Announcement

Collapse
No announcement yet.

Straffpoäng - för- och nackdelar

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Straffpoäng :tihi:

Aldrig i livet ....

Jag älskar när trådar spårar ur...som i min tråd Nu vräker snön ner....Den slutade med att vi hamnade på Bahamas

Varför tar du allt så döseriöst...

Comment

Originally posted by TequilaLady
      Jag tycker inte om straffpoäng, så jag har inget att säga... just nu iaf.
      Är det själva principen du tycker är fel eller är det kanske själva beteckningen straffpoäng du hänger upp dig på ? Som jag förstår verkar vissa att det ordet är lite väl burdust men det kan ju inte vara något problem att hitta på en synonym.
      Tornevalls skribent med nio liv (inne på det fjärde)

Comment

Originally posted by Klossan
        ...jag föreslår att du gör en poll om detta....
        Som jag skrev finner jag det poänglöst innan frågan diskuterats grundligt.

Comment

Originally posted by Boubou
          jag kan diskutera lite med dig om jag kan bidra med nåt

Jag kom hit som en Kamel, med resten av Oasen och för det mesta så gör det inget om vi - i våra trådar där bort *pekar mot palmerna* - svävar ut i nåt helt annat än vad tråden ursprungligen hnadlat om.
          Vi har även förstått att många av er Tornevallare inte gillar detta.
          Vi försöker anpassa oss till erat sätt att skriva trådar, men glömmer bort oss ibland. Detta är inte meningen egentligen, det är bara humant, man fungerar så.... man tänker på nåt som leder tankarna till annat.
          Men att vi ska få minuspoäng för det tycker jag inte om. Varna oss, skrik på oss eller vad som helst, men inga poängsystem. Det är min mening.

Jag kan förstå både de som vill ha rätt ämne på rätt ställe, och de som vill sväva ut lite ibland. Och man kan faktiskt få en tråd in på rätt spår igen om man vill. Och om inte så kan man be moddarna att säga ifrån också. De flesta respekterar att vissa vill ha det strikt i sina trådar
          Vackert formulerat, Boubou, men jag tror du lite grann har missförstått intentionerna. Att trådar i högre eller lägre grad spårar ut ibland är ju inte så konstigt och givetvis skall man inte få tilldelat några straffpoäng för det. Prtecis som du skriver kan det ju däremot i ett sådant fall vara lämpligt att en mooderator i all vänlighet ber debattörerna hålla sig till ämnet.
          Straffpoängen - som jag ser enligt den modell som finns på AOTv - skall bara delas ut när det är frågan om direkta brott mot reglerna för forumet som olika slags personangrepp eller medvetna försök att sabotera diskussionen i vissa trådar.

Comment

Originally posted by Villeparisis
            Är det själva principen du tycker är fel eller är det kanske själva beteckningen straffpoäng du hänger upp dig på ? Som jag förstår verkar vissa att det ordet är lite väl burdust men det kan ju inte vara något problem att hitta på en synonym.
            Som jag skrev i "borttagna inlägg"-tråden, så är det själva principen jag är starkt mot, vad vi kallar det är en skitsak; straffpoäng, minuspoäng, riskvist, rostagg...

Att ha den typen av "straff" kan jag mycket väl tänka mig skulle fungera alldeles utmärkt på ett forum där folk är litet mer "opersonliga" än här och då är säkert forumet också betydligt större, fler användare alltså. Kanske är det också ett avsevärt mycket hårdare klimat än vad vi normalt har också?

Comment

Originally posted by JessicaRabbit
              Men nu får du ge dig, Ville!

På vad sätt ? Mycket nyfiken på dina argument, jessica.

Comment

Originally posted by TequilaLady
                Som jag skrev i "borttagna inlägg"-tråden, så är det själva principen jag är starkt mot, vad vi kallar det är en skitsak; straffpoäng, minuspoäng, riskvist, rostagg...

