Originally posted by TMM
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Straffpoäng - för- och nackdelar
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
men vet du vad Ville!Originally posted by VilleparisisJa givetvis men däremot angår det inte mig vad du har för eventuella poäng och vice versa.

Jag tror att jag och du inte har några såna poäng då! För vi vet ju inte om några!
det kan ju va så att dom som fått varningar och så, vet om att de fått ett minus i protokollet hos moddarna

Comment
-
Ja, det har du ju rätt i.. Hmm..Originally posted by VilleparisisRiktigt men om någon har någon liten kom-ihåg-lapp om den ene eller andre kan vi ju inte kolla det.

Men hoppas/tror på att modd/admin kan lägga saker o ting i byrålådan efter att problemet diskuterats o lösts till det bästa..
Så att alla kan vara kvar å ha kul utan att ha blivit bannad....
I am always running around like a blue-arsed fly!!
Comment
-
Tror jag visst det men jag är väldigt förkyld idag så jag kanhända tänker fel. Får nog ta en paus från debatten härt för tangentbordet är snart helt sjöblött på grund av min konstant rinnande näsa.Originally posted by BriaHar du inte alls det.
Tornevalls skribent med nio liv (inne på det fjärde)
Comment
-
Vi tar och sätter alla i fängelse, för även om vi är laglydiga nu så kan vi ju ev. i framtiden begå brott. Gäller att ha framförhållning.
Så låter ju diskussionen just nu.
Gräset är inte alltid grönare på andra sidan, vi har idag ett forum som i mina ögon funkar utan problem när det gäller hur man sköter regelbrott och övertramp.
Varför förstöra stämningen vi har här idag genom att gardera sig mot sådant som kanske, eventuellt, möjligen händer om 1, 5, 10 år ??
Det här forumet är ett ställe där de allra flesta är vänner och du med varandra. Jag kan inte förstå varför man tycker att det är en romantiserad bild av forumet. Det är så det är för mig iaf, jag är på det här forumet för att jag anser att jag har många vänner här.
Den dagen den stämningen och känslan försvinner härifrån, ja det är samma dag som jag försvinner härifrån.
Jag kan inte heller se till vilken nytta ett straffsystem skulle göra modsens arbete lättare, det blir ju snarare mer jobb för de att behöva dela ut poäng.
Och vad är grova övertramp ?
För mig är subba inte ett fult ord, det är något jag kallar mig själv och mina vänner. Och ska det vara ett ord som aldrig får användas ska vi då aldrig mer få kalla Subba på Oasen för Subba ??
Eller är ett grovt övertramp när man kränker någon annan ?
Vad är då en kränkning ? Är det som någon sa att kalla någon för svartskalle ? Jag kallar mig själv för svartskalle just nu . Ska jag få straff för att jag kränker mig själv ?
Är ett grovt övertramp när 2 personer ger sig in i en hetsig diskussion och det flyger spik från båda hållen ?
Nej man kan inte sätta upp raka regler som blint ska följas, för man måste hela tiden veta situationen bakom för att det ska kunna bli rättvist.
Återigen varför ändra något som funkar kanonbra för att det ev, möjligen, kanske kan bli sämre i framtiden ?
Comment
-
Originally posted by BriaSom jag har fattat det så finns det redan ett sätt för admin/mod att hantera forumister som beter sig 'felaktigt'.
Jag tycker för övrigt att det är högst ointressant, och dessutom närapå elakt att meddela hela forumet hur många rostaggar någon fått. Det ska skötas i 'bakfickan'.
Sen är jag övertygad om att det inte går att ställa upp så mycket regler att man är förberedd för varje typ av 'missgrepp' som skulle rendera en 'rostagg'.
Så jag, för min del är övertygad, i rätt stor mån att detta kommer att skötas på ett bra sätt. Och kanske inte på det sätt som jag tycker är rätt, eftersom det inte är mitt forum så accepterar jag beslut som jag accepterar och då är det i alla fall ett bra sätt. Och skulle jag tycka väldigt illa vara så hoppar jag ner från Eiffeltornet.
Hurra!
Jag har kommit ur allmaktsstadiet.
in the age of 43, now I will drive a sportscar throu Paris. Eller vad hette den låten och det var väl en annan ålder 37? Vem sjöng den?Marianne Faitful sjöng om det där.
Comment
-
Minns inte. Det är något allvarligt fel på minnesfunktionen på det huvud jag har nu. Jag körde en uppservernertagning i går och sen lastade jag in lite pannved och ny discett med sju,18 hertz, nio grader om solen. Men det blev inte bättre. Funderar på att byta ut hela hårddisken.Originally posted by SubbaHette den nåt med Lucy Jordan också?...hm..
Comment

Comment