Announcement

Collapse
No announcement yet.

"Stockholmaren" Linda

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

"Stockholmaren" Linda

Svar på inlägg av Budgie, 2003-04-24 01:31
    Hur många är ni egentligen som bor utanför Sthlm.s län?
    Vet jag faktiskt inte, hur så ?
    Du ska veta, att jag är inte ute efter bråk på något sätt. Har bott lite´varstans i vårt avlånga land. Bl.a i de 3 största städerna. Har vänner på många ställen i Sverige.
    Nedvärderar ingen, var bara lite´nyfiken. Kram på dig!

Comment

"Stockholmaren" Linda

Svar på inlägg av Budgie, 2003-04-24 01:15
      Men, för fan! Förstår ni att det finns vanligt folk i Stockholm också! Hur tror ni det känns när ni ser på stan som nån sorts "nöjes/synd/spel"-plats?
      Vi bor fan här, lever här, föder ungar här...!Det är inget såpa party direkt.Låter det trist? Det är som överallt annars.
      tycker också att det är hemskt tråkigt att stockholm (och stockholmarna) framställs på det sättet.. men det är väl i viss mån likadant för övriga delar av landet, alla brottas med någon form av fördommar

Comment

"Stockholmaren" Linda

Hej "myran"! Om vi är ca.1,5 milj. i stockholm betyder det
        att "ni" är fler! Men vem vill bråka? Själv är jag hälften mfinne, hälften gotlänning!!!Men mina föräldrar är födda här.No big deal.

Comment

"Stockholmaren" Linda

Svar på inlägg av Budgie, 2003-04-24 01:47
          Hej "myran"! Om vi är ca.1,5 milj. i stockholm betyder det
          att "ni" är fler! Men vem vill bråka? Själv är jag hälften mfinne, hälften gotlänning!!!Men mina föräldrar är födda här.No big deal.
          Absolut ! Du får en kram till !
          Har kompisar i Finland o på Gotland också

Comment

"Stockholmaren" Linda

ok. slutpratat om "bönder" osv. här.Slutpratat, ok,

Comment

"Stockholmaren" Linda

Svar på inlägg av Budgie, 2003-04-24 02:04
              vadå? jag har inte ens börjat ju!

Comment

"Stockholmaren" Linda

Svar på inlägg av Budgie, 2003-04-24 02:04
                Absolut, ha de´gôtt !

Comment

"Stockholmaren" Linda

Jag tycker det är så sknöt med en stor stad där alla inte ska bry sig så j-vla mycket om vad man gör och hur man ser ut. I mindre sanhällen håller folk koll på en! Jag bor inte centralt men dock inom 08 och jag förstår inte att det skulle var bättre att var 08.a det kan vara så att inflyttade eller såna med lillebrorskomplex har annan åsikt.

Comment

"Stockholmaren" Linda

Det är sånt som Lindas tugg om STHLM:are som får oss att framstå som några idioter, eller 08:r som många säger. Vi är precis som de som bott här i hela sitt liv säger precis som andra vanliga dödliga.

Comment

"Stockholmaren" Linda

Svar på inlägg av madlen, 2003-04-24 08:09
                      Jag tycker det är så sknöt med en stor stad där alla inte ska bry sig så j-vla mycket om vad man gör och hur man ser ut. I mindre sanhällen håller folk koll på en! Jag bor inte centralt men dock inom 08 och jag förstår inte att det skulle var bättre att var 08.a det kan vara så att inflyttade eller såna med lillebrorskomplex har annan åsikt.
                      Bor själv i en pytteliten stad och det har sina klara nackdelar. Folk snackar ju så mycket skit. Jag har tex varit ihop med pizzabagaren, men han gjorde slut med mig för att jag var skyldig honom så mycket pengar.. Det fick jag pikar för i ett halvår.Det var ju inte sant såklart. Får väl packa sig härifrån kanske..

Comment

"Stockholmaren" Linda

Svar på inlägg av baltzarina, 2003-04-24 10:49
                        Svar på inlägg av madlen, 2003-04-24 08:09
                        Bor själv i en pytteliten stad och det har sina klara nackdelar. Folk snackar ju så mycket skit. Jag har tex varit ihop med pizzabagaren, men han gjorde slut med mig för att jag var skyldig honom så mycket pengar.. Det fick jag pikar för i ett halvår.Det var ju inte sant såklart. Får väl packa sig härifrån kanske..
                        nackdelen att bo i ett mindre samhälle är att alla känner alla, det blir mycket skvaller, men samtidigt har man det sociala skyddsnätet, det finns hjälp att få på nära håll om man behöver

Comment

"Stockholmaren" Linda

Linda har kanske trots allt inte gjort sig förtjänt av den stämpel hon tydligen enligt "de som vet" har hemifrån Halstahammar eller vart hon nu kommer ifrån?
                          Ibland tycker jag faktiskt synd om Linda!

Comment

"Stockholmaren" Linda

Precis.Vissa fördelar finns men en måste ju få klaga lite! =)

Comment

"Stockholmaren" Linda

Svar på inlägg av baltzarina, 2003-04-24 11:01

Precis.Vissa fördelar finns men en måste ju få klaga lite! =)
                              det är okey, klaga på

Comment

"Stockholmaren" Linda

jag kommer från lund egentligen men bor sedan 1,5 är i stockholm. tycker det är en underbar stad med underbara fördomsfria människor. skåningar är i allmänhet mycket mer trångsynta än de stockholmare jag har stött på, vilket är ganska många då jag arbetar i bank. men däremot stockholmare som söker sig ut i landet kan vara fruktansvärt dryga. ganska konstigt tycker jag...

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                                Working...
                                X