Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stora BB-uppropet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Stora BB-uppropet

Enligt artikel igår som finns länkad till i annan tråd så kommer "Förmodligen" BB tillbaks hösten -07. Dock så är "förmodligen" inte det samma som att det är säkert och sisådär 8 månader lär det ju gå innan det väl möjligen är dags.
    Mitt förslag är att vi därför här på Tornevalls ställer oss bakom ett stort upprop som vi kan överlämna till Kanal 5 där det står att vi vill ha BB tillbaks. Vi bör gemensamt utarbeta någon text och sedan kan alla intrresserade skriva under på det .
    Nu har det ju gjort en del ansatser här tidigare i den vägen, och jag är absolut inte ute efter att desavouera dem. Däremot så gällde det ju ett BB nu i vår och det är ju otänkbart nu.
    För att ytterligare ställa kraft bakom detta upprop föreslår jag att vi dessutom försöker gå ut med det även på andra närstående fora som Galaxen och AOTv för att få ännu flera underskrifter.
    En vad jag trro väldigt positiv bieffekt av detta kan sedan bli att vi rejält därmed ser till att stärka Tornevalls ställning och vi kan få nya intresserade skribenter hit. DEtaa gäller ju så klart redan i vår men dessutom när väl det tänkta BB drar igång till hösten -07 sp har ju då vårt forum här haft en stor chans att under en lång tid profilera sig som det "riktiga" BB-forumet. För som vi alla vet en pågående BB-säsong ökar forumaktiviteten rent exponentiellt.
    Detta är verkligen ett historiskt tillfälle vi gemensamt måste se till att uttnyttja.
    Tornevalls skribent med nio liv (inne på det fjärde)

Sv: Stora BB-uppropet

Ännu ett försök av mig i den här tråden att sätta alla klutar till och verkligen visa att man är seriös och engagerad och resultatet blir... ja inte ens ett jota. Finns det egentligen någon större fråga än den hur man skall bära sig åt för att verkligen vara engerad på ett forum så att andra bryr sig ?

Comment

Var det sunny som skrev hon kunde skriva ihop ett brev? Eller minns jag fel

Comment

Originally posted by Fjällis View Post
        Utveckla gärna det där.

För min egen del tänkte jag, pga rådande omständigheter (och eventuellt kommande) ställa mig utanför själva idén kring att låta Tornevalls stå bakom uppropet. Däremot kan jag, i egenskap av privatperson, lämna mitt namn om någon tycker att det är av vikt för kommande säsong.

För övrigt ville - tystnaden kan ha att göra med julafton om precis en vecka
        -

Comment

Jag hoppas att det blir mer BB-diskussioner här framöver, det är skoj att prata BB och allra helst när det nu inte blir något till våren. Då måste man ju få stilla sin abstinens något och prata av sig lite. Och det finns ju mycket att diskutera inför höstens omgång, som jag hoppas på. Även fast att jag fortfarande starkt hävdar att jan-maj är den bästa tiden att sända BB.
          Jag hoppas också att Tornis ställning stärks och utmärks som det "riktiga" BB-forumet (utöver då själva BB-forumet under säsongerna).
          Jag skriver gärna under en lista att skicka till BB/Kanal 5 så att de får reda på vad vi tittare tycker och tänker. Sånt kan ju aldrig skada liksom.

Comment

TITTARNA RASAR! Ingen dum idé att skicka iväg en klagan till kanalen.
            Jag är optimist så jag behöver inte vara positiv.

Comment

Raderade inlägget jag skrev här, det passade bättre i en annan tråd upptäckte jag.

Comment

Originally posted by Sunnyface View Post
                Såg att det ryktats om ett 60-dagars BB med start i augusti, och om det stämmer tycker jag att de är helt fel ute.
                60 dagar är alldeles för kort tid! Vad är det för utmaning i att vara inne där i bara 60 dagar??? Det klarar ju i stort sett vem som helst.
                Och att köra igång en säsong i augusti??? Hur många tittar på tv i augusti?? Då är det ju fortfarande sommar, och de flesta tillbringar mesta tiden utomhus.
                Nej, jag hoppas att de kommer på bättre tankar. De kan ju göra som ett test med höstens omgång, och så återgå till det vanliga BB-formatet till nästföljande säsong i såna fall. För en höstomgång tror jag inte mycket på.
                Mjaa, det beror väl lite grann på hur många riktiga BBfantastiker det finns.

Kanske att de gjort nån sifo eller nån annan statistisk undersökning och tror att det skulle gå?

Comment

Originally posted by Bria View Post
                  Mjaa, det beror väl lite grann på hur många riktiga BBfantastiker det finns.

Kanske att de gjort nån sifo eller nån annan statistisk undersökning och tror att det skulle gå?
                  Hihi, jaså hann du svara på mitt inlägg Bria?

