Announcement

Collapse
No announcement yet.

Roliga historier tråd

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Roliga historier tråd

Oscar, 85 år, hade varit på hälsokontroll hos sin husläkare. Denne ville att Oscar skulle komma tillbaka efter några dagar och då skulle han ha med sig ett spermaprov.
    Läkaren gav honom en liten burk att ta med hem.

Efter några dagar kom Oscar så tillbaka, lämnade burken till läkaren, som förvånat konstaterade att den var tom.

Hur förklarar Du det här?, frågade läkaren.

Jo, nu ska doktorn få höra. Först provade jag med höger hand, inget hände. Då försökte jag med vänster hand, men inget resultat då heller. Och inte gick det när jag försökte med båda händerna.

Då ropade jag på min fru och bad henne hjälpa mig. Hon försökte precis som jag med höger, sedan vänster och därefter båda händerna. Inget resultat. Då provade hon med munnen, både med och utan tänder. Inget hände.

Vad skulle vi göra. Jag bestämde mig för att ropa på grannfrun och be henne om hjälp.

Inte drog du väl in grannfrun i det här, frågade läkaren smått förskräckt.

Jodå, grannfrun kom och hon gjorde som frugan, försökte med höger, vänster och båda händerna, munnen med och utan tänder och till sist så klämde hon den mellan knäna, men det gick inte då heller.

Men, hur kunde ni komma på idén att fråga grannfrun?

Ja, sa Oscar, vad skulle vi göra. Jag fick ju inte av locket på burken!

Sv: Roliga historier tråd

Häromdagen när jag körde hem så körde jag av gammal vana lite för
    fort.
    Och, ganska snart, hade jag en polisbil bakom mig med blåljusen på.
    -Äh, vad fanken, tänkte jag. Honom kan jag köra ifrån.
    Jag gasade på, och det blev 130, 150 och till slut var vi uppe i 170.
    Vid 200-strecket var polisen fortfarande efter mig, och jag körde ut
    på vägrenen och stannade. Det var ingen idé.
    Polismannen kliver ut ur bilen, går fram till min nedvevade ruta
    och säger:
    -Jag har haft en jäkligt dålig dag. Det enda jag vill är att åka
    hem.
    Ge mig en ursäkt och du får åka hem. Det måste vara en jäkligt bra
    ursäkt, för du körde i 200. Jag funderade ett tag.
    -För ett tag sedan övergav min flickvän mig för en polis. När jag
    såg din bil i backspegeln trodde jag att det var han som försökte köra
    ikapp mig och ge henne tillbaks.

Comment

En medelålders hemmafru med en ledsam trist karl, gick ut själv en kväll på dans en tisdag på hotell Hulingen. När hon kom hem var hon lyrisk. Hon börja berätta för karlsloken.
      -Ikväll träffade jag verkligen en gentleman till skillnad mot dig. Han sa att mitt hår var som silke och min kropp som venus.
      -Sa han inget om ditt stora arsle, undrade hennes man.
      -Nä, om dig talade vi inte alls.

Comment

Originally posted by Millan
        Oscar, 85 år, hade varit på hälsokontroll hos sin husläkare. Denne ville att Oscar skulle komma tillbaka efter några dagar och då skulle han ha med sig ett spermaprov.
        Läkaren gav honom en liten burk att ta med hem.

Efter några dagar kom Oscar så tillbaka, lämnade burken till läkaren, som förvånat konstaterade att den var tom.

Hur förklarar Du det här?, frågade läkaren.

Jo, nu ska doktorn få höra. Först provade jag med höger hand, inget hände. Då försökte jag med vänster hand, men inget resultat då heller. Och inte gick det när jag försökte med båda händerna.

Då ropade jag på min fru och bad henne hjälpa mig. Hon försökte precis som jag med höger, sedan vänster och därefter båda händerna. Inget resultat. Då provade hon med munnen, både med och utan tänder. Inget hände.

Vad skulle vi göra. Jag bestämde mig för att ropa på grannfrun och be henne om hjälp.

Inte drog du väl in grannfrun i det här, frågade läkaren smått förskräckt.

Jodå, grannfrun kom och hon gjorde som frugan, försökte med höger, vänster och båda händerna, munnen med och utan tänder och till sist så klämde hon den mellan knäna, men det gick inte då heller.

Men, hur kunde ni komma på idén att fråga grannfrun?

Ja, sa Oscar, vad skulle vi göra. Jag fick ju inte av locket på burken!
        Oki, jag är medveten om att det inte är poängen och att man nog inte skall analysera roliga historier... meeeeeeeeen... Varför i hela friden skulle en 85-årig man ha med sig ett spermaprov till en hälsokoll!?!
        ________
        ____

Comment

Originally posted by Duke
          Oki, jag är medveten om att det inte är poängen och att man nog inte skall analysera roliga historier... meeeeeeeeen... Varför i hela friden skulle en 85-årig man ha med sig ett spermaprov till en hälsokoll!?!
          Men Duken...det vet du väl att män är noga med sin sperma hela livet...

