Announcement

Collapse
No announcement yet.

Maruska och Malin var glada

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hoppsan?

Svar på inlägg av laphroaig666, 2003-04-25 01:35
    Svar på inlägg av Ophiax, 2003-04-25 01:33
    Svar på inlägg av laphroaig666, 2003-04-25 01:31
    Svar på inlägg av Ophiax, 2003-04-25 01:24
    Svar på inlägg av Babe78, 2003-04-25 01:16
    Med dator musik antar jag att ni menar techno, rave, house å sånt lr?? Det blev sån disskussion om det så jag vill oxå vara med å delta.
    dom menar antalgigen dåligt utförda dance-covers på MTV, men jag menar rave,techno,hardcore,gabber,industrial...blabla... .och att datorn är den absolut bästa uppfinningen någonsin
    Kanske är datorn den bästa uppfinningen vad det gäller framtida musik,, För den ökar möjligheten för fler att börja testa och därigenom ökar rimligtvis summan av talanger.. Men fortfarande är det ju så att inte alla kan bli en beethoven, bli ett band som Oasis mm,, Den grundläggande talangen som vissa men inte alla föds med måste fortfarande finnas där,, Så datorn blir i förlängningen bara ett hjälpmedel som gör vägen till hyfsad musik enklare, men riktigt högklassig musik beror inte på instrumentet utan den som hanterar det och kan utnyttja dess fördelar...
    för att spela i ett rockband måste man kunna spela gitarr...och intrumentet datorn gör det enklare att spela annan musik, men man måste fortfarande kunna toner och kunna få inspiration till att skapa bra musik. skulle du eller jag skapa "datormusik" skulle ingen lyssna på det, det är mer än att trycka på en knapp
    Ungefär det jag skrev också........=O)
    ok jag missuppfatta sig nog, tyckte du skrev typatt vem som helst kan göra bra musik med dator, sorry

Comment

Hoppsan?

Svar på inlägg av ðlivi@, 2003-04-25 01:38

Jag tycker fortfarande att musik ska vara instrument men om man vill se datorn som ett instrument isf ett hjälpmedel som jag nog mer ser det som så okej.

Tyvärr är det inte många duktiga musikprofiler nu för tiden. Allt för mycket är tillrättalagt för att kunna "sälja".
      Förr fick de ju verkligen slita för att bli stora. Blodiga fingertoppar är nåt annat än att sitta och smygfisa framför datorn även om det självklart också kräver sin man...
      på samma sätt som att en bbvinnare inte bedöms efter slitet så tycker jag heller inte att en artist ska bedömas efter sitt blodflöde, gillar man musiken så är det bra musik för en själv, punkt slut :=)

Comment

Hoppsan?

Svar på inlägg av ðlivi@, 2003-04-25 01:38

Jag tycker fortfarande att musik ska vara instrument men om man vill se datorn som ett instrument isf ett hjälpmedel som jag nog mer ser det som så okej.

Tyvärr är det inte många duktiga musikprofiler nu för tiden. Allt för mycket är tillrättalagt för att kunna "sälja".
        Förr fick de ju verkligen slita för att bli stora. Blodiga fingertoppar är nåt annat än att sitta och smygfisa framför datorn även om det självklart också kräver sin man...
        Jag har så tjocka fingertoppar på vänsterfingrarna så att blodprov nästan är omöjligt där!
        *Räknar till 6-7 hudlager*

Comment

Hoppsan?

