Announcement

Collapse
No announcement yet.

Idoler lr Artister??

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Idoler lr Artister??

Shit vad jag fastnat nu då för skit programmet Idol..Har en favorit,då så klart..Johan Palm..Han är ett riktigt Idol ämne,liksom Kevin,men Kevin faller liksom inte riktigt mig på läppen,alls,men står det mellan honom å någon av tjejerna förutom Yasmina så får självklart han min röst,tyvärr har de som vanligt gallrat bort tjejer med Idol ämnet i sig och bara satsat på bra röst,dvs satsat på artist,inte Idol..Kanske dax att byta namn på tv programmet??

För idag verkar de inte plocka fram Idol ämnen utan bara artister..

Trist...

Ja ja jag har ju en favvo till då,Lars..Men eftersom han e långt ifrån en Idol och aldrig kommer bli en Idol kommer jag inte rösta på honom,inte i detta program..Men däremot kommer jag vänta på hans CD..

Känns det inte som att de borde lägga ner Idol nu efter femte säsongen? Att det räcker?

Ger tummen upp för Bert Karlsson som insåg att man ska sluta med ett program när det e på topp..Fame Factory..

Så..Heja Lilla Idol ämnet Johan..

Blonde, perverted and proud, kan det bli bättre ??
    Vickan Äger dessa:
    Marilyn Manson
    Stockholm
    Peta Wilson
    London
    Monaco
    Gil.Grissom

Sv: Idoler lr Artister??

Ja i morgon är det dax igen då..Sitta hålla tummarna att ett idolämne inte åker ut..Ur Idol..Lr kanske det heter Artist nu??Börjar ju tro det..

Sen tycker ju jag då att Tv4 borde kasta ut Katrin Zytomierska
    faktiskt.Hon är ju en riktigt elak å sarkastisk ju,verkar vara så hon försöker ta sig fram..Man blir ju nästan rädd att hon döljer sig bakom ett lr annat nick ute i forumvärlden ju..

Vickan Äger dessa:
    Marilyn Manson
    Stockholm
    Peta Wilson
    London
    Monaco
    Gil.Grissom

Comment

Idol är ännu ett TV-program jag aldrig sett så det ska jag inte säga något om.
      Jag reagerade på det där med skillnaden mellan en idol och en artist. Det är något jag aldrigt tänkt. Jag trodde en idol en vanlig artist som tillräckligt många tycker om och ser upp till? Vad har jag missat?

Det kanske är något man lär sig se/höra skillnad på om man ser/lyssnar på musik liiiiite mer än vad jag gör (vilket i stort sett är inget alls)
      -"Jag har aldrig förstått vitsen med att citera andra människor"

Comment

Ja jag tycker absolut det är skillnad..En idol är ju något annat än en artist,en stjärna..

Jag tycker tex att det är flera utomordentligt duktiga artister,ja blivande stjärnor så i årets Idol,men det är bara några få Idol ämnen..

Ta i fjol tex..Amanda(som jag inte gillar alls) hon är en Idol medans Marie som vann absolut inte är en idol,hon är sångerska,artist..

Samma som Daniel som vann första året,en artist men ingen idol..Markus Fagervall är en Idol..Höll på skriva ingen artist .. Svårt för dig kanske att kommentera detta om du inte sett idol,men du kanske vet lite om de nämnda?

Vickan Äger dessa:
        Marilyn Manson
        Stockholm
        Peta Wilson
        London
        Monaco
        Gil.Grissom

Comment

Originally posted by Vickan View Post
          Ja jag tycker absolut det är skillnad..En idol är ju något annat än en artist,en stjärna..

Jag tycker tex att det är flera utomordentligt duktiga artister,ja blivande stjärnor så i årets Idol,men det är bara några få Idol ämnen..

Ta i fjol tex..Amanda(som jag inte gillar alls) hon är en Idol medans Marie som vann absolut inte är en idol,hon är sångerska,artist..

Samma som Daniel som vann första året,en artist men ingen idol..Markus Fagervall är en Idol..Höll på skriva ingen artist .. Svårt för dig kanske att kommentera detta om du inte sett idol,men du kanske vet lite om de nämnda?
          Näe, aldrig hört namnen förr. Inte vad jag minns ia alla fall.

Jag hade bara aldrig tänk på att det skulle vara någon direkt skillnad på en idol och en artist, bara populäritet som skiljde.
          Jag tror jag saknar förmågan att förstå skillnaden om jag ska vara ärlig.
          Är det indviduellt kanske? Den enes artist är någon annans idol och vice versa, beroende på vad man gillar.
          -"Jag har aldrig förstått vitsen med att citera andra människor"

Comment

Originally posted by Vickan View Post

En artist är per definition "en person som kan föra sig på en scen" en person med utstrålning alltså karisma. Amanda är en sådan, Marie är en sångerska bland en million andra
            "Den som alltid vet bäst, lär sig aldrig något"

Comment

Ja så kan man med säga..

Idol, av grekiska
              eidolon, bild. Ordet användes ursprungligen om gudabilder eller andra föremål som dyrkades som gudomligheter.

En artist är en person som på ett eller annat sätt uppträder. Vanligtvis rör det sig om musiker men även komiker,skådespelare, dansare, illusionister med flera kan räknas som artister.

Detta enligt wikipedia.. Tycker det förklarar skillnaden bättre än mina försök till att förklara

Kollade in oddsen idag inför kvällens program..
              En av de som faktiskt har Idol ämne då verkar ju enligt det vara den som åker ut ikväll.. Hoppas inte...

Här är Idol-oddsen:

Vem får lämna Idol i kväll?
              Yazmina Simic 2,60
              Robin Bengtsson 3,75
              Robin Ericsson 5,00
              Sepideh Vaziris 8,00
              Johan Palm 8,00
              Loulou Lamotte 13,00
              Alice Svensson 17,00
              Lars Eriksson 34,00
              Kevin Borg 51,00
              Anna Bergendahl 67,00
              Vem vinner Idol?
              Anna Bergendahl 2,75
              Kevin Borg 4,50
              Lars Eriksson 6,00
              Alice Svensson 6,00
              Loulou Lamotte 13,00
              Johan Palm 15,00
              Robin Ericsson 17,00
              Sepideh Vaziris 17,00
              Robin Bengtsson 26,00
              Yazmina Simic 26,00
              Odds från Ladbrokes.

Vickan Äger dessa:
              Marilyn Manson
              Stockholm
              Peta Wilson
              London
              Monaco
              Gil.Grissom

Comment

Jäklar,det stämde ju...Det va som fan... Själv tyckte jag att Sepideh ,Loulou va absolut sämst och skulle åkt ut!!
                Igår kväll ägde killarna. De va grymma!!

Vickan Äger dessa:
                Marilyn Manson
                Stockholm
                Peta Wilson
                London
                Monaco
                Gil.Grissom

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                Working...
                X