Oscar, 85 år, hade varit på hälsokontroll hos sin husläkare. Denne ville att Oscar skulle komma tillbaka efter några dagar och då skulle han ha med sig ett spermaprov.
Läkaren gav honom en liten burk att ta med hem.
Efter några dagar kom Oscar så tillbaka, lämnade burken till läkaren, som förvånat konstaterade att den var tom.
Hur förklarar Du det här?, frågade läkaren.
Jo, nu ska doktorn få höra. Först provade jag med höger hand, inget hände. Då försökte jag med vänster hand, men inget resultat då heller. Och inte gick det när jag försökte med båda händerna.
Då ropade jag på min fru och bad henne hjälpa mig. Hon försökte precis som jag med höger, sedan vänster och därefter båda händerna. Inget resultat. Då provade hon med munnen, både med och utan tänder. Inget hände.
Vad skulle vi göra. Jag bestämde mig för att ropa på grannfrun och be henne om hjälp.
Inte drog du väl in grannfrun i det här, frågade läkaren smått förskräckt.
Jodå, grannfrun kom och hon gjorde som frugan, försökte med höger, vänster och båda händerna, munnen med och utan tänder och till sist så klämde hon den mellan knäna, men det gick inte då heller.
Men, hur kunde ni komma på idén att fråga grannfrun?
Ja, sa Oscar, vad skulle vi göra. Jag fick ju inte av locket på burken!
Läkaren gav honom en liten burk att ta med hem.
Efter några dagar kom Oscar så tillbaka, lämnade burken till läkaren, som förvånat konstaterade att den var tom.
Hur förklarar Du det här?, frågade läkaren.
Jo, nu ska doktorn få höra. Först provade jag med höger hand, inget hände. Då försökte jag med vänster hand, men inget resultat då heller. Och inte gick det när jag försökte med båda händerna.
Då ropade jag på min fru och bad henne hjälpa mig. Hon försökte precis som jag med höger, sedan vänster och därefter båda händerna. Inget resultat. Då provade hon med munnen, både med och utan tänder. Inget hände.
Vad skulle vi göra. Jag bestämde mig för att ropa på grannfrun och be henne om hjälp.
Inte drog du väl in grannfrun i det här, frågade läkaren smått förskräckt.
Jodå, grannfrun kom och hon gjorde som frugan, försökte med höger, vänster och båda händerna, munnen med och utan tänder och till sist så klämde hon den mellan knäna, men det gick inte då heller.
Men, hur kunde ni komma på idén att fråga grannfrun?
Ja, sa Oscar, vad skulle vi göra. Jag fick ju inte av locket på burken!

testar bara o ge svar på tal liksom
Comment