Svar på inlägg av Ophiax, 2003-04-25 01:36
          Svar på inlägg av laphroaig666, 2003-04-25 01:35
          Svar på inlägg av Ophiax, 2003-04-25 01:33
          Svar på inlägg av laphroaig666, 2003-04-25 01:31
          Svar på inlägg av Ophiax, 2003-04-25 01:24
          Svar på inlägg av Babe78, 2003-04-25 01:16
          Med dator musik antar jag att ni menar techno, rave, house å sånt lr?? Det blev sån disskussion om det så jag vill oxå vara med å delta.
          dom menar antalgigen dåligt utförda dance-covers på MTV, men jag menar rave,techno,hardcore,gabber,industrial...blabla... .och att datorn är den absolut bästa uppfinningen någonsin
          Kanske är datorn den bästa uppfinningen vad det gäller framtida musik,, För den ökar möjligheten för fler att börja testa och därigenom ökar rimligtvis summan av talanger.. Men fortfarande är det ju så att inte alla kan bli en beethoven, bli ett band som Oasis mm,, Den grundläggande talangen som vissa men inte alla föds med måste fortfarande finnas där,, Så datorn blir i förlängningen bara ett hjälpmedel som gör vägen till hyfsad musik enklare, men riktigt högklassig musik beror inte på instrumentet utan den som hanterar det och kan utnyttja dess fördelar...
          för att spela i ett rockband måste man kunna spela gitarr...och intrumentet datorn gör det enklare att spela annan musik, men man måste fortfarande kunna toner och kunna få inspiration till att skapa bra musik. skulle du eller jag skapa "datormusik" skulle ingen lyssna på det, det är mer än att trycka på en knapp
          Ungefär det jag skrev också........=O)
          ok jag missuppfatta sig nog, tyckte du skrev typatt vem som helst kan göra bra musik med dator, sorry
          Då hade jag inte nämnt talang som en viktig beståndsdel.....=O)

Comment

Hoppsan?

Musiken börjar ta slut på ideér tror jag. Det går väl knappt å hitta på så många fler musik grenar. Allt finns ju redan, allt från 1800-talet(å längre tillbaka), fram tills techno, pop, hip hop som e det "senaste". Det e väl därför som alla gör covers hela tiden, ideérna e helt enkelt slut. Men tyvärr görs det inte lika bra "riktig"musik längre. Allt görs nästan med data. Jag tycker sånt e bra, men det e synd om instrumental musik skulle försvinna.

Comment

Hoppsan?

Svar på inlägg av ðlivi@, 2003-04-25 01:40

Varifrån får man sin musiksmak då? Jag tror t.ex. att jag hade tyckt mer om dansband om jag hade kunnat dansa. Då hade jag nog haft många roliga minnen att associera med.
              Jag har alltid hellre suttit på puben och skrålat med trubadurerna. En man och en ackustisk gitarr kan ge mig gåshud och kan vara så jäkla bra...
              det återspeglar nog ofta vem man är innerst inne. är man en rebell kanske man lyssnar på "hård rap" eller death meatl, och eftersom musik oftast är stämningshöjande så kan man t.ex. vid styrketräning lyssna på nån typ av hårdrock, vill man bli av med stress kanske klassisk musik. närj ag blir äldre kan jag lova att jag lyssnar på dansband .)

Comment

Hoppsan?

Svar på inlägg av Ophiax, 2003-04-25 01:44

Varifrån får man sin musiksmak då? Jag tror t.ex. att jag hade tyckt mer om dansband om jag hade kunnat dansa. Då hade jag nog haft många roliga minnen att associera med.
                Jag har alltid hellre suttit på puben och skrålat med trubadurerna. En man och en ackustisk gitarr kan ge mig gåshud och kan vara så jäkla bra...
                det återspeglar nog ofta vem man är innerst inne. är man en rebell kanske man lyssnar på "hård rap" eller death meatl, och eftersom musik oftast är stämningshöjande så kan man t.ex. vid styrketräning lyssna på nån typ av hårdrock, vill man bli av med stress kanske klassisk musik. närj ag blir äldre kan jag lova att jag lyssnar på dansband .)
                Inte så säkert,,, Det finns femtioåringar som fortfarande ryser åt dansband och fortfarande gillar den musik av lite hårdare slag de växte upp med,, Har en 48årig vän som mest lyssnar på tecno och gammal hårdrock och jag betydligt yngre är helt oförstående när det kommer till i mitt tycke monotont tecnodunk...

Comment

Hoppsan?

