Announcement

Collapse
No announcement yet.

TPB

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by LäderNerden
    Något ännu mer skrämmande var att de tog DNA prov... Är DNA-profiler upphovsrättsskyddade?
    Med tanke på hur långt APB brukar tänka så kan det mycket väl ha skett ett missförstånd här. DNS och DNA ligger ju inte så långt ifrån varandra, förkortningsmässigt.
    -

Comment

http://www.idg.se/ArticlePages/20060...28_PFA.dbp.asp
      "Verae amicitiae sempiternae sunt"

Comment

Originally posted by LäderNerden

På nätsajten Flashbacks forum cirkulerar på torsdagsnatten en webbadress till en sajt där användaren uppmanas att hålla sidan öppen och genom att göra det "visa vad du tycker om polisens fasoner". Genom att hålla webbsidan öppen skickas förfrågningar om och om igen till Polisens webbsida som till slut inte klarar av att ta emot alla anrop och därför havererar.

Dom enda instruktioner jag bemödade mig att hitta kan inte ha varit särskilt effektiva. Det handlade om att ställa en browser i ett läge så att en bild från hemsidan laddas ned konstant dygnet runt. Det enda tillfället som det skulle vara effektivt att göra så, mig veterligen, är om webhotellet som sidan ligger på tar betalt för antalet överförda bytes. Då skulle det bli kostsamt till sist. Att en bild skulle sänka polisen.se har jag väldigt svårt att tro på. Eller har TPB flera tusen användare som supportar på det viset?

Förresten. Bilden kan man ju ta bort och då överförs mindre bytes. Nä, långsökt helt klart. Fast man vet ju aldrig
        Last edited by Tornevall; 2006-06-02, 13:46.
        -

Comment

Originally posted by TMM
          ...Att en bild skulle sänka polisen.se har jag väldigt svårt att tro på. Eller har TPB flera tusen användare som supportar på det viset?

Förresten. Bilden kan man ju ta bort och då överförs mindre bytes. Nä, långsökt helt klart. Fast man vet ju aldrig
          Allt beror på antalet, och på hur servern är konfigurerad, men är det rätt antal, så är det inte svårt, och det var ju en "överbelastning" det handlade om (DoS), men det är ju bara effektivt så länge den håller på.

Fast det är ju lite felriktat, polisen har ju bara följt order..

Comment

uppenbarligen så funkade det. hahahaha
            " I´d never ask you to trust me. It´s the cry of a guilty soul."
            // Hale Chidduck

Comment

The Pirate Bay uppe igen!

Fick mig ett litet skratt när jag kollade in startsidan, www.thepiratebay.org

Comment

Och Säpo har kallats in för att utreda de sista attackerna? Hjälp!

-

Comment

Film över Pirate Bay- tillslaget ute på nätet

http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...836792,00.html

Synd bara att det var PRQ och inte TPB som tillslaget gjordes mot...
                  -

Comment

http://piratkriget.omfg.se/

Länkar till allt som har med detta att göra, kolla filmen från ingripandet om ni inte gjort det innan

Comment

Sv: TPB

Av olika anledningar har jag nu förstått så rätt jag har när jag påstår att TPB är skit.
                      -

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                      Working...
                      X