows

PS. ser att många smileys jag lade in här för 8år sen är kvar

Comment

jaha då kom en till. Kul

Comment

Originally posted by Icelander View Post
                            Hehe jo.. Slackware

Numera är juh många distros enklare att installera än Windows

PS. ser att många smileys jag lade in här för 8år sen är kvar

Verkligen! Jag är fortfarande fäst vid mitt slackware men jag verkar vara bland få som är det fortfarande. Ubuntu har ju tydligen tagit över väldigt mycket, men det har jag alltid tyckt varit för enkelt att hantera. Får man ingen utmaning är det inget att ha

Jag har för övrigt suttit och letat efter något som fixar problemen ni haft. Internet explorer är känsligare med innehållet på webbsidor än vad många andra läsare är och det behövs inte mycket för att den ska börja klaga på innehållet om man har både säkra och "osäkra" länkar. Det har att göra med https-länken ni numera surfar till i stället för den vanliga med http. Och jag tampas fortfarande med något som klarar av att ta itu med båda typerna samtidigt
                            -

Comment

Det går att stänga av varningen som Kattmamman plågas av, om man vill.
                              Antingen genom att automatiskt godkänna allt innehåll, vilket kan vara dumt, varningen finns ju där av en anledning.
                              Eller så förbjuder man det ej säkra innehållet automatiskt. Risken är då att någon del inte fungerar som det ska, men det blir säkrare att surfa.

Gör så här:
                              Välj internet alternativ från Verktyg menyn. Jag tror det heter så, jag har ett engelskt system på min dator.

km1.png

1. Välj Säkerhetsfliken.
                              2. Välj Internet zonen.
                              3. Klicka på Anpassad nivå.
                              4. Scrolla ner så rätt så rätt inställning visas.
                              5. Ändra inställningen Visa blandat innehåll.
                              Välj Inaktivera för säkrare surfning med risk att något inte fungerar. [Rekommenderas i första hand]
                              Välj Aktivera för stabilare funktion men osäkrare surfning.
                              6. Klicka OK.
                              7. Bekräfta att du vill ändra inställningen.

Stäng sedan alla öppna fönster med OK knappen. Starta om Internet explorer för säskerhets skull, jag vet inte om det är nödvändigt.

km2.png

Hoppas det fungerar bättre sen.
                              -"Jag har aldrig förstått vitsen med att citera andra människor"

Comment

Originally posted by gason View Post
                                Det går att stänga av varningen som Kattmamman plågas av, om man vill.
                                Antingen genom att automatiskt godkänna allt innehåll, vilket kan vara dumt, varningen finns ju där av en anledning.
                                Eller så förbjuder man det ej säkra innehållet automatiskt. Risken är då att någon del inte fungerar som det ska, men det blir säkrare att surfa.

Gör så här:
                                Välj internet alternativ från Verktyg menyn. Jag tror det heter så, jag har ett engelskt system på min dator.

[ATTACH=CONFIG]11849[/ATTACH]

1. Välj Säkerhetsfliken.
                                2. Välj Internet zonen.
                                3. Klicka på Anpassad nivå.
                                4. Scrolla ner så rätt så rätt inställning visas.
                                5. Ändra inställningen Visa blandat innehåll.
                                Välj Inaktivera för säkrare surfning med risk att något inte fungerar. [Rekommenderas i första hand]
                                Välj Aktivera för stabilare funktion men osäkrare surfning.
                                6. Klicka OK.
                                7. Bekräfta att du vill ändra inställningen.

Stäng sedan alla öppna fönster med OK knappen. Starta om Internet explorer för säskerhets skull, jag vet inte om det är nödvändigt.

[ATTACH=CONFIG]11850[/ATTACH]

Hoppas det fungerar bättre sen.

Tack Gason. Du är väl en ängel
                                Jag ska prova det imorgon för nu är huvudet trött igen.

Kul att Icelander också hittat tillbaks. VÄLKOMMEN!!

Har ni haft en bra dag idag?

TMM kan du inte lägga in några färska bilder på barnen?
                                Jag sover inte. Ni tror att jag sover men det gör jag inte, jag filosoferar.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                                Working...
                                X