Svar på inlägg av ðlivi@, 2003-04-25 01:46
                  Svar på inlägg av Ophiax, 2003-04-25 01:44

Men... punktslutade inte du nyss? Kul att du fortsätter...

Varför tror du att du kommer att lyssna på dansband när du blir äldre?
                  jam en det var ju den andra tråden som blev punkt :=)
                  på samma sätt som att jag såg på skräckfilmer och actionfilmer mer då jag var yngre. man mognar och blir kanske mer stadgad i sinnet. typ...har inget bra svar

Comment

Hoppsan?

Jag gillar all musik som är bra i mina öron sen får den kallas vad som helst!
                    Tror de flesta resonerar likadant?

Comment

Hoppsan?

Svar på inlägg av ðlivi@, 2003-04-25 01:53

Jag gillar fortfarande den musiken som var när jag var "ung" bäst. Det får jag gåshud av.
                      Pappa sa alltid att jag skulle ändra mig när jag blev äldre men inte då.

Min f.d. kallade mig för 13-åring vad gällde musiken men inte ska jag väl behöva börja lyssna på dansband bara för att jag fyllt 30?

Snarare breddas musiksmaken med åren men inte att jag slutat lyssna på något...
                      intycket jag fått från min föräldrar t.ex. är att man tappar intresset helt för musik...det hoppas jag iallafall inte att jag gör,

Comment

Hoppsan?

Svar på inlägg av Mr Cy Nisk, 2003-04-25 01:51
                        Precis... man känner i hjärtat först, sen i hårrötterna och sen börjar någon kroppsdel röra sig. Då är det rätt...
                        För mig finns det inget bättre än punk, typ clash när jag skall festa, pulsen slår och jag blir på toppenhumör..Är ngn vaken än undrar jag vilken musik ni själva föredrar som partymusik,,,,

Comment

Hoppsan?

Svar på inlägg av laphroaig666, 2003-04-25 01:56
                          Svar på inlägg av Mr Cy Nisk, 2003-04-25 01:51
                          Precis... man känner i hjärtat först, sen i hårrötterna och sen börjar någon kroppsdel röra sig. Då är det rätt...
                          För mig finns det inget bättre än punk, typ clash när jag skall festa, pulsen slår och jag blir på toppenhumör..Är ngn vaken än undrar jag vilken musik ni själva föredrar som partymusik,,,,
                          Är öppen för det mesta!
                          London Calling .....
                          t.o.m hört techno som är lyssningsbar!

Comment

Hoppsan?

Svar på inlägg av ðlivi@, 2003-04-25 02:01
                            Svar på inlägg av Ophiax, 2003-04-25 01:55
                            intycket jag fått från min föräldrar t.ex. är att man tappar intresset helt för musik...det hoppas jag iallafall inte att jag gör,
                            Det är nog väldigt individuellt som tur är. Jag har då inte slutat. Det roliga är när jag märker att ungarna också breddar sin smak.
                            Dottern som har varit enbart rapcrap/hiphop-fantast har på senare tid svängt lite. Senast idag laddade hon hem Imagine/John Lennon. Hon kunde ju frågat bara... mamma har den både här och där i huset...
                            men som mina päron. över 50 år..lyssnar på musik när dom åker bil eller dammsuger, så dötråkigt. dom sitter aldrig någonsin och lyssnar för sig själva på nån skiva

Comment

Hoppsan?

Svar på inlägg av ðlivi@, 2003-04-25 02:01
                              Svar på inlägg av Ophiax, 2003-04-25 01:55
                              Det är nog väldigt individuellt som tur är. Jag har då inte slutat. Det roliga är när jag märker att ungarna också breddar sin smak.
                              Dottern som har varit enbart rapcrap/hiphop-fantast har på senare tid svängt lite. Senast idag laddade hon hem Imagine/John Lennon. Hon kunde ju frågat bara... mamma har den både här och där i huset...
                              Tror mamma har mycket bra musik i samlingarna!
                              ;=)

Comment

Hoppsan?

nä nu ska man kanske sova, godnatt?

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                                Working...
                                X