Announcement

Collapse
No announcement yet.

Om BB kommer tillbaka - vad bör då ändras ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Sv: Om BB kommer tillbaka - vad bör då ändras ?

Originally posted by TMM View Post
    Nu har snart alla som varit här skrivit just detta önskemål. Kan vi inte hoppas på att dom faktiskt uppfyller det någon gång då? Jag håller faktiskt helt med dig här Bria. Stureplans-skiten ska bort från programmet!
    Ja det får vi verkligen hoppas. Det är ett måste tror jag att de börjar återgå till den gamla klassiska uttagningen. Kanske vid maj att vi borde börja se info om casting ifall att säsongen drar igång nångång aug-sep??
    (Usch vad fel det låter, helt fel tid ju...)

Comment

Originally posted by Sunnyface View Post
      Ja det får vi verkligen hoppas. Det är ett måste tror jag att de börjar återgå till den gamla klassiska uttagningen. Kanske vid maj att vi borde börja se info om casting ifall att säsongen drar igång nångång aug-sep??
      Nu när du säger det... Hur tusan ska dom få till en bra casting när alla går på semester?
      -

Comment

Nu när du säger det... Hur tusan ska dom få till en bra casting när alla går på semester?
        Ja men precis, det blir ju heltokigt. Förstår inte hur de tänkt sig det, men det har de förhoppningsvis tänkt på...

Comment

Originally posted by Bria View Post
          Jaja självklart måste det vara som komplement. Men håll med om att det blir robotiserat när det är för mycket bestämt vad som ska göras.

Fast det krävs ju att de tar in folk som kan ta egna initiativ och inte sitter låsta när inte nån säger åt dem vad de ska göra. Alltså inga som varit på Dagis ska med!
          Kan förstå hur du menar men meningen med BB måste ju vara att det är uppdrag där kollektivet samarbetar och som är väldigt styrda vad resulatatet skulle kunna bli. Däremot så skulle man ju tänka sig att man hade uppdrag där man fick ta egna initivativ för att resultatet skulle kunna bli så bra som möjligt. Finns det kanske rent av någon här som har några bra exempel ?
          Tornevalls skribent med nio liv (inne på det fjärde)

Comment

Originally posted by Bria View Post
            Nix, det tror inte jag heller på. Bestämda uppgifter måste de ha annars blir det ju för fritt. Vissa saker skulle de ju inte göra om det inte ingick i något uppdrag och hur de hanterar sånt är ju intressant att se. Hur vissa inte offrar sig för laget och vissa gör det. Det är ju sånt som avgör vem man vill ska röstas ut och vem som är en värdig vinnare.
            Ligger mycket i det där.

Comment

Originally posted by Duke View Post
              Hade de varit smarta så hade filmat castingen som en idol-utväljning.. Hade kunnat bli skitkul ju, så kunde de ha filmat den innan och sedan börjat visa en vecka innan de kör igång själva BB så får man se hur urvalet slimmas ned i ett avsnitt per dag veckan innan... Då hade man ju fått lite koll på deltagarna innan det dras igång också..

Sedan inser jag att skillnaden mot idol och liknande är ju att de har en jury som bedömer utifrån "talang" inom ett område... Men här skulle de ju bara kunna köra med en rolig jury som försöker komma överens om intressanta personer...
              Delvis var man ju inne på lite åt det hållet i BB-03 där tittarna fick rösta fram vem som skulle bli sista deltagare av en handfull som fick möjlighet att presentera sig i tv.

Comment

Nu har snart alla som varit här skrivit just detta önskemål. Kan vi inte hoppas på att dom faktiskt uppfyller det någon gång då? Jag håller faktiskt helt med dig här Bria. Stureplans-skiten ska bort från programmet!
                Jo eller åtminstone att man inte enbart väljer ifrån den kretsen. Någon enstaka gör ju däremot inget.

Comment

Skulle jag själv ge mig på en gissning så tror jag inte de första meddelandena om casting - ett begrepp jag egentligen avskyr i sammanhanget, men det är en annan sak - inte kommer från i början av augusti. Säsongen drar sedan nog inte igång förrrän mitten av september. Notera dock att detta är ifall det nu blir ett BB enligt de principervi här vill ha, riskken är ju stor att det blir något helt annat.

Comment

Snålt med tiden blir det. Fast hur löste man det inför BB-00 ? Någon som minns ?

Comment

Originally posted by Villeparisis View Post
                      Snålt med tiden blir det. Fast hur löste man det inför BB-00 ? Någon som minns ?
                      Himla synd att de inte hade någon BB-sida första säsongen. Man kommer ju knappt ihåg nåt från den omgången. Jag har för mig att infon om BB och ansökningsprocessen var igång sen vår/tidig sommar. Men är absolut inte säker.

Comment

Originally posted by Villeparisis View Post
                        Kan förstå hur du menar men meningen med BB måste ju vara att det är uppdrag där kollektivet samarbetar och som är väldigt styrda vad resulatatet skulle kunna bli. Däremot så skulle man ju tänka sig att man hade uppdrag där man fick ta egna initivativ för att resultatet skulle kunna bli så bra som möjligt. Finns det kanske rent av någon här som har några bra exempel ?
                        Uppdrag ala Trälen, där dom får lösa sina egna problem? Tro mig, i er diskussion här har tanken slagit mig och det, om något, vore väldigt tråkigt att få se.
                        -

Comment

Uppdrag ala Trälen, där dom får lösa sina egna problem? Tro mig, i er diskussion här har tanken slagit mig och det, om något, vore väldigt tråkigt att få se.
                          Jag tror inte heller på egna uppdrag, BB måste stå för det annars barkar det nog åt ett mindra bra håll.
                          Trälen har jag bara sett två avsnitt av, i början. Gillade inte det alls, så hoppas att de inte lutar åt ett BB åt det hållet.

Comment

Jag tror inte heller på egna uppdrag, BB måste stå för det annars barkar det nog åt ett mindra bra håll.
                            Trälen har jag bara sett två avsnitt av, i början. Gillade inte det alls, så hoppas att de inte lutar åt ett BB åt det hållet.
                            Trälen ja.. Kollade också bara på 3 avsnitt, sen kom annat i vägen och nu skulle jag aldrig orka igenom alla avsnitten...

Nej, jag tycker absolut inte att dom ska gå ifrån grundidén med Big Brother. Det är ju Big Brother som bestämmer allt och så måste det fortsättningsvis också vara även med uppdragen.
                            -

Comment

Himla synd att de inte hade någon BB-sida första säsongen. Man kommer ju knappt ihåg nåt från den omgången. Jag har för mig att infon om BB och ansökningsprocessen var igång sen vår/tidig sommar. Men är absolut inte säker.
                              Något slags hemsida fanns redan under första säsongen däremot kanske inget riktigt forum. Hittade några blandade sidor från första säsongen när jag kollade i KB:s arkiv över svenska hemsidor sommaren -04 (ja, jag vet att jag skrivit det många gånger förr men det är väldigt länge sedan sist).
                              Också jag vill minnas att det var redan vår/sommar man gick utt och ville rekrytera deltagare men minns faktiskt lite dimmigt.

Comment

Har ju aldrig sett Trälen så jag skall ju inte bedöma det. Däremot har det väl även bland tidigare säsongers uppdrag funnits ett visst mått där deltagarna kunnat använda sin egen klurighet. Tänk t. ex. på skolveckan i BB-04 . För fria uppdrag tror inte heller jag bir roliga för då blir det som tittare svårare att följa med.

Comment

Working...
                                X