Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fotbolls-VM!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fotbolls-VM!

Här snackar vi VM.

Originally posted by Alex
    Här snackar vi VM.
    När börjar det?
    -

Comment

Originally posted by TMM
      När börjar det?
      9 juni spelas första matchen. Mellan värdnationen Tyskland och Costa Rica kl 18:00 i München. Måste helt klart ses!

Comment

9 juni spelas första matchen. Mellan värdnationen Tyskland och Costa Rica kl 18:00 i München. Måste helt klart ses!
        Ja, det känns så.. Det hade ju varit riktigt riktigt roligt om sverige tog hem detta VMet också - då hade jag verkligen fått garva.. Jag ska försöka göra mig själv påmind om detta och ha på radiosporten då. Lasse Grankvist kan man absolut inte vara utan som sportkommentator.
        -

Comment

Originally posted by TMM
          Ja, det känns så.. Det hade ju varit riktigt riktigt roligt om sverige tog hem detta VMet också - då hade jag verkligen fått garva.. Jag ska försöka göra mig själv påmind om detta och ha på radiosporten då. Lasse Grankvist kan man absolut inte vara utan som sportkommentator.
          Själv så brukar jag ibland låta radiosportens kommentatorer kommentera medan jag tittar på teven. De har mycket mer inlevelse när de rapporterar tycker jag.
          Men nu ska jag ju til sthlms stadion och se en del matcher där, så det kanske inte blir så mycket utav det. Men ändå. Det borde du testa nån gång!

Så här ser Sveriges spelschema i gruppspelet ut:

Lö 10 juni Trinidiad - Sverige 18:00 Dortmund

To 15 juni Sverige - Paraguay 21:00 Berlin

Ti 20 juni Sverige - England 21:00 Köln

Comment

Själv så brukar jag ibland låta radiosportens kommentatorer kommentera medan jag tittar på teven. De har mycket mer inlevelse när de rapporterar tycker jag.
            Så gjorde jag med hockey-VM och matchen blev genast 100 gånger roligare att kolla på.

Men nu ska jag ju til sthlms stadion och se en del matcher där, så det kanske inte blir så mycket utav det. Men ändå. Det borde du testa nån gång!
            Ja, det lär ju vara mycket roligare att kolla live. Fast risk för hörselskada är väl överhängande direkt på plats?

Lö 10 juni Trinidiad - Sverige 18:00 Dortmund

To 15 juni Sverige - Paraguay 21:00 Berlin

Ti 20 juni Sverige - England 21:00 Köln
            Perfekt. Då får TV'n börja stå på snart då.
            -

Comment

Originally posted by TMM
              Ja, det lär ju vara mycket roligare att kolla live. Fast risk för hörselskada är väl överhängande direkt på plats?
              Alltså, Sthlms Stadion, på storbildsteve. Är lika mkt live för övriga svenska folket som ser på signa egna teveapparater. Men det blir nog
              ändå fin stämning skulle jag tro. Hörselskada? Nah, susar väl i öronen nån timme efter men sen går det över!

Comment

Okej, det gick inte så bra i öppningsmatchen mot T&T som ni säkert sett eller hört.

Men ikväll är det ny match och nu väntar Paraguay 21:00 på Olympiastadion i Berlin.

Om vi vinner då har vi 4 poäng och om vi sedan spelar oavgjort mot England den 20 juni räcker det för avancemang ur gruppen. Vi kan t.o.m.
                gå vidare även om vi förlorar mot England 20 juni. Fast då ska å andra sidan T&T vinna över Paraguay, eller nåt sånt var det.

Så om vi vinner idag, ser allt ganska bra ut kan man säga.

Comment

Då får vi hålla tummarna ikväll

Comment

Håller tummarna för att det går bra idag

Comment

Nu håller vi alla tummar och tår och tassar för seger ikväll!

Comment

Jaaa! Grattis till Sverige

Comment

Solklar seger ...
                          -"Jag har aldrig förstått vitsen med att citera andra människor"

Comment

Inte speciellt övertygande men en vinst är en vinst...
                            Lite mer gooo i laget vore inte fel, hoppas bara den som finns räcker i matchen mot England...

Comment

Weeiiaaa förbannelsen släppte!

Ljungberg is on fire!

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X