Announcement

Collapse
No announcement yet.

En liten historia

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Varning - Fräckisar...

- Bengt, hur mår du egentligen? Du verkar så blek och tagen.
    - Jo, förstår du, jag träffade en tjej förra veckan och hon hade verkligen något extra.
    - Jaså du.
    - Ja, och nu tror jag att jag har fått det med.

Två fattiga killar var inbjudna av en rik kille att bada i hans simbassäng. När de höll på att byta om till badbyxor vände sig den ene till den andre och sade:
    - Lade du märke till hur små snoppar dom rika killarna har?
    - Ja! Svarade den andre.
    - Men det beror nog på att dom har haft leksaker att leka med.

I stadens park har det stått två statyer, i evigheter verkar det som, mitt emot varandra, en manlig och en kvinnlig. En dag kom en trollkarl fram till dem och sa:
    - Ni har nu stått här i 200 år, så jag ska vara snäll och förvandla er till levande människor i 30 minuter. Men kom ihåg, det är bara 30 minuter, så spendera dem väl.
    Trollkarlen svängde med sitt trollspö och de två statyerna försvann bakom närmast buske, där det hördes fniss, skratt och lite annat med. Efter femton minuter kom de tillbaka alldeles utsjasade och trollkarlen frågade varför de inte gjorde det en gång till eftersom de fortfarande har femton minuter till godo. Då vände sig den manliga statyn mot den kvinnliga och sa:
    - Ok, men den här gången håller du duvan, så skiter jag på den!

En blind man kommer in på en brädgård i den lilla staden och frågar om han kan få tala med förmannen. När förmannen kommer fram säger den blinde:
    - Goddag, jag undrar om Ni har något ledigt arbete åt mig?
    - Men Ni är ju blind, då kan ni ju inte arbeta här. Säger förmannen.
    - Jodå! Säger mannen.
    - Jag kan känna igen vilket trästycke som helst bara genom att lukta på det, och dessutom hur stort det är.
    Förmannen ser tvivlande ut och säger att det måste han se innan han tror på det, så han hämtar en tvåmetersbit björk från en brädhög och håller upp under mannens näsa.
    - Björk, två meter. säger den blinde direkt.
    - Oj, det var inte illa. säger förmannen, varpå han hämtar en bit ek 8x8 tum från en annan hög och håller upp framför mannens näsa.
    - Ek, 8x8 tum. Säger mannen.
    Förmannen, som nu är väldigt imponerad, tänker att nu skall jag sätta dit honom i alla fall, så han ber sin sekreterare komma ned till dom. När hon står där viskar han till henne att hon skall klä av sig och ställa sig framför den blinde. Den blinde mannen luktar noga uppifrån och ned och säger sedan:
    - Det här var en svår en, kan du vända på plankan?
    Förmannen vänder på sekreteraren och den blinde luktar noga på andra sidan också. Till sist säger han:
    - Jaa, jag är inte helt säker, men kan det vara en skithusdörr på en räktrålare??!!
    http://cherinne.blogg.se/

Comment

Originally posted by starfriend
      Lärarinnan ställer frågor till barnen.
      - Vad är det, som har fyra ben, är brun och lever i skogen?
      - Älgen, svarar ungarna!
      - Rätt tänkt, säger lärarinnan, med det kunde vara rådjur också!
      Lärarinnan fortsätter:
      - Vad är det, som är grön och hoppar i gräset?
      - Gräshoppa svarar ungarna!
      - Rätt tänkt, säger lärarinnan, med det kunde vara en groda också!
      Då ställer Gösta en fråga till lärarinnan.
      - Vad är det, som är stor och hård när lärarinnan stoppar det i munnen, liten och mjuk, när den tas ut?
      Lärarinnan ger en örfil till Gösta, men han fortsätter:
      - Rätt tänkt, fast det kunde vara tuggummi också!
      *moahahaha*
      http://cherinne.blogg.se/

Comment

Ett par från Malmö satt och åt frukost på ett hotell, och där satt också ett par från England och ett par från USA. De hörde först engelsmannen säga:

---- Can you pass me the sugar, sugar!?

Det var fyndigt tänkte skåningen. Sen hörde de amerikanen säga:

---- Can you give me the honey, honey!?

Skåningen tänkte att detta var genialt. Han försökte tänka ut något liknande att säga till sin fru. Till slut kom det:

---- Kan du ge mig mjölken, kossa!?

Comment

Ett par från Malmö satt och åt frukost på ett hotell, och där satt också ett par från England och ett par från USA. De hörde först engelsmannen säga:

---- Can you pass me the sugar, sugar!?

Det var fyndigt tänkte skåningen. Sen hörde de amerikanen säga:

---- Can you give me the honey, honey!?

