Announcement

Collapse
No announcement yet.

SVT-jubileum

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• SVT-jubileum

Nästa år firar SVT att det är 50 år sedan de började med sina tv-sändningar. I samband med det skall man under hela året visa ett stort antal repriser av sina program från gågna år.
    Frågan är nu vilka program hoppas ni kommer att visas i repris under jubileumsåret ?
    Tornevalls skribent med nio liv (inne på det fjärde)

Originally posted by Villeparisis
    Nästa år firar SVT att det är 50 år sedan de började med sina tv-sändningar. I samband med det skall man under hela året visa ett stort antal repriser av sina program från gågna år.
    Frågan är nu vilka program hoppas ni kommer att visas i repris under jubileumsåret ?

LAJV och Megafon!!
    -

Comment

Albert & herbert är självskrivet och så alla bra nöjesprogram dom gjorde under 80 talet med sven melander

Comment

Säger som poddi Albert & Herbert, Nöjesmaskinen, Lena Maria show m.m

Comment

Originally posted by TMM
          LAJV och Megafon!!
          Har inget minne av dem men det första bör väl rimligen varit ett musikprogram.

Comment

Originally posted by Fjällis
            Säger som poddi Albert & Herbert, Nöjesmaskinen, Lena Maria show m.m
            De två första kommer säkerligen att visas. Lena Maria show däremot verkar vara ett helt bortglömt program idag men visst skulle det vara kul att se igen.

Comment

De två första kommer säkerligen att visas. Lena Maria show däremot verkar vara ett helt bortglömt program idag men visst skulle det vara kul att se igen.
              Albert & Herbert tror jag säkerligen visas, men håller tummarna för att även det andra ska visas.

Comment

Albert & Herbert tror jag säkerligen visas, men håller tummarna för att även det andra ska visas.
                Skulle inte alls bli överraskad om SVT under årets lopp på sin hemsida lägger upp någon funktion där man får önska program. Värt att hålla ögonen öppna.

Comment

Skulle inte alls bli överraskad om SVT under årets lopp på sin hemsida lägger upp någon funktion där man får önska program. Värt att hålla ögonen öppna.
                  Det får man hoppas de gör. Fast det gäller att kolla in deras sida, vilket inte jag gör

Comment

Det får man hoppas de gör. Fast det gäller att kolla in deras sida, vilket inte jag gör
                    Vill minnas de haft något sådant förr bara för något år sedan. Det hette "Önskekonserten" eller något sådant. Tiitarna fick rösta om vilka stycken orkestern skulle framföra. Säkert någon som har bättre koll på detta än jag.

Comment

Jag vill se Bagen,Dynastin,Mission Impossible..Rättvisasns män..Jacobs Stege,Måndagsbörsen,å Nattsudd...kommer knappt ihåg det längre..Å Varuhuset vill jag se igen..å Ärliga Blå ögon..hm..jag vill se massor igen..vissa saker kan man se nu me..men såå sent..mitt i natten..typ En röst i natten lr serien med Bruce Willis..deckartjosan han hade..

Blonde, perverted and proud, kan det bli bättre ??
                      Vickan Äger dessa:
                      Marilyn Manson
                      Stockholm
                      Peta Wilson
                      London
                      Monaco
                      Gil.Grissom

Comment

Vill minnas de haft något sådant förr bara för något år sedan. Det hette "Önskekonserten" eller något sådant. Tiitarna fick rösta om vilka stycken orkestern skulle framföra. Säkert någon som har bättre koll på detta än jag.
                        Ändå har du bättre koll än mig. Pratade med en kompis idag, och hon sa att det är 27 år sen SVT firade 25 års jubileum. Hon mindes det för hennes dotter var 1 år. Kan det vara möjligt Noll koll, som sagt.

Comment

Originally posted by Vickan
                          Jag vill se Bagen,Dynastin,Mission Impossible..Rättvisasns män..Jacobs Stege,Måndagsbörsen,å Nattsudd...kommer knappt ihåg det längre..Å Varuhuset vill jag se igen..å Ärliga Blå ögon..hm..jag vill se massor igen..vissa saker kan man se nu me..men såå sent..mitt i natten..typ En röst i natten lr serien med Bruce Willis..deckartjosan han hade..
                          Jag tror nog att jubileet kommer att vara inriktade på att visa repriser av deras egenproducerade program. Och måste säga att de exmpel på sådna du har med skulle jag själv gärna vilja se igen.

Comment

Ändå har du bättre koll än mig. Pratade med en kompis idag, och hon sa att det är 27 år sen SVT firade 25 års jubileum. Hon mindes det för hennes dotter var 1 år. Kan det vara möjligt Noll koll, som sagt.
                            Hörs ju lite mysko. Kan det kanske vara så att man firade jubileet efter några testsändningar två år tidigare än de reguljära sändningarna (som ju är det nästa års jubileum gäller). Säkert någon annan här som kan det bättre än vi två.

Comment

Sakall jag själv välja ett program jag vill se igen så blir det en serie som hette "Nattövning"som gick vid två tillfällen cirka 86/87. Det var nog ett program med extremt liten publik när det visades men det innehöll exempel på olika typer av videokonst, performance art och liknande. Problemet är ju dock att - liksom i mitt svar till Vickan - det var främst bestående av utländska inslag och det är nog just det svenska som kommer att betona.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X