Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kanal 5 kan tappa Big Brother

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Sv: Kanal 5 kan tappa Big Brother

Nu slog mig tanken, att BB kanske hamnar hos Fyran... Där Adam är...

Comment

Originally posted by TöSnö View Post
      Det ser ut som att 5:an bestämt sig.

---

Skandaldrabbade Big Brother kan vara på väg till en ny kanal. Enligt Anna Rydin, nytillsträdd vd på Meter Film & Television, för bolaget samtal med flera kanaler:
      - Det gäller att hitta en kanal som vågar, säger hon.

Kanal 5 har tydligt sagt att de inte vill ha ytterligare en säsong av Big Brother. Därför har Meter Film & Television, som har rättigheterna till formatet, nu vänt sig till andra kanaler.

- Vi för samtal med flera kanaler i Norden, säger Anna Rydin, vd för Meter Film & Television.

- Vi skulle väldigt gärna vilja göra en säsong till, det är ju en succé, det är verkligen ett fantastiskt format, som hjälper upp en tittning för en kanal nåt fantastiskt, men det ska finnas en kanal som vågar.

---

http://www.dagensmedia.se/mallar/dag...version=110106

Extremt intressant inlägg det.
      Tornevalls skribent med nio liv (inne på det fjärde)

Comment

Två frågor inställer sig genast vid läsning:
        1. Varför vill inte Kanal 5 så kraftfullt ha en säsong till ?
        2. Vilken kanal kan tänkas ta över ?

Comment

Originally posted by Klossan View Post
          Vaddå "hitta en kanal som vågar"?? Dom visar ju allt från snoppar som ser ut som basketbollar till Sabrina tonårshäxan. Sur jag blir. Mest på getingar då..
          Håller med här. Finns väl mycket i dagens läge som minst lika kontroversiellt som BB.

Comment

Originally posted by Sunnyface View Post
            Nu slog mig tanken, att BB kanske hamnar hos Fyran... Där Adam är...
            Har mycket svårt att tro det. Om inte annat så skulle det ju krocka med deras egen stora satsning "Idol". Skulle möjligen i så fall vara i någon av de här småkanlerna till Tv 4 som Tv 400 (tror jag den heter) men de har nog inte erforderliga resurser..
            Samtidigt det som talar emot är att BB är ett program som kräver en väldig insats att producera så det måste nästan vara en kanals främsta slagnummer i tablåerna. Den enda räddaren för ett vidare svenskt BB ser jag därför skulle vara Tv 3 (som ju låtit andra kanalers succeér som "Expedition Robinson" och "Fångarna på fortet" få en ny chans).

Comment

Originally posted by Villeparisis View Post
              Två frågor inställer sig genast vid läsning:
              1. Varför vill inte Kanal 5 så kraftfullt ha en säsong till ?
              2. Vilken kanal kan tänkas ta över ?
              Jag förstår inte heller varför inte Kanal5 vill ha kvar BB. Det är ju deras starkaste kort, trodde aldrig de skulle göra sig av med det i första taget. Fattar noll.

Comment

Originally posted by Sunnyface View Post
                Jag förstår inte heller varför inte Kanal5 vill ha kvar BB. Det är ju deras starkaste kort, trodde aldrig de skulle göra sig av med det i första taget. Fattar noll.
                Jag kan förstå om man vill ta en paus - som man ju gjorde efter första BB - men att helt säga nej inför all framtid det är mysko.

Comment

Originally posted by Villeparisis View Post
                  Jag kan förstå om man vill ta en paus - som man ju gjorde efter första BB - men att helt säga nej inför all framtid det är mysko.
                  Ja men precis, jag håller med fullt ut. Ok för en kort paus, men att släppa det helt förstår jag inte.

Comment

Instämmer med ville där. Enda kanalen som kan ha chansen och komma upp i kanal5´s kvalitet på programmet är TV3. Men ska ju erkänna att jag är inte så glad över att 5:an väljer bort de bästa programmet dom någonsins haft. Tyvärr tror jag inte på TV4 då de skulle bli censur och moralpanik redan första veckan.

Men lever på hoppet som dig sunny

Comment

Originally posted by Klossan View Post
                      Vaddå "hitta en kanal som vågar"?? Dom visar ju allt från snoppar som ser ut som basketbollar till Sabrina tonårshäxan. Sur jag blir. Mest på getingar då..
                      Jo, det finns väl en viss risk med kanalbyte men hoppas kan man ju alltid. Frågan för min del återstår dock i så fall - varför riva huset? Det hade väl gått att bygga om?
                      -

Comment

Originally posted by TMM View Post
                        Jo, det finns väl en viss risk med kanalbyte men hoppas kan man ju alltid. Frågan för min del återstår dock i så fall - varför riva huset? Det hade väl gått att bygga om?
                        Ja precis, vilket slöseri med att riva huset i så fall och jag tror nog inte på 4:an, blir i så fall 3:an som nappar på BB.

Men jag har en känsla av att om det blir ett nytt BB så får vi nog vänta ett bra tag nu...sorgligt är vad det är.

Vad hände dessutom med "Miljonärerna" bara puts väck och inte ett ord nånstans om detta?

Comment

Ja, skulle de inte fortsätta visas nu i vår?

Comment

Originally posted by Millou View Post
                            Ja precis, vilket slöseri med att riva huset i så fall och jag tror nog inte på 4:an, blir i så fall 3:an som nappar på BB.

Men jag har en känsla av att om det blir ett nytt BB så får vi nog vänta ett bra tag nu...sorgligt är vad det är.

Vad hände dessutom med "Miljonärerna" bara puts väck och inte ett ord nånstans om detta?
                            Ja vart är Miljonärerna"?

Comment

Originally posted by poddi View Post
                              Instämmer med ville där. Enda kanalen som kan ha chansen och komma upp i kanal5´s kvalitet på programmet är TV3. Men ska ju erkänna att jag är inte så glad över att 5:an väljer bort de bästa programmet dom någonsins haft. Tyvärr tror jag inte på TV4 då de skulle bli censur och moralpanik redan första veckan.

Men lever på hoppet som dig sunny
                              Tv 4 och BB känns bara som något som inte går ihop; ungefär som att änka sig "Bingolotto" och Kanal 5.
                              Orsaken är också säkert som Poddi är inne på att det blivit moralpanik. Som ingen annan svensk kanal - SVT inräknat - har Tv 4 alltid försökt vara bättre och präktigare än andra.

Comment

Originally posted by TMM View Post
                                Ja men en mera övergripande fråga måste väl vara varför huset skulle stå kvar om nu inte programet skulle sändas mer ?

Comment

Working...
                                X