Comment

Men Duken...det vet du väl att män är noga med sin sperma hela livet...
            Njäe, det visste jag faktiskt inte.. Jag kanske är väldigt konservativ men jag tycker faktiskt att 85 års ålder är lite för gammalt för att skaffa barn. Och det var ju bara en hälsokoll. Inte en fertilitetsundersökning. Min husläkare brukar aldrig be mig om spermaprov när jag skall göra en hälsokoll. Vilket jag inte tror är av lathet eller ointresse..... Jag tycker nog denna fiktiva hälsoläkare borde undersökas. Han verkar skum och oseriös. Borde åtminstone få en prick. Jag tycker den historien borde avslutas med en parantes: (Husläkaren förlorade senare sitt läkareleg och blev påkörd av en buss.) och förresten: (Bussföraren förlorade sitt busskort.)
            ________
            ____

Comment

Njäe, det visste jag faktiskt inte.. Jag kanske är väldigt konservativ men jag tycker faktiskt att 85 års ålder är lite för gammalt för att skaffa barn. Och det var ju bara en hälsokoll. Inte en fertilitetsundersökning. Min husläkare brukar aldrig be mig om spermaprov när jag skall göra en hälsokoll. Vilket jag inte tror är av lathet eller ointresse..... Jag tycker nog denna fiktiva hälsoläkare borde undersökas. Han verkar skum och oseriös. Borde åtminstone få en prick. Jag tycker den historien borde avslutas med en parantes: (Husläkaren förlorade senare sitt läkareleg och blev påkörd av en buss.) och förresten: (Bussföraren förlorade sitt busskort.)
              Jag tycker väl oxå att 85 år är för gammalt...men du får skriva om historien då

Comment

Jag tycker väl oxå att 85 år är för gammalt...men du får skriva om historien då
                Määäh, jag orkar inte.. Det är ju bara en rolig historia, du behöver ju inte ta det så seriöst och ordagrant..

Men lite skumt var det allt.

typ så.
                ________
                ____

Comment

Määäh, jag orkar inte.. Det är ju bara en rolig historia, du behöver ju inte ta det så seriöst och ordagrant..

Men lite skumt var det allt.

typ så.
                  Nejdå Duken...inte bli orolig nu...har lärt mig dig testar bara o ge svar på tal liksom

Comment

En man går in i duschen samtidigt som hans fru kommer ut därifrån. I samma stund ringer det på dörren och hustrun går och öppnar iklädd endast en handduk. I dörren står grannen. Han erbjuder henne 10000 kronor om hon låter handduken falla till golvet.
                    Utan att tveka släpper hon ner handduken medan grannen njuter av utsikten. Han tar upp tio tusenlappar ur fickan, ger henne dessa och går därifrån. Kvinnan tar återigen på sig handduken och går tillbaka till badrummet för att föna håret.
                    Vem var det som ringde på dörren, undrar mannen.
                    Det var grannen mitt emot, svarar hustrun.
                    Mannen tittar på sin hustru och säger:- Kom han för att lämna tillbaka de 10000 kronorna jag lånade honom igår?

Comment

En man går in i duschen samtidigt som hans fru kommer ut därifrån. I samma stund ringer det på dörren och hustrun går och öppnar iklädd endast en handduk. I dörren står grannen. Han erbjuder henne 10000 kronor om hon låter handduken falla till golvet.
                      Utan att tveka släpper hon ner handduken medan grannen njuter av utsikten. Han tar upp tio tusenlappar ur fickan, ger henne dessa och går därifrån. Kvinnan tar återigen på sig handduken och går tillbaka till badrummet för att föna håret.
                      Vem var det som ringde på dörren, undrar mannen.
                      Det var grannen mitt emot, svarar hustrun.
                      Mannen tittar på sin hustru och säger:- Kom han för att lämna tillbaka de 10000 kronorna jag lånade honom igår?

Comment

En medelålders hemmafru med en ledsam trist karl, gick ut själv en kväll på dans en tisdag på hotell Hulingen. När hon kom hem var hon lyrisk. Hon börja berätta för karlsloken.
                        -Ikväll träffade jag verkligen en gentleman till skillnad mot dig. Han sa att mitt hår var som silke och min kropp som venus.
                        -Sa han inget om ditt stora arsle, undrade hennes man.
                        -Nä, om dig talade vi inte alls.
                        Tänk på Hulingen har jag varit många gånger
                        och nog har man träffat på en del stora arsel där

Comment

I stadens park har det stått två statyer i evigheter, mitt emot varandra, en manlig
                          och en kvinnlig. En dag kom en trollkarl fram till dom och sa: Ni har nu stått här i
                          200 år, så jag tänker vara snäll och förvandla er till levande människor i 30
                          minuter.

Trollkarlen svängde med trollspöet och de två statyerna försvann bakom närmaste
                          buske. Där hördes fniss, skratt och lite annat med. Efter 15 minuter hördes den
                          manliga statyn säga till den kvinnliga: Okej,den här gången håller du i duvan så
                          skiter jag på den.
                          (¯`°•.¸ ღ♥ BF 100927 ♥ღ ¸.•°´¯)

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                          Working...
                          X