I och för sig så spelar det ju ingen roll när BB sänds när man är ett BB-fan, vi tittar ju oavsett vilken tid på året. Det har du helt rätt i. Men det är synd att lägga ett sånt stort program som BB är, under en tid på året då tv-tittandet är lägre än vanligt. Då tappar man ju de tittare som annars kanske skulle tittat då de ändå satt i tv-soffan men som då istället sitter utomhus och njuter av sommaren.
                  Sen är det ju inte bara tv-sändningen man tittar på. Man har ju BB 24/7 att följa, och det kommer nog inte kännas lika roligt att sitta inomhus och titta på det istället för att vara ute i det fina vädret. Inte alla har ju bärbar dator eller trådlöst bredband.
                  Det är det som är så perfekt med att ha BB i slutet av jan-maj, då är det så mörkt, kallt och trist så då myser man mer än gärna inne framför datorn eller tv:n och ett BB då lyser upp tillvaron väldigt mycket.

Comment

Tina var det väl som drog igång en namninsamling för ett BB till våren om jag inte minns fel. Det där var precis i samband med min senaste comeback här så det är möjligt att jag har fel.

Comment

Hihi, jaså hann du svara på mitt inlägg Bria?

I och för sig så spelar det ju ingen roll när BB sänds när man är ett BB-fan, vi tittar ju oavsett vilken tid på året. Det har du helt rätt i. Men det är synd att lägga ett sånt stort program som BB är, under en tid på året då tv-tittandet är lägre än vanligt. Då tappar man ju de tittare som annars kanske skulle tittat då de ändå satt i tv-soffan men som då istället sitter utomhus och njuter av sommaren.
                      Sen är det ju inte bara tv-sändningen man tittar på. Man har ju BB 24/7 att följa, och det kommer nog inte kännas lika roligt att sitta inomhus och titta på det istället för att vara ute i det fina vädret. Inte alla har ju bärbar dator eller trådlöst bredband.
                      Det är det som är så perfekt med att ha BB i slutet av jan-maj, då är det så mörkt, kallt och trist så då myser man mer än gärna inne framför datorn eller tv:n och ett BB då lyser upp tillvaron väldigt mycket.
                      Johoho jag är en snabb jävel på det sättet!

Jo det håller jag med dig om, att man hellre vill sitta framför teven då det är mörkt och kulet än i augusti. Särskilt, och det ska man ju, följa det live. Man ska gå upp i det om det ska bli riktigt bra.

Fast vem vet; nästa augusti kanske 'El niño' (väderfenomen) har lagat om snö och drivis till oss! Vilket man inte önskar i och för sig ...

Comment

Hej vännen.
                        Mjae, jag hade spånat på nån slags namninsamling bara. Men hade ingen färdig tanke eller idé om det hela.

Comment

Originally posted by Bria View Post
                          Johoho jag är en snabb jävel på det sättet!

Jo det håller jag med dig om, att man hellre vill sitta framför teven då det är mörkt och kulet än i augusti. Särskilt, och det ska man ju, följa det live. Man ska gå upp i det om det ska bli riktigt bra.

Fast vem vet; nästa augusti kanske 'El niño' (väderfenomen) har lagat om snö och drivis till oss! Vilket man inte önskar i och för sig ...
                          *fniss* Ja du är värsta speedyn du. Men det är bra det.
                          Ja, augusti behöver ju inte vara en fin vädermånad. Vi får väl för en gångs skull hoppas på en regnig och trist augusti. Hm, får planera in semestern bra så man får fint väder.

Comment

Originally posted by TMM View Post
                            Utveckla gärna det där.

För min egen del tänkte jag, pga rådande omständigheter (och eventuellt kommande) ställa mig utanför själva idén kring att låta Tornevalls stå bakom uppropet. Däremot kan jag, i egenskap av privatperson, lämna mitt namn om någon tycker att det är av vikt för kommande säsong.

För övrigt ville - tystnaden kan ha att göra med julafton om precis en vecka
                            Du uttrycker dig lite kryptiskt i inledningen, TMM, men faktiskt tror jag att jag förstår vad du syftar på. I så fall förstår jag också att det är lite fel fatt dra igång ett sådant här upprop just på Tornevalls. Dock tycker jag idén med ett upprop är fortsatt lysande så den borde kanske istället dras igång inne på AOTv eller Galaxenoch sedan kan alla skribenterna som vill stödja det skriva under på det där.
                            Vad det gäller tystnaden kan jag visst hålla med dig att det är lite dumt kanske att starta en tråd en tåd så här mitt i julstöket. Samtidigt så har det förföljt mig ständigt under de dryga 2 1/2 år jag ägnat mig åt forumskriverier att ju större ambitioner jag själv visar i trådar att locka andra medlemmar till debatt desto större har tystnaden från omgivningen varit. Och oaavsett tid på året har det känts lika helvetiskt nedslående varje gång.

Comment

*fniss* Ja du är värsta speedyn du. Men det är bra det.
                              Ja, augusti behöver ju inte vara en fin vädermånad. Vi får väl för en gångs skull hoppas på en regnig och trist augusti. Hm, får planera in semestern bra så man får fint väder.

Jag tycker vi bestämmer det. Alla regn och ruskdagar infaller under pågående BB-säsong. Det tycker jag är det minsta man kan begära!

Comment

Working...
                              X