Announcement

Collapse
No announcement yet.

Grattis Svenskar. Ni blir utskrattade.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Sv: Grattis Svenskar. Ni blir utskrattade.

Originally posted by TMM View Post
    Jag tycker vi, helt seriöst menat, bildar ett nytt parti. Vi har alla åsikter vi behöver - vi har företagarna som vet hur det drivas åt det hållet och vi har de arbetslösa som behöver hjälpen. Perfekt. Jag är med om alla andra också är med.
    Finns inte en chans att bilda ett nytt parti med tanke på vad det skulle kosta....bättre att försöka skapa en oppinion över det man tycker är fel

Comment

Originally posted by mellis-bellis View Post
      Så som jag känner finns det inget svart eller vitt liv...det är svart för oss alla!!både vi som arbetar å de som av olika anledningar är bidragsberoende.
      Jag själv måste dra in varje spänn själv å kan ej vara sjuk,dvs.är egen företagare,betalar skatt som staten slarvar bort för att fjäska för väljare å få sitta kvar(perssonarslet)!!! ..känner en jvla press att kämpa på varje dag å belastar inte samhället ett skit,men skulle heller inte vara berättigad till något stöd om jag bröt ihop.Aldrig en krona över=lika fattig dom se vänner som är bidragsberoende...de känns lika hopplöst för mej som för dem,skillnaden är bara att de ej arbetar för pengarna å jag arbetar för mycket,suck...ibland har vi svårt att prata om det här då vi alla är lika trötta på att inte få ut så mycket av våra liv,går inte att komma någonvart,det går ju för fan bara i bästa fall runt å sällan framåt för någon just nu i vårat land....endast politikerna kan fetta på sig å sina liv,spec.perssonarselhålan påvisade detta...Kan inte någon göra en Robin Hood å se till att de måste sänka sina löner å leva på våra marginaler=0
      Exakt mellis...fan va du är bra....varför i helskotta ska dessa fallskärmar lösas ut...slöseri med våra skattepengar på hög nivå...om inte vi sköter oss på jobbet får vi sparken med en månadslön högst ibland inte ens de...det är väldigt sällan som man får säga sånt här högt för att inte bli betraktad som en kapitalist...puuhh

Comment

Originally posted by Skorpan View Post
        Finns inte en chans att bilda ett nytt parti med tanke på vad det skulle kosta....bättre att försöka skapa en oppinion över det man tycker är fel
        Var va den oponionen under de gångna "fel"åren då...typ sen 80-talet eller nåt ....det är alltid mer kreativt att komma med potenciella "rätt"lösningar då än att bara kritisera...eller är syftet bara att störa nuvarande regering som ett gäng tonåringar med indragen veckopeng(förlåt )så att vi får ännu mer kalabalik å Mona Toblerone får ta över eller

Comment

Så som jag känner finns det inget svart eller vitt liv...det är svart för oss alla!!både vi som arbetar å de som av olika anledningar är bidragsberoende.
          Jag själv måste dra in varje spänn själv å kan ej vara sjuk,dvs.är egen företagare,betalar skatt som staten slarvar bort för att fjäska för väljare å få sitta kvar(perssonarslet)!!! ..känner en jvla press att kämpa på varje dag å belastar inte samhället ett skit,men skulle heller inte vara berättigad till något stöd om jag bröt ihop.Aldrig en krona över=lika fattig dom se vänner som är bidragsberoende...de känns lika hopplöst för mej som för dem,skillnaden är bara att de ej arbetar för pengarna å jag arbetar för mycket,suck...ibland har vi svårt att prata om det här då vi alla är lika trötta på att inte få ut så mycket av våra liv,går inte att komma någonvart,det går ju för fan bara i bästa fall runt å sällan framåt för någon just nu i vårat land....endast politikerna kan fetta på sig å sina liv,spec.perssonarselhålan påvisade detta...Kan inte någon göra en Robin Hood å se till att de måste sänka sina löner å leva på våra marginaler=0
          Ett enda ord för detta mellis: Strejk - och stå för den. Folk är så förbaskat fega att dom inte vågar knysta ens ett litet ord. Dom finner sig i det och lider. Varför ska man lida för om man kan göra något åt det genom att yttra sig? Fetarslena där uppe skiter i både dig och mig så länge dom kan veckla ut sin fula fallskärm. Det enda sättet att stoppa det på är att strypa även deras inkomster och hur gör man det? Jo, men det en strejk. Stoppa hela landet tills äggen kläcks och kommer ut, så de kan se vad det är dom håller på att förstöra. Det här håller inte och det är vårt egna jävla fel, att vi låter oss luras av två flintskalliga skidbackar!

Upp till kamp, säger jag!
          -

Comment

Jag anser att svenskarna blivit lurade till det. Alliansen har helt enkelt utnyttjat Perssons dökött och vunnit på äkta svensk tröghet.

