Announcement

Collapse
No announcement yet.

Grattis Svenskar. Ni blir utskrattade.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Sv: Grattis Svenskar. Ni blir utskrattade.

Originally posted by Millan View Post
    Just det här snacket om dom rika o fattiga som jag reagerar på......vet du hur man blir rik utan att ärva...jo jobba
    Jag har absolut inget emot att folk är rika om dom så har flera miljarder..det bryr jag mig inte om...det jag reagerar är dom fattiga och svaga ska betala för att dom rika ska få mer pengar....och mindre skatter...

jag har oxå varit egenföretagare och jag menar på alla ska ha råd att handla...då får dom egna företagarna in mer pengar...

Comment

Just det här snacket om dom rika o fattiga som jag reagerar på......vet du hur man blir rik utan att ärva...jo jobba
      ...har insett att det är omöjligt att bli rik genom arbete i detta land....vissa har oskäligt höga löner men de flesta av oss får knappt något över fast vi sliter lika hårt.....tycker inte man ska värdera olika arbetsuppgifter som mer eller mindre viktiga med resp. högre eller lägre lön...allas våran tid samt egen försörjning borde väl vara lika mycket värd,eller ......på så sätt skulle styrelseledamöter och dylika ej få så osunt mkt pengar,kan ju inte vara vettigt ens för dem själva ju

Comment

Originally posted by TMM View Post

Tyvärr. Hade någon, förutom mig, sett mina talanger hade jag redan haft jobb... Men visst, nu när du säger det på det viset så kanske just en strejk är fel sätt att uttrycka sig på. Stödet kommer jag dock fortsätta att ge...
        Fast du fick stöd nyss för din tanke om generalstrejk av en av mina killkompisar på luren,han hade nyss sett på nyheterna å va lika upprörd som du ...stackars mej,vahans plan var att gå med i transport gnm att bli lastbilschaffis å sen strejka å lamslå hela landet ...påminde honom dock om att han faktiskt inte ens har körkort ju

Comment

Originally posted by Runedin View Post
          Jag har absolut inget emot att folk är rika om dom så har flera miljarder..det bryr jag mig inte om...det jag reagerar är dom fattiga och svaga ska betala för att dom rika ska få mer pengar....och mindre skatter...

jag har oxå varit egenföretagare och jag menar på alla ska ha råd att handla...då får dom egna företagarna in mer pengar...
          Det var lite därför jag undrade över varför Millan skulle få dåligt samvete över att en regering inte har någon egen tankeförmåga. För mig har det hela tiden handlar om att de svaga blir utsatta nu och därför jag talar om för alla som röstade på alliansen hur grundlurade dom blev.

Originally posted by mellis-bellis View Post
          Fast du fick stöd nyss för din tanke om generalstrejk av en av mina killkompisar på luren,han hade nyss sett på nyheterna å va lika upprörd som du ...stackars mej,vahans plan var att gå med i transport gnm att bli lastbilschaffis å sen strejka å lamslå hela landet ...påminde honom dock om att han faktiskt inte ens har körkort ju

Han har mitt stöd. Även om jag inte kan strejka så borde ja iallafall kunna sympatisera rätt bra just nu även om det sista nästan bara lät som ett skämt.
          -

Comment

En sak vet jag med säkerhet,,,våra politiker idag ser sitt uppdrag som ett jobb,,,,inte som ett kall för att göra landet bättre........vi kanske skulle använda KU mer.....eller ha andra normer för vilka som får bli politiker

Comment

Originally posted by Skorpan View Post
              En sak vet jag med säkerhet,,,våra politiker idag ser sitt uppdrag som ett jobb,,,,inte som ett kall för att göra landet bättre........vi kanske skulle använda KU mer.....eller ha andra normer för vilka som får bli politiker
              Ge mig en adress och förslag på en text så ska jag skicka en fet anmälan rätt upp till EU och alla andra instanser som går att kämma åt dom på.
              -

Comment

Originally posted by Runedin View Post

Du har helt rätt där...såklart sverige skulle blomstra om allt var bättre fördelat så det blir omsättning.....bra början är lika lön för lika arbete...inga höga fallskärmar o löner till dom som inte gör nåt ens. Titta över för dom gamla o sjuka så dom får den hjälp dom ska ha....titta över för dom utslagna...ta hand om dom bättre...nu kom jag inte på nåt mer...nyvaken

Comment

Du har helt rätt där...såklart sverige skulle blomstra om allt var bättre fördelat så det blir omsättning.....bra början är lika lön för lika arbete...inga höga fallskärmar o löner till dom som inte gör nåt ens. Titta över för dom gamla o sjuka så dom får den hjälp dom ska ha....titta över för dom utslagna...ta hand om dom bättre...nu kom jag inte på nåt mer...nyvaken
                  Rätt. Men hur får man politiker att fatta sånt? Som det är i dagsläget så är det trots allt så att hela landet blivit överkört. Beslutet togs dessutom mycket tidigare, tydligen, än vad som planerats. Det känns lite som om någon där uppe blev nervös för att det börjad dillas om uppskjutna planer. Mycket märkligt tycker jag...

För hur gör man om man ska ha igenom ett beslut så att ingen hinner ta ställning riktigt. Jo, man gör det i förväg. Jag tycker hela historien stinker. Vad hände egentligen?
                  -

Comment

Originally posted by TMM View Post
                    Rätt. Men hur får man politiker att fatta sånt? Som det är i dagsläget så är det trots allt så att hela landet blivit överkört. Beslutet togs dessutom mycket tidigare, tydligen, än vad som planerats. Det känns lite som om någon där uppe blev nervös för att det börjad dillas om uppskjutna planer. Mycket märkligt tycker jag...

För hur gör man om man ska ha igenom ett beslut så att ingen hinner ta ställning riktigt. Jo, man gör det i förväg. Jag tycker hela historien stinker. Vad hände egentligen?
                    Vet inte vad som hände...men nåt sunt förnuft vet dom inte vad det är tydligen...varför kan inte vanligt folk sitta vid makten som lever härute

Comment

Vet inte vad som hände...men nåt sunt förnuft vet dom inte vad det är tydligen...varför kan inte vanligt folk sitta vid makten som lever härute
                      God jul från de blå.

Än märkligare är det att ingenting av detta, nu efteråt, ännu inte har uppmärksammats i press. Det brukar vara ett jävla liv annars. Visst är det märkligt? Att folk rätt och slätt låter sig köras över, utan ett ljud? Var det inte demokratiskt beslutat att det skulle skjutas upp till och med?
                      -

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                      Working...
                      X