Announcement

Collapse
No announcement yet.

****OT-tråden**** del 5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Sv: ****OT-tråden**** del 5

Hei, hei
    Hvor er alle nå da? Her er jo tyst som i graven...
    På denne lørdag har jeg først hatt en lang sovemorgen. Hatt et par dager med kranglete rygg, så tiden har gått til senge-leie.
    I dag har jeg klart å trene igjen, syklet på ergometeren, og formen kjennes bedre..
    Ha en fin dag og helg alle sammen

Comment

Originally posted by marianne View Post
      Hei, hei
      Hvor er alle nå da? Her er jo tyst som i graven...
      På denne lørdag har jeg først hatt en lang sovemorgen. Hatt et par dager med kranglete rygg, så tiden har gått til senge-leie.
      I dag har jeg klart å trene igjen, syklet på ergometeren, og formen kjennes bedre..
      Ha en fin dag og helg alle sammen
      Gomiddag marianne! Skönt med en lång sovmorron!
      Så tråkigt när ryggen gör ont och man inte orkar upp
      Hoppas det känns bättre efter cykelturen
      Jag försöker cykla så mycket som möjligt på motionscykeln (vid privatsamtal, och pausar).
      Har också börjat lyssna på musik på lediga stunder och då cykla till det, det går utav bara farten
      En fin helg till dej också, må så gott

Comment

Originally posted by Lexie View Post
        Gomiddag marianne! Skönt med en lång sovmorron!
        Så tråkigt när ryggen gör ont och man inte orkar upp
        Hoppas det känns bättre efter cykelturen
        Jag försöker cykla så mycket som möjligt på motionscykeln (vid privatsamtal, och pausar).
        Har också börjat lyssna på musik på lediga stunder och då cykla till det, det går utav bara farten
        En fin helg till dej också, må så gott
        Hei Lexie!
        Ja, min rygg hargodt av sykling og trening. Bruker mosjons-sykkel her inne, med tlf, musikk eller tv som underholdning. Da går tiden fortere også..
        I dager bryllupet som jeg har skrevet sang til. Er spent på resultatet, skal få en sms i kveld eller i morgen. ..

Comment

Hei Lexie!
          Ja, min rygg hargodt av sykling og trening. Bruker mosjons-sykkel her inne, med tlf, musikk eller tv som underholdning. Da går tiden fortere også..
          I dager bryllupet som jeg har skrevet sang til. Er spent på resultatet, skal få en sms i kveld eller i morgen. ..
          Hej! Visst är det super med cykling...
          Musik och TV (har t om cyklat till Ricky Lake ), visste inte vad det var men nu är jag fast, hade bara hört talas om R L, kan ni fatta att det finns människor som vill ställa upp?
          Hur eller hur, det finns dom som vi som vill se

Spännande med sången till bröllopet...
          Själv valde vi en sån där enkel sak som bl a "Air" av Bach... men äktenskapet har ju hållit i över 20 år så det var väl bra...

Ha det bäst goa marianne

Comment

Hej! Visst är det super med cykling...
            Musik och TV (har t om cyklat till Ricky Lake ), visste inte vad det var men nu är jag fast, hade bara hört talas om R L, kan ni fatta att det finns människor som vill ställa upp?
            Hur eller hur, det finns dom som vi som vill se

Spännande med sången till bröllopet...
            Själv valde vi en sån där enkel sak som bl a "Air" av Bach... men äktenskapet har ju hållit i över 20 år så det väl bra...

Ha det bäst goa marianne
            Ja, Ricki Lake har mye rare sendinger, noen ganger pinsamt synes jeg. Utrolig hva folk stiller opp på ja.. Jeg ser også på det i blant, men på sommeren blir det nesten ingen tv-titting.

Sangen til bryllupet skal fremføres under kaffen, jeg skrev den fra forloveren.
            Det ble 9 vers, med melodi på en julesang....
            Jeg fikk tilsendt stikkord som skulle være med, og laget den ut fra det. Morro og spennende...
            Hvilken sang man har, har nok liten betydning ja. Vi hadde den tradisjonelle, og her har vi også passert 20 år nå..

Comment

Ja, Ricki Lake har mye rare sendinger, noen ganger pinsamt synes jeg. Utrolig hva folk stiller opp på ja.. Jeg ser også på det i blant, men på sommeren blir det nesten ingen tv-titting.

Sangen til bryllupet skal fremføres under kaffen, jeg skrev den fra forloveren.
              Det ble 9 vers, med melodi på en julesang....
              Jeg fikk tilsendt stikkord som skulle være med, og laget den ut fra det. Morro og spennende...
              Hvilken sang man har, har nok liten betydning ja. Vi hadde den tradisjonelle, og her har vi også passert 20 år nå..
              Hehe, mycket pinsamt i R L
              Detsamma i Dr Phil. vilkert också är ett intressant prgram..
              Ja hur eller hur så är det en ära att få skriva en bröllpssång! Säger bara: Lycka till
              (Och grattis till mer än 20 års äktenskap, inte så vanligt idag)
              En fråga: har du något enkelt recept på kycklingsallad Bara så där rakt upp-och-ner)? (vi talade väl om det förra helgen)
              Ha en fortsatt fin dag!

Comment

Hehe, mycket pinsamt i R L
                Detsamma i Dr Phil. vilkert också är ett intressant prgram..
                Ja hur eller hur så är det en ära att få skriva en bröllpssång! Säger bara: Lycka till
                (Och grattis till mer än 20 års äktenskap, inte så vanligt idag)
                En fråga: har du något enkelt recept på kycklingsallad Bara så där rakt upp-och-ner)? (vi talade väl om det förra helgen)
                Ha en fortsatt fin dag!
                Takk, det samme! Nei, man skulle vel hatt en heders- pokal for et så langt ekteskap... Ikke mange av vår omgangskrets kan si det samme, men slik er det bare, desverre..
                Kyllingsalaten jeg lager, er ganske enkel; Deler kylling i biter, hakker opp det jeg har av agurk, paprika, mais, salat, epler, og annet som måtte friste!
                Dressingen kjøper jeg enten ferdig, eller kjøper pose som jeg blander rømme og evt. krydder i...
                Helt enkelt alt dette, men vi liker det sånn. Og baguetter til..
                Håper du kan benytte litt til tips, da...

Comment

Takk, det samme! Nei, man skulle vel hatt en heders- pokal for et så langt ekteskap... Ikke mange av vår omgangskrets kan si det samme, men slik er det bare, desverre..
                  Kyllingsalaten jeg lager, er ganske enkel; Deler kylling i biter, hakker opp det jeg har av agurk, paprika, mais, salat, epler, og annet som måtte friste!
                  Dressingen kjøper jeg enten ferdig, eller kjøper pose som jeg blander rømme og evt. krydder i...
                  Helt enkelt alt dette, men vi liker det sånn. Og baguetter til..
                  Håper du kan benytte litt til tips, da...
                  Ja, vi får väl ge en ros till oss, inte många av de heller vi känner som kan säga detsamma ...
                  Äpplen är något aldrig använt i sallad, tänkte bara inte på det..
                  Var ute nyss och hittade ett helt gäng smörsopp så det får gå med fläskfilén nu...
                  Ha det fint!

Comment

Ja, vi får väl ge en ros till oss, inte många av de heller vi känner som kan säga detsamma ...
                    Äpplen är något aldrig använt i sallad, tänkte bara inte på det..
                    Var ute nyss och hittade ett helt gäng smörsopp så det får gå med fläskfilén nu...
                    Ha det fint!
                    Sopp er sikkert godt, ja. Vi bruker lite av det, ingen av oss er glad i det. Noen ganger litt champingnon..
                    Epler er kjempegodt i salat, det blir en frisk smak..
                    Bon apetit...

Comment

Sopp er sikkert godt, ja. Vi bruker lite av det, ingen av oss er glad i det. Noen ganger litt champingnon..
                      Epler er kjempegodt i salat, det blir en frisk smak..
                      Bon apetit...
                      Tack!
                      (Det blir så mycket svamp i år och jag vill ta tillvara allt...
                      Blir ju en del äpplen också i år trots all torka, gjorde chutney idag men mycket finns ju kvar...) Må så gott!

Comment

Jaha då sitter man här och tar igen sig en liten stund efter att ha rengjort mitt första akvarium.
                        Det andra håller på att tappas ut just nu så det är skönt att sitta ner en liten stund och vila ryggen
                        Kör hårt,det kan gå
                        I morgon kan det vara försent.
                        Elita4ever Milica IJpelaar

Comment

Originally posted by tojja View Post
                          Jaha då sitter man här och tar igen sig en liten stund efter att ha rengjort mitt första akvarium.
                          Det andra håller på att tappas ut just nu så det är skönt att sitta ner en liten stund och vila ryggen
                          Hej tojja! Det var ett tag sen sist...
                          Närmare akvarium än guldfiskar har jag inte varit (vi hade sådana i min barndom)
                          Vila dej och om jag känner dej rätt så lyssnar du på någon bra låt

Comment

Hej tojja! Det var ett tag sen sist...
                            Närmare akvarium än guldfiskar har jag inte varit (vi hade sådana i min barndom)
                            Vila dej och om jag känner dej rätt så lyssnar du på någon bra låt
                            Tjenare Lexie,jo musiken den går alltid i bakrunden när datorn är i gång så där har du rätt
                            Jag läste att du hade en tuff arbetsvecka,då är du lite slutkörd nu antar jag
                            Kör hårt,det kan gå

Comment

Originally posted by tojja View Post
                              Tjenare Lexie,jo musiken den går alltid i bakrunden när datorn är i gång så där har du rätt
                              Jag läste att du hade en tuff arbetsvecka,då är du lite slutkörd nu antar jag
                              Hej tojja...
                              Japp, blir så ibland och allt oftare, tackar sällan nej til jobb och så blir det som det blir...
                              Tänkte faktiskt på dej just nu och lyssnar på "Last man standing"

Comment

Hej tojja...
                                Japp, blir så ibland och allt oftare, tackar sällan nej til jobb och så blir det som det blir...
                                Tänkte faktiskt på dej just nu och lyssnar på "Last man standing"
                                Det är alltid lika trevlig när någon tänker på en
                                Just nu så rullar en gammal Sandra skiva här med bla Maria Magdalena
                                Kör hårt,det kan gå

Comment

Working...
                                X