Announcement

Collapse
No announcement yet.

"Stockholmaren" Linda

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

"Stockholmaren" Linda

Håller med "solkissen"!Stockholmare blir man inte, det är man - på gott&ont.Folk har mycket fördomar om en, precis som vi kanske har om "lantisar "ibland..men jag tror att ni alla utanför sth. har mer förutfattade meningar om oss, faktiskt. Alla är inte på Stureplan dagarna i ända och jagar kändisar, eller ÄR kändisar eller ytliga o vill gifta sig rikt!Vi har fabriker här också..tror inte Linda vet det...

Comment

"Stockholmaren" Linda

Svar på inlägg av Nissle3, 2003-04-23 23:47

Är det nån merit att vara född i Stockholm? Att komma ifrån Stockholm....det är det bästa med Stockholm.
      Nej absolut inte!

men det är konstigt att så många som trackar ner på Stockholm och stockholmarna likt förbannat ska bo här!

Comment

"Stockholmaren" Linda

Svar på inlägg av Nissle3, 2003-04-24 00:01
        Svar på inlägg av Solkissen, 2003-04-23 23:52
        Svar på inlägg av Nissle3, 2003-04-23 23:47

Är det nån merit att vara född i Stockholm? Att komma ifrån Stockholm....det är det bästa med Stockholm.
        Nej absolut inte!

men det är konstigt att så många som trackar ner på Stockholm och stockholmarna likt förbannat ska bo här!
        Det är ofta inte ett helt fritt val att flytta till Stockholm.

Jag blev lite sne på denna tråd därför den andades lite av att folk från landet är klenbegåvade och allmänt korkade medan hjärntrusten kommer från Stockholm.
        Om jag gav det intrycket så ber jag tusen gånger om ursäkt och kan medela att min man är från Surahammar och min mor same...Så, vänner igen?

Comment

"Stockholmaren" Linda

Tacka vet jag lilla Malmö.. och närheten till Köpenhamn Jag är inte ett dugg imponerad av Stockholm.. förstår inte varför vår huvudstad ska ligga så långt upp åt helvete

För övrigt tycker jag Solkissen skriver otäckt träffsäkert

Comment

"Stockholmaren" Linda

Svar på inlägg av RealDoll, 2003-04-24 00:11
            Tacka vet jag lilla Malmö.. och närheten till Köpenhamn Jag är inte ett dugg imponerad av Stockholm.. förstår inte varför vår huvudstad ska ligga så långt upp åt helvete

För övrigt tycker jag Solkissen skriver otäckt träffsäkert
            Bugar och bockar och ja, malmö rockar fett, Köpenhamn också, önskar bara att jag fattade språket i åtminstone EN av städerna..

Comment

"Stockholmaren" Linda

Malmö borde vara huvudstad.
              Nära till övriga Europa + väldigt trevligt, både människor o språk / dialekt.
              Mina bästa kompisar är ur-stockholmare o det är inget fel på dom heller jättetrevliga !
              T.o.m. mot mig, som är s.k. bonne !
              Finns skitstövlar överallt, liksom trevliga o normala människor.

Comment

"Stockholmaren" Linda

Hon berättar juh bara sin uppfattning om det hela , alla tror och tycker vi olika om saker åh ting .

Comment

"Stockholmaren" Linda

Vem säger att nån är normal? Eller bonnig? Jag dömer efter personer, inte efter härkomst!

Comment

"Stockholmaren" Linda

Svar på inlägg av BB24, 2003-04-24 00:54
                    Hon berättar juh bara sin uppfattning om det hela , alla tror och tycker vi olika om saker åh ting .
                    Fast hennes stil i det snacket är typiskt för en viss typ av "invandrare" i Stockholm. Det var bara det. Dussin bimbi/faghag/wannabie..*gäsp*
                    Been there, seen that, got the t-shirt...

Comment

"Stockholmaren" Linda

Men, för fan! Förstår ni att det finns vanligt folk i Stockholm också! Hur tror ni det känns när ni ser på stan som nån sorts "nöjes/synd/spel"-plats?
                      Vi bor fan här, lever här, föder ungar här...!Det är inget såpa party direkt.Låter det trist? Det är som överallt annars.

Comment

"Stockholmaren" Linda

Svar på inlägg av Budgie, 2003-04-24 00:56
                        Vem säger att nån är normal? Eller bonnig? Jag dömer efter personer, inte efter härkomst!
                        Det som kallas normalt, har jag hört, ska väl vara sådant, som inte avviker allt för mycket från majoriteten. Sen funderar jag själv mycket på vad som är normalt egentligen. Kan ju skifta faktiskt, beroende på vad man själv tycker o från individ till individ.
                        Ordet " bonnig" /"bonde" är väl mest stockhomare, som använder på oss utanför tullarna.
                        Heder åt alla riktiga bönder ,som förser oss m. mjöl, mjölk etc. etc.

Comment

"Stockholmaren" Linda

Svar på inlägg av myran, 2003-04-24 01:21
                          Svar på inlägg av Budgie, 2003-04-24 00:56
                          Det som kallas normalt, har jag hört, ska väl vara sådant, som inte avviker allt för mycket från majoriteten. Sen funderar jag själv mycket på vad som är normalt egentligen. Kan ju skifta faktiskt, beroende på vad man själv tycker o från individ till individ.
                          Ordet " bonnig" /"bonde" är väl mest stockhomare, som använder på oss utanför tullarna.
                          Heder åt alla riktiga bönder ,som förser oss m. mjöl, mjölk etc. etc.
                          Heder åt bönder-javisst!

och jag tror vi som bor i och runt Stockholms innerstad kallar utsocknes för lantisar mest...

Comment

"Stockholmaren" Linda

Varför kallar ni oss "lantisar" i nedvärderande mening?
                            Gäller kanske inte dig, men har hört det alltför ofta, för att veta att det ÄR nedvärdering, även bonde !

Comment

"Stockholmaren" Linda

Hur många är ni egentligen som bor utanför Sthlm.s län?

Comment

"Stockholmaren" Linda

Svar på inlägg av myran, 2003-04-24 01:29
                                Varför kallar ni oss "lantisar" i nedvärderande mening?
                                Gäller kanske inte dig, men har hört det alltför ofta, för att veta att det ÄR nedvärdering, även bonde !
                                det är mer gulligt menat tror jag, allt som får en -isar ändelse i stockholmskan är sagt med ömhet.
                                Och det är förkortning av lantortsbor och inte lantbrukare..
                                We love you!
                                Och de flesta av oss har minst en "invandrad" förälder eller släkting!

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                                Working...
                                X