Skåningen tänkte att detta var genialt. Han försökte tänka ut något liknande att säga till sin fru. Till slut kom det:

---- Kan du ge mig mjölken, kossa!?

Hahaha

Comment

Originally posted by Sandra
            VARFÖR MÄNNEN KISSAR STÅENDE!

När Gud hade skapat Adam och Eva, hade han två saker kvar som han tänkte ge till dem.
            Gud sa: "Jag har två saker kvar till er, den ena är konsten att kissa stående..." Adam avbröt: "Jag, jag vill ha den, det skulle vara riktigt kul, livet skulle vara mycket lättare och roligare!"
            Gud tittade på Eva och Eva nickade och sa:
            "Varför inte, det är inte så nödvändigt för mig."
            Så Gud gav Adam den här gåvan. Adam skrek av glädje,
            hoppade upp och kissade runtom, skvättande på väggarna och sprang till stranden och kissade och beundrade mönster han gjorde i sanden.
            Gud och Eva tittade på Adams glädje och Eva frågade Gud:
            "Och den andre saken som Du skulle ge bort som gåva?"
            "Hjärna Eva, hjärna."
            Japp visst e det så =)..här e ett bevis på det *s*

En kvinna och en man var involverade i en bilolycka, och en mycket
            svår sådan. Båda deras bilar blev helt förstörda, men otroligt nog så
            klarar de sig utan skador.

När de har kravlat sig ur bilarna så säger kvinnan: "Så, du är en
            man, det var intressant. Jag är en kvinna. WOW! Titta på våra bilar!
            Det finns ingenting kvar - och vi är oskadda. Detta måste vara ett
            tecken från Gud att vi skall fortsätta träffas och bli vänner och leva
            tillsammans lyckliga i alla våra dagar."

Smickrad svarar mannen: "O ja, jag håller med dig. Detta MÅSTE vara
            ett tecken från Gud!" Kvinnan fortsatte, "och titta på det här, här
            är ett annat mirakel. Min bil blev helt förstörd men denna flaska vin
            gick inte sönder. Gud måste vilja att vi skall dricka detta vin och
            fira vår goda tur."

Sedan räckte hon över flaskan till mannen. Mannen nickar och håller
            med, öppnar flaskan och dricker upp hälften och räcker sedan flaskan
            tillbaka till kvinnan. Kvinnan tar flaskan, sätter på korken och
            lämnar tillbaka den till mannen. Mannen frågar, "Ska du inte dricka
            något?" Kvinnan svarar, "Nej tack. Jag tror jag skall vänta på polisen.

" Sensmoralen i denna historien Women are clever bitches.
            Don't mess with them...........

Comment

Nummer sju...................

En man skulle med tåget från Oslo till Paris.
              Det var interessant säger han när upptäcker att han har biljettnummer 7777.
              Sedan upptäcker att han sitter på plats 77.
              När han kikar ut genom fönstret ser han att han åker i sjunde vagnen.
              Och tror ni eller ej han satt i sjunde kupén också.
              Så när klockan 7. 07 rullar in tåget på stationen på spår 7 åker mannen till
              travbanan och satsar allt han äger på häst nr. 7 i sjunde loppet.
              Och mycket riktigt (tror du eller ej) hästen kom sjua.

Comment

Du är väl inte chef?

En man i en varmluftsballong insåg att han kommit vilse. Han minskade höjden och såg en kvinna nere på marken. Han sänkte sig ytterligare ner och ropade:

"Ursäkta kan du hjälpa mig? Jag hade avtalat ett möte med en vän för en timme sedan men vet inte var jag befinner mig."

Kvinnan nedanför svarade:
                "Du är i en varmluftsballong cirka trettio fot över havet på 55 41 47 grader nordlig bredd och 10 12 47 grader västlig längd."

"Du måstevara tekniker", sade mannen.

"Det är jag sade kvinnan - hur visste du det?"

"Tja," sade mannen, "allt du har sagt är tekniskt korrekt, men jag har ingen aning om vad jag skall ha det till, och faktum är att jag fortfarande är vilse. Det enda jag fått ut av din hjälp är att du försenat mig ytterligare."

Kvinnan nedanför konstaterade:

"Du måste sitta i ledningen, i direktionen."

"Det gör jag", sade ballongskepparen. "Hur kunde du veta det?"

"Det är enkelt - du vet inte var du är eller vart du ska. Du har stigit uppåt med hjälp av en stor mängd varm luft. Du har träffat ett avtal som du inte är i stånd att klara av att hålla och förväntar dig att människor under dig skall lösa ditt problem. Faktum är att du befinner dig i samma situation nu som du gjorde innan vi möttes, men nu är det plötsligt mitt fel."
                I am always running around like a blue-arsed fly!!

