Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kanal 5 kan tappa Big Brother

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Sv: Kanal 5 kan tappa Big Brother

Originally posted by poddi View Post
    Ja, skulle de inte fortsätta visas nu i vår?
    Den serien floppade väl i och för sig väldigt påtagligt men märkligt ändå att masn inte meddelar bättre. Även den serien måste ju haft sina fans och det är bra noncharlant mot dem
    .
    Tornevalls skribent med nio liv (inne på det fjärde)

Comment

Originally posted by Villeparisis View Post
      Ja men en mera övergripande fråga måste väl vara varför huset skulle stå kvar om nu inte programet skulle sändas mer ?
      Det var ungefär det jag menade. Det måste alltså finnas en orsak till rivningen vilket då gör att funderingen kring att sälja konceptet till en annan kanal verkar ganska avlägset...
      -

Comment

Originally posted by TMM View Post
        Det var ungefär det jag menade. Det måste alltså finnas en orsak till rivningen vilket då gör att funderingen kring att sälja konceptet till en annan kanal verkar ganska avlägset...
        Ja det finns väldigt mycket märkligt i detta. Fast en ny kanla borde ju på ett sätt rimligen betyda ett helt nytt hus (och en helt ny plats).

Comment

Originally posted by Villeparisis View Post
          Ja det finns väldigt mycket märkligt i detta. Fast en ny kanla borde ju på ett sätt rimligen betyda ett helt nytt hus (och en helt ny plats).
          Dom har inte så mycket val som det är nu. Å andra sidan borde det väl inte ta för lång tid att bygga ett nytt om det skulle behövas
          -

Comment

Dom får gärna bygga BB huset på gården nära mig

Comment

Originally posted by Sunnyface View Post
              Nu slog mig tanken, att BB kanske hamnar hos Fyran... Där Adam är...
              Jag är optimist så jag behöver inte vara positiv.

Comment

Jo, det finns väl en viss risk med kanalbyte men hoppas kan man ju alltid. Frågan för min del återstår dock i så fall - varför riva huset? Det hade väl gått att bygga om?
                Det var säkert så äckligt och mögligt att det var tvunget. Eller så rivs det bara för att vi ska sitta här och grubbla.

Comment

Dom har inte så mycket val som det är nu. Å andra sidan borde det väl inte ta för lång tid att bygga ett nytt om det skulle behövas
                  Det är nog knepighare än man kan tro. Måste ju anpassas efter all teknik där skall in.

Comment

Originally posted by poddi View Post
                    Dom får gärna bygga BB huset på gården nära mig
                    De kunde ju bygga det så du hade lika bra insyn där som de boende i det höghuset där bara låg ett par hundra meter ifrån gamla BB-huset.

Comment

Originally posted by Klossan View Post
                      Det var säkert så äckligt och mögligt att det var tvunget. Eller så rivs det bara för att vi ska sitta här och grubbla.
                      Ja men där sätter du ju punkten på något centralt jag - för döva öron - försökt tala om här tidigare. Det är ju intte bara så att huset kan stå kvar hur som helst utan det måste för det första bevakas och sedan också underhållas så att inte samtliga deltagare blir sjuka av mögel och annat. Det är just detta som gör det så märkligt att det stod kvar så länge som det gjorde.

Comment

kanal 5 har ju mördat hela konceptet med big brother iofs. efter säsong 2 har det bara rasat utför med hela alltet.

blev ju bara mer och mer en beauty pagent av det hela tyvärr. skituppdrag, inga kännbara bestraffningar och inget egentligt mål mer än att synas i rutan för deltagarna.

kanske skulle vara en fördel om någon annan kanal tog över och återgick till det ursprungliga konceptet med "big brother" istället.

tycker jag då.

sen undrar jag också vart faen miljonärerna tog vägen.. vill ju se hela alltet av det.
                        " I´d never ask you to trust me. It´s the cry of a guilty soul."
                        // Hale Chidduck

Comment

Originally posted by Pacifier View Post
                          kanal 5 har ju mördat hela konceptet med big brother iofs. efter säsong 2 har det bara rasat utför med hela alltet.

blev ju bara mer och mer en beauty pagent av det hela tyvärr. skituppdrag, inga kännbara bestraffningar och inget egentligt mål mer än att synas i rutan för deltagarna.

kanske skulle vara en fördel om någon annan kanal tog över och återