RÖSTERNA E PÅ G! SÅ ÄVEN BB2007

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Villeparisis
    Trogen
    • May 2004
    • 9738

Sv: RÖSTERNA E PÅ G! SÅ ÄVEN BB2007

Originally posted by Nandez
    Det verkar som det är ett BB på gång , hänger på ett annat forum och där är det en kille som är på g att eventuellt vara med. Tyvärr så är han inte online, annars hade jag frågat. Vet att han sökt tidigare säsonger.
    Hoppas, hoppas

Mren vad talar för en ny säsong ? Det är bara att acceptera att tiden runnit iväg och att blir det väl ett BB -07 så blir det av en annan variant än den vi vants oss vid.
    Tornevalls skribent med nio liv (inne p

Comment

• Matte
      Nyregistrerad
      • Nov 2006
      • 2

Originally posted by Villeparisis
      Mren vad talar för en ny säsong ? Det är bara att acceptera att tiden runnit iväg och att blir det väl ett BB -07 så blir det av en annan variant än den vi vants oss vid.

Givetvis så kommer det en ny säsong , frågan är bara NÄR ?, vet inte hur Kanal 5´s kontrakt på BB som program ser ut... om inte de har rättigheterna och gör något så kan man ge sig faen på att det finns andra kanaler som drar igång en säsong snabbt som ögat... finns väl inget som säger att BB måste gå på kanal 5... troligtvis så har de ett kontrakt på ett visst antal år ?... rätta mig om jag har fel ?

Comment

• Tornevall
        Developer Devil
        • Oct 2003
        • 22212
        • 🏛️ Owner

Originally posted by Matte
        Givetvis så kommer det en ny säsong , frågan är bara NÄR ?, vet inte hur Kanal 5´s kontrakt på BB som program ser ut... om inte de har rättigheterna och gör något så kan man ge sig faen på att det finns andra kanaler som drar igång en säsong snabbt som ögat... finns väl inget som säger att BB måste gå på kanal 5... troligtvis så har de ett kontrakt på ett visst antal år ?... rätta mig om jag har fel ?
        Hur det är med kontrakt vet jag inte, men ska BB köras någon annanstans så blir det förmodligen samma produktion som håller i det. Jag tror nämligen inte att BBKB gillar att deras koncept kopieras av något annat bolag som, låt säga Strix.
        -

Comment

• Villeparisis
          Trogen
          • May 2004
          • 9738

Originally posted by TMM
          Hur det är med kontrakt vet jag inte, men ska BB köras någon annanstans så blir det förmodligen samma produktion som håller i det. Jag tror nämligen inte att BBKB gillar att deras koncept kopieras av något annat bolag som, låt säga Strix.
          Och de som ytterst måste yttra sig är ju isåfall Endemol som i sin tur sålt formatet till just Meter.

Comment

• Tornevall
            Developer Devil
            • Oct 2003
            • 22212
            • 🏛️ Owner

Originally posted by Villeparisis
            Och de som ytterst måste yttra sig är ju isåfall Endemol som i sin tur sålt formatet till just Meter.
            Får dom lägga sig i något som inte längre är deras? Eller är det inte på det viset som endemol har sålt formatet?
            -

Comment

• Villeparisis
              Trogen
              • May 2004
              • 9738

Originally posted by TMM
              Får dom lägga sig i något som inte längre är deras? Eller är det inte på det viset som endemol har sålt formatet?
              Det är säkerligen garanterat mycket hårt reglerat. Egentligen är det ju på ett slags licens som BB produceras i Sverige.

Comment

• Skorpan

Originally posted by PV

Är nog läge för nya ...övertygande röster PV

Comment

• tojja
                  Bigbrother fan
                  • Dec 2004
                  • 23494

Originally posted by Skorpan
                  Är nog läge för nya ...övertygande röster PV
                  Det var nog bara dåligt hemkört i dom groggarna han har haft för synerna stämmer dåligt i år
                  [B] K

Comment

• Sunnyface
                    Allvarlig BB-abstinens
                    • May 2005
                    • 3624

Originally posted by tojja
                    Det var nog bara dåligt hemkört i dom groggarna han har haft för synerna stämmer dåligt i år
                    Ja, den där hemkörningsomgången måste det klagas på, inte alls någe bra ju.

Comment

• Tornevall
                      Developer Devil
                      • Oct 2003
                      • 22212
                      • 🏛️ Owner

Originally posted by tojja
                      Han får nog byta och ge de gamla sparken...
                      -

Comment

• Villeparisis
                        Trogen
                        • May 2004
                        • 9738

Originally posted by TMM
                        Han får nog byta och ge de gamla sparken...
                        Eller varför inte - som jag föreslagit någon gång för länge sedan - spola kröken och se vilka syner det kunde ge upphov till.

Comment

• tina868
                          Medlem
                          • Oct 2006
                          • 80

Originally posted by amster®
                          Hei, og hvem var du ? Jeg så endel på de som var og testet huset i de 3 dagene, husker ei jente som pratet mye med seg selv da hun lå i det "rosa rommet" med den svære sengen
                          hur såg hon ut ?

Comment

• amster®
                            Stamg
                            • Dec 2004
                            • 238

Originally posted by tina868
                            hur såg hon ut ?
                            Nja..mørkt halvlangt hår. Hun pratet mye om at hun ikke ville gå ut av huset, ville gjærne bli
                            (er så lenge siden så husker ikke riktig hennes utseende..)
                            Litt "kraftig" var hun. Ikke tjukk heller.Ganske "allminnelig" vil jeg si.

Comment

• Xx24-7
                              Trogen
                              • Jan 2008
                              • 4872

Originally posted by Sunnyface
                              Men att ha föräldrar/barn, syskon och par i huset är inget jag skulle vilja ha i "vårt" hus. Nu har jag ju inte sett speciellt mycket på BB Holland, (inte kul när man inte förstår språket) så kanske kan jag inte uttala mig. Men som en reflektion ändå utan att ha sett det, så tycker jag inte det verkar så jättekul eller bra.
                              Jeg tror nok så absolutt det kunne ha blitt en del "show" med familie og forholdsrelaterte bånd i et BB-hus,skjønt det innebærer en god del mer risiko for deltakerne da.

Så slik som i "Farmen" her f.eks,så hadde vi et par tilfeller med far og datter forhold,og det var ikke til å unngå nesten at det ikke ble konflikter ut av dèt.
                              Greia er jo at de da gjerne tar med seg konfliktene hjem igjen også,noe som er naturlig siden de er knyttet til hverandre i utgangspunktet.

Comment

• Villeparisis
                                Trogen
                                • May 2004
                                • 9738

Originally posted by Xx24-7
                                Jeg tror nok så absolutt det kunne ha blitt en del "show" med familie og forholdsrelaterte bånd i et BB-hus,skjønt det innebærer en god del mer risiko for deltakerne da.

Så slik som i "Farmen" her f.eks,så hadde vi et par tilfeller med far og datter forhold,og det var ikke til å unngå nesten at det ikke ble konflikter ut av dèt.
                                Greia er jo at de da gjerne tar med seg konfliktene hjem igjen også,noe som er naturlig siden de er knyttet til hverandre i utgangspunktet.
                                Håller med. En poäng med BB är ju att det är människor som inte alls känner varandra från början. Ta med folk in som känner varandra sedan tidigare - och har gemensamma minnen som tittarna inte känner till - är ju poänglöst.

Comment

Working...