Comment

Tvillingproblem

Det var två tvillingar, Per och Erik. Per var ägare till en gammal eländig båt.
                  Nu råkade det sig att Eriks fru dog samma dag som Pers båt sjönk.

Några dagar senare så mötte en gammal snäll tant Per och misstog honom för Erik och sa:
                  "Jag är hemskt ledsen att höra om din förlust, det måste kännas förfärligt."

Per som trodde att hon pratade om hans båt svarade:
                  "Nja, faktum är att jag är ganska glad att slippa henne, hon var genomrutten från första början. Underdelen var alldeles sönderriven och hon luktade som en gammal död fisk. Hon läckte hela tiden och hade en stor spricka baktill och ett präktigt stort hål framtill också. Varje gång jag använde henne så blev hålet bara större och hon började läcka ännu mer. Jag antar att det som till sist gjorde slut på henne var när jag hyrde ut henne till fyra killar som ville ut och ha lite kul. Jag varnade dem att hon var i ganska dåligt skick men de ville ha henne ändå. De idioterna försökte alla att komma in i henne på samma gång så hon sprack upp i mitten.´Men vad gör det, det är väl bara att börja kolla annonserna om man ska hitta en ny."

Den gamla damen svimmade.

Comment

SE UPP!!
                    Virusvarning

Det finns ett nytt virus som heter ARBETE i omlopp. Om du mottager någon form av ARBETE, antingen som e-mail, över internet, eller helt enkelt överfört till dig från en kollega, så låt bli att acceptera det!
                    De personer som har accepterat ARBETE upplever att de hamnat i en situation där deras fritid är försvunnen och deras tankeverksamhet har uppfört att fungera normalt.

Om du tar emot ARBETE via e-mail eller blir påtvingad ARBETE på något annat sätt, så ta bort viruset och sänd ett mail till din chef medmeddelandet:
                    "Jag har fått nog - jag drar ner på krogen."

Alla tankar på ARBETE försvinner därefter automatiskt från din hjärna.
                    Om Du tar emot ARBETE i form av ett pappersdokument så flytta det omedelbart till din papperskorg!
                    Denna varning kommer från Socialdepartementet, vidarebefordra den omedelbart till alla vänner i din adressbok! Om du inte har några vänner i din adressbok är det stor risk att ARBETE redan har angripit dig och ödelagt ditt liv.

Comment

KINESISK TORTYR

En ung man gick vilse i skogen, och efter att ha yrat runt hela dagen och långt in på kvällen hittar han en liten stuga. Han knackar på och en urgammal kinesisk gubbe med långt grått skägg öppnar.

Den unga mannen säger: -Jag har gått vilse.. Skulle jag kunna få övernatta här?

Självklart, säger den gamla mannen, men på ett villkor!
                      Om du så mycket som lägger ett finger på min dotter kommer jag att utföra de tre värsta formerna av kinesisk tortyr på dig!

- Ok, säger den unga mannen och tänker för sig själv att med tanke på mannens ålder måste dottern vara ganska gammal själv.

Under middagen kommer dottern ned för trappan till ovanvåningen, och hon är ung, vacker, och har kropp som en gudinna! Hon är tydligt attraherad av den unga mannen och kan inte ta ögonen från honom under hela måltiden.
                      Den unga mannen ignorerar henne emellertid totalt och går och lägger sig genast efter maten som han lovat den gamla mannen.

Under nattens lopp kan han emellertid inte hålla sig efter att ha legat och tänkt på henne, utan smyger in i hennes rum, där de har vild, ohämmad sex ända till gryningen.

Den unga mannen smyger tillbaka till sitt rum i soluppgången, trött men lycklig och hoppas att den gamla mannen inte hört eller märkt något. När han vaknar känner han ett tryck över bröstet och när han tittar ligger
                      det en stor sten på bröstet med en lapp fäst på:

"KINESISK TORTYR 1, STOR STEN PÅ BRÖSTET"

Jaha?! Tänker mannen, var det de värsta han kunde hitta på? Det var ju lite lamt. Han tar stenen och kastar ut den genom det öppna fönstret, och just när han kastat stenen får han syn på en annan lapp:

"KINESISK TORTYR 2, PUNGEN FASTBUNDEN I STOR STEN"

Panikslagen tittar han ner och konstaterar att det stämmer, han ser att
                      snöret håller på att bli spänt och bestämmer sig snabbt för att ett eventuellt benbrott måste vara bättre än att bli kastrerad, och hoppar med ett pantersprång ut genom fönstret, efter stenen. Mitt i språnget ser han en stor skylt på marken:

"KINESISK TORTYR 3, PENIS FASTBUNDEN I SÄNGSTOLPE"

Comment

Originally posted by piopio
                        KINESISK TORTYR

En ung man gick vilse i skogen, och efter att ha yrat runt hela dagen och långt in på kvällen hittar han en liten stuga. Han knackar på och en urgammal kinesisk gubbe med långt grått skägg öppnar.