Det är bra, skriv du. Det verkar som om vi i det här landet bara har möjligheter att välja mellan antingen eller, svart eller vitt, bra eller dåligt. Aldrig har det funnits någon som haft hjärna nog att tänka i båda riktningarna och jag förstår inte varför det ska vara så svårt. Du millan, kan vara stolt över att du kommit dit du är idag, du kan vara stolt över att ha kämpat dig till det. Att partierna du röstar på är fullständigt störda i pallet är ingenting som du kan rå över.

Det jag inte kommenterade, som du skrev, var att du har möjligheten att ge fler jobb nu, med tanke på den nya regeringen, så du gör ju något bra av det samtidigt. Men samtidigt kanske man också borde tänka att det inte är alla som tänker som du. Jag har ställt den här frågan till en del och jag vet att andra också gjort det:

- Kommer du att anställa fler nu när det är möjligt att göra det?

Baserat på regeringens löften att det ska bli lättare, med andra ord. Svaret har blivit nej och många anser tydligen att det fortfarande är så pass svårt att få ihop ekonomin till fler anställda att dom inte har en tanke på förändring. Har regeringen frågat företag om dom kommer anställa fler? Eller är det bara en stendum gissning att det är så det kommer att bli? Blir det ärligt talat "lättare" att anställa någon, eller är det bara något som lät jävligt bra när det sades?

Sen tycker jag som dig Millan, att de svaga ska ha hjälp. Dessvärre blir det inte bättre nu, pga detta. Snarare så kommer vi att få möjligheten att hjälpa fler människor inom kort, för att någon dum jävel där uppe ansett att dom kan få in 3000 extra på sin fallskärm eller lön, tack vare detta.

En annan fråga till dig nu Millan är - varför skulle du skämmas? Av alla de argument jag tagit upp här så finns det väl egentigen ingenting man kan anklaga dig för...
            Härligt att du skriver av dig...mer sånt.

Jag tror inte att företagen anställer särskilt många mer för det här...som det ser ut nu så är det dom mycke unga som får in en fot på jobben där får företagen sänkt arbetsgivaravgift...även vi blev nog lite snuvade och drar öronen åt oss i dagsläget.

Comment

Var va den oponionen under de gångna "fel"åren då...typ sen 80-talet eller nåt ....det är alltid mer kreativt att komma med potenciella "rätt"lösningar då än att bara kritisera...eller är syftet bara att störa nuvarande regering som ett gäng tonåringar med indragen veckopeng(förlåt )så att vi får ännu mer kalabalik å Mona Toblerone får ta över eller

En fråga där om de gångna åren. Varför lärde sig inte Sverige något sist, när moderatarslena var uppe på toppen och satte flaggan? Vi vet ju hur det blir när rika får breda ut röven över barstolarna så de andra trillar av. Vi vet vilken katastrof det blir när de rika vill ha mer pengar och inte vet varifrån dom ska hämta dom. Likförbannat faller hela landet dit en andra gång. Men huvudet då, när ska vi börja använda det?
              -

Comment

Comment

Originally posted by Millan View Post
                  Jag tror inte att företagen anställer särskilt många mer för det här...som det ser ut nu så är det dom mycke unga som får in en fot på jobben där får företagen sänkt arbetsgivaravgift...även vi blev nog lite snuvade och drar öronen åt oss i dagsläget.

Och likförbannat så börjar regeringen i fel ände. Trots skrikande och stänkande blod så ska dom genomföra något så befängt som att dra bort tryggheten under fötterna på folk. Visst, de unga kan säkert få jobb lätt dom med, men varför glöms de gamla bort? De som tjänat det här landet så länge ska plötsligt helt rånas från allt de äger. Visst, tänk på framtiden, i all ära. Men tar vi bort nutiden så har vi ju för fan inte ens en chans att bygga upp framtiden åt de unga. Herre min gud!
                  -

Comment

En fråga där om de gångna åren. Varför lärde sig inte Sverige något sist, när moderatarslena var uppe på toppen och satte flaggan? Vi vet ju hur det blir när rika får breda ut röven över barstolarna så de andra trillar av. Vi vet vilken katastrof det blir när de rika vill ha mer pengar och inte vet varifrån dom ska hämta dom. Likförbannat faller hela landet dit en andra gång. Men huvudet då, när ska vi börja använda det?
                    Just det här snacket om dom rika o fattiga som jag reagerar på......vet du hur man blir rik utan att ärva...jo jobba

Comment

Ja de lär sig tydligen aldrig uppe i toppen.....men att riskera ett helt lands välfärd för att man stör sig på enstaka politiker är för mig främmande...tänk om väljarna verkligen utnyttjade sin rätt i att stryka folk

Comment

Originally posted by Skorpan View Post
                        Ja de lär sig tydligen aldrig uppe i toppen.....men att riskera ett helt lands välfärd för att man stör sig på enstaka politiker är för mig främmande...tänk om väljarna verkligen utnyttjade sin rätt i att stryka folk
                        Det var väldigt synd att det inte stod "strypa" där...