Att ha den typen av "straff" kan jag mycket väl tänka mig skulle fungera alldeles utmärkt på ett forum där folk är litet mer "opersonliga" än här och då är säkert forumet också betydligt större, fler användare alltså. Kanske är det också ett avsevärt mycket hårdare klimat än vad vi normalt har också?

jag måste bara få rostagg

Comment

Originally posted by Bria
                  jag måste bara få rostagg

Comment

Originally posted by piopio
                    Skriver inget här eftersom jag är emot straffpoäng..
                    Det är i så fall bättre att mitt förslag införs.. Mao att inlägg som ändras/tas bort av olika skäl meddelas den som skrivit inlägget..
                    Om anledningen till detta menar jag..
                    Såklart hänger frågan om straffpoäng ihop med frågan om borttagna inlägg och den förra debatten emanerade ju ur den senare. Däremot skulle ju teoretiskt straffpoäng kunna utdelas till inlägg som står kvar men troligen helt säkert om det är inlägg som varit så grova övertramp att de blivit raderade.

Comment

Originally posted by msfantasia
                      Fullständigt emot det här.

För det första är det här tornevall och inte aot, gillar man aot kan man ju vara där.

För det andra är det här forumet en plats för mig där man ska ha kul, stoja och skoja om både det ena och det andra. Att göra om det till ett dagis där man får plus och minuspoäng låter helt befängt.
                      Jag föredrar också det här forumet framför AOTv men därmed inte sagt att det ju kan finnas detaljer i deras upplägg som det kan vara konstruktivt att införa även här. Och just detta med poängsystem tycker jag är något sådant.
                      Visst tycker jag sedan att det här skall var en plats för både stoj och skoj precis som du skriver. Däremot förstår jag inte var du fått detta med pluspoäng ifrån för det har så vitt jag vet aldrig nämnts. De poäng som skall utdelas är bara minuspoäng mot inl'ägg som direkt strider mot reglerna för forumet. För även om forumet skall vara öppet och glatt så vill vi väl därmed inte ha det anrkistiskt ?

Comment

Som jag har fattat det så finns det redan ett sätt för admin/mod att hantera forumister som beter sig 'felaktigt'.

Jag tycker för övrigt att det är högst ointressant, och dessutom närapå elakt att meddela hela forumet hur många rostaggar någon fått. Det ska skötas i 'bakfickan'.

Sen är jag övertygad om att det inte går att ställa upp så mycket regler att man är förberedd för varje typ av 'missgrepp' som skulle rendera en 'rostagg'.

Så jag, för min del är övertygad, i rätt stor mån att detta kommer att skötas på ett bra sätt. Och kanske inte på det sätt som jag tycker är rätt, eftersom det inte är mitt forum så accepterar jag beslut som jag accepterar och då är det i alla fall ett bra sätt. Och skulle jag tycka väldigt illa vara så hoppar jag ner från Eiffeltornet.

Hurra! Jag har kommit ur allmaktsstadiet. in the age of 43, now I will drive a sportscar throu Paris. Eller vad hette den låten och det var väl en annan ålder 37? Vem sjöng den?

Comment

Originally posted by Klossan
                          Han kanske skördar lite potatis åt OLW?
                          Startade ju en tråd om Potatoland bara för några dagar sedan. Du har väl inte missat den, Klossan ?

Comment

Originally posted by Vickan
                            Har inget att säga eftersom jag tycker förslaget om "straffpoäng" är riktigt dåligt!

Men gillar Piopio´s förslag jätte mycket!!
                            Tycker kanske du oclkså att det är just beteckningen "straffpoäng" somm skorrar så illa ?

Comment

Originally posted by alice
                              Straffpoäng :tihi:

Aldrig i livet ....

Jag älskar när trådar spårar ur...som i min tråd Nu vräker snön ner....Den slutade med att vi hamnade på Bahamas

Varför tar du allt så döseriöst...
                              Det blir allt mera uppenbart - trots att jag försökte vara omsorgsfull - att jag måste formulerat mig bristfälligt för du Alice är ännu en som missförstått. Skall så klart inte vara några straffpoäng bara för att trådar spårar ur utan enbart till de skribenter som kommer med inlägg som tydligt strider mot forumets regler.

Comment

Alltså dom här poängen. Vad är poängen med dom?

Är det inte bättre att admin/mod för en dialog med en forumist som hänger sig åt destruktiv verksamhet? Och om den strandar..........

Alltså jag tror inte det går att använda poänger på det sättet. Man måste tala för att förstå. Eller missförstå. Poänger säger ju för sjutton gubbar ingenting.

Comment

Working...
                                X