Här snackar vi VM.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Fotbolls-VM!
Collapse
X
-
Ja, det känns så.. Det hade ju varit riktigt riktigt roligt om sverige tog hem detta VMet också - då hade jag verkligen fått garva.. Jag ska försöka göra mig själv påmind om detta och ha på radiosporten då. Lasse Grankvist kan man absolut inte vara utan som sportkommentator.Originally posted by Alex9 juni spelas första matchen. Mellan värdnationen Tyskland och Costa Rica kl 18:00 i München. Måste helt klart ses!
-
- Comment
Comment
-
Själv så brukar jag ibland låta radiosportens kommentatorer kommentera medan jag tittar på teven. De har mycket mer inlevelse när de rapporterar tycker jag.Originally posted by TMMJa, det känns så.. Det hade ju varit riktigt riktigt roligt om sverige tog hem detta VMet också - då hade jag verkligen fått garva.. Jag ska försöka göra mig själv påmind om detta och ha på radiosporten då. Lasse Grankvist kan man absolut inte vara utan som sportkommentator.
Men nu ska jag ju til sthlms stadion och se en del matcher där, så det kanske inte blir så mycket utav det. Men ändå. Det borde du testa nån gång!
Så här ser Sveriges spelschema i gruppspelet ut:
Lö 10 juni Trinidiad - Sverige 18:00 Dortmund
To 15 juni Sverige - Paraguay 21:00 Berlin
Ti 20 juni Sverige - England 21:00 Köln
- Comment
Comment
-
Så gjorde jag med hockey-VM och matchen blev genast 100 gånger roligare att kolla på.Originally posted by AlexSjälv så brukar jag ibland låta radiosportens kommentatorer kommentera medan jag tittar på teven. De har mycket mer inlevelse när de rapporterar tycker jag.
Ja, det lär ju vara mycket roligare att kolla live. Fast risk för hörselskada är väl överhängande direkt på plats?Originally posted by AlexMen nu ska jag ju til sthlms stadion och se en del matcher där, så det kanske inte blir så mycket utav det. Men ändå. Det borde du testa nån gång!

Perfekt. Då får TV'n börja stå på snart då.Originally posted by AlexLö 10 juni Trinidiad - Sverige 18:00 Dortmund
To 15 juni Sverige - Paraguay 21:00 Berlin
Ti 20 juni Sverige - England 21:00 Köln
-
- Comment
Comment
-
Alltså, Sthlms Stadion, på storbildsteve. Är lika mkt live för övriga svenska folket som ser på signa egna teveapparater. Men det blir nogOriginally posted by TMMJa, det lär ju vara mycket roligare att kolla live. Fast risk för hörselskada är väl överhängande direkt på plats?
ändå fin stämning skulle jag tro. Hörselskada? Nah, susar väl i öronen nån timme efter men sen går det över!
- Comment
Comment
-
Okej, det gick inte så bra i öppningsmatchen mot T&T som ni säkert sett eller hört.
Men ikväll är det ny match och nu väntar Paraguay 21:00 på Olympiastadion i Berlin.
Om vi vinner då har vi 4 poäng och om vi sedan spelar oavgjort mot England den 20 juni räcker det för avancemang ur gruppen. Vi kan t.o.m.
gå vidare även om vi förlorar mot England 20 juni. Fast då ska å andra sidan T&T vinna över Paraguay, eller nåt sånt var det.
Så om vi vinner idag, ser allt ganska bra ut kan man säga.
- Comment
Comment

Comment