Just det här snacket om dom rika o fattiga som jag reagerar på......vet du hur man blir rik utan att ärva...jo jobba

Fast man måste även kunna ta hänsyn till de som inte KAN få ett jobb. Folk med mindre möjligheter att kunna utbilda sig, med dåliga betyg, rörelsehinder och sjukdomar. Folk som inte kan jobba. Dessutom finns det inte jobb till alla och du kan inte sätta en målare att bli läkare om det inte ens finns utbildning. Det finns många hinder att ta sig förbi, som förvisso är lättare att uppnå om man vill jobba och de som skriker just nu är de som verkligen vill det. De som inte vill jobba alls, är för lata eller lyfter bidrag på andras bekostnad, skiter jag fullständigt i vart dom hamnar. Det är där det verkligen ska kännas.
                        -

Comment

Fast man måste även kunna ta hänsyn till de som inte KAN få ett jobb. Folk med mindre möjligheter att kunna utbilda sig, med dåliga betyg, rörelsehinder och sjukdomar. Folk som inte kan jobba. Dessutom finns det inte jobb till alla och du kan inte sätta en målare att bli läkare om det inte ens finns utbildning. Det finns många hinder att ta sig förbi, som förvisso är lättare att uppnå om man vill jobba och de som skriker just nu är de som verkligen vill det. De som inte vill jobba alls, är för lata eller lyfter bidrag på andras bekostnad, skiter jag fullständigt i vart dom hamnar. Det är där det verkligen ska kännas.
                          Jo självklart får inte alla jobb speciellt inte dom som hoppat av o plugga men dom brukar hellre vilja jobba däremot...men där ska det finnas ett bra ställe med folk som hjälper till...arbetsförmedlingen av i dag fungerar inte...där sitter det folk som själva är glada att ha ett jobb men inte särskilt intresserade av att få ut folk i arbetslivet.....det här är min erfarenhet av arbetsförmedlingar.

Behövs rensas o ändras lite här o var för att ändra på folks syn på jobb.

Comment

Jag har redan kommenterat de gångna åren å moderaternas 4 år i en tidigare tråd,Sossarna har skriftligen erkänt att de var deras glada 80-tal som de borgerliga fick gå å skrota i efteråt,nu upprepas det igen,daaah!...reagerar oxå på detta rika å fattiga,jag e fattig egenföretagare som lever för en dag i taget å får försörja mej själ gnm arbete tills jag stupar,är inte nödvändigtvis moderat för det...vill ha ett meningsfullt liv precis som du antar jag,men tar mina steg ett i taget själv å för litar mej mest bara på mej själv för så är jag fostrad(på gott eller ont )sossarna fostrar tyvärr bidragstagere å det håller ju inte i längden....var och en har kapacitet att ta hand om sig själv å bör få stöd att utveckla sitt liv utifrån det....hoppas du ser dina talanger för det gör jag å de andra oxå är jag helt säker på önskar dej ett arbete helst utifrån någon av dina talanger å du har rätt att få stöd å hjälp att hitta en väg till det,kräv det istället för att strejka för oss alla just nu ....sen när alla som kan har jobb kan vi kräva att få behålla mer pengar till oss själva

Comment

Comment

Jo självklart får inte alla jobb speciellt inte dom som hoppat av o plugga men dom brukar hellre vilja jobba däremot...men där ska det finnas ett bra ställe med folk som hjälper till...arbetsförmedlingen av i dag fungerar inte...där sitter det folk som själva är glada att ha ett jobb men inte särskilt intresserade av att få ut folk i arbetslivet.....det här är min erfarenhet av arbetsförmedlingar.

Behövs rensas o ändras lite här o var för att ändra på folks syn på jobb.
                                Helt rätt. Arbetsförmedlingen kan inte göra så mycket idag nej men det är frågan om inte det är självförvållat. Förhoppningsvis är väl det en sak som alliansen klarar av att göra rätt då. Dom har ju redan satt en jäkla press på dom här där jag bor. Problemet är att sossarnas idiot-idé om plusjobb och mycket annat kan förstöra en hel del också nu, då kommunernas pengar tvunget ska gå till plusjobbslöner (hurra för idiotiska löften) och en massa annan skit som totalt skär sig, när två olika partiers viljor byter plats.

hoppas du ser dina talanger för det gör jag å de andra oxå är jag helt säker på önskar dej ett arbete helst utifrån någon av dina talanger å du har rätt att få stöd å hjälp att hitta en väg till det,kräv det istället för att strejka för oss alla just nu ....sen när alla som kan har jobb kan vi kräva att få behålla mer pengar till oss själva
                                Tyvärr. Hade någon, förutom mig, sett mina talanger hade jag redan haft jobb... Men visst, nu när du säger det på det viset så kanske just en strejk är fel sätt att uttrycka sig på. Stödet kommer jag dock fortsätta att ge...
                                -

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                                Working...
                                X