Om du så mycket som lägger ett finger på min dotter kommer jag att utföra de tre värsta formerna av kinesisk tortyr på dig!

- Ok, säger den unga mannen och tänker för sig själv att med tanke på mannens ålder måste dottern vara ganska gammal själv.

Under middagen kommer dottern ned för trappan till ovanvåningen, och hon är ung, vacker, och har kropp som en gudinna! Hon är tydligt attraherad av den unga mannen och kan inte ta ögonen från honom under hela måltiden.
                        Den unga mannen ignorerar henne emellertid totalt och går och lägger sig genast efter maten som han lovat den gamla mannen.

Under nattens lopp kan han emellertid inte hålla sig efter att ha legat och tänkt på henne, utan smyger in i hennes rum, där de har vild, ohämmad sex ända till gryningen.

Den unga mannen smyger tillbaka till sitt rum i soluppgången, trött men lycklig och hoppas att den gamla mannen inte hört eller märkt något. När han vaknar känner han ett tryck över bröstet och när han tittar ligger

Jaha?! Tänker mannen, var det de värsta han kunde hitta på? Det var ju lite lamt. Han tar stenen och kastar ut den genom det öppna fönstret, och just när han kastat stenen får han syn på en annan lapp:

snöret håller på att bli spänt och bestämmer sig snabbt för att ett eventuellt benbrott måste vara bättre än att bli kastrerad, och hoppar med ett pantersprång ut genom fönstret, efter stenen. Mitt i språnget ser han en stor skylt på marken:

Ouch XD

Comment

Nunnor i ravinen

En buss full med nunnor körde dessvärre av alpvägen och hamnade nere i en ravin.
                          När de kom upp i himmeln, stod St. Per i porten och sade: -Alla i ett led tack systrar.
                          Detta är en formalitet, så jag nöjer med att ställa er alla en fråga.

Han vände sig mot nunnan som stod först i ledet
                          och sade: -Har du Syster Agnes någonsin rört vid en penis?

-Ja, en gång när jag arbetade på sjukhuset nuddade min ena hand vid en penis.

-Nåväl, du får skölja handen i vigvatten och sedan är du välkommen in.

Sedan sade han till nästa nunna i ledet: -Har du syster Britta någonsin rört vid en penis?

-Ja, en gång nuddade min fot vid en penis när jag klev över en man som låg på stranden.

-När du har sköljt foten i vigvatten är du välkommen in.

Vid det här laget hade det blivit oroligt i ledet och en nunna trängde sig fram till St. Per.

-Varför har du så bråttom syster Harriet?

-Jo, om jag nu ska gurgla med vigvatten så vill jag gärna göra det innan syster Benedicte
                          sätter sig med röven i det..

Comment

KINESISK TORTYR

Se vad man hittar här inne då..en PIOPIO
                            hoppas att allt e bra med dig & de dina

Har hört historien innan..men lika rolig varje gång

Comment

Se vad man hittar här inne då..en PIOPIO
                              hoppas att allt e bra med dig & de dina

Har hört historien innan..men lika rolig varje gång
                              Hejsan hoppsan starfriend.. Ja, här haru lille mig igen.. Visst är allt bra eller förresten.. Det är så där.. Är sjukskriven!!
                              Kan junte gå sta å märka att det är same o same o på detta forum.. Roligare vare förr så att säga.. I rest my case med de orden..
                              Hoppas allt är bra med dig och de dina också.. i massor..

Comment

Hejsan hoppsan starfriend.. Ja, här haru lille mig igen.. Visst är allt bra eller förresten.. Det är så där.. Är sjukskriven!!
                                Kan junte gå sta å märka att det är same o same o på detta forum.. Roligare vare förr så att säga.. I rest my case med de orden..
                                Hoppas allt är bra med dig och de dina också.. i massor..
                                Har saknat dig så blidde glad att se dig igen.
                                Sjukskriven e f-n inget kul..hoppas att det inte e något allvarligt & att du snart e på benen igen ..fattar vad du menar..har mina forums perioder..ibland sitter jag här dagligen ( som jag gjort ett tag nu)..& ibland går det dagar innan jag tittar in här igen..ja allt har juh som sagt sin tid..iallafall kul att se dig igen......skulle vilja ha en rolig historia att komma med & kanske fått dig att le men nadda ,tomt i skallen & dessutom e jag på jobb

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                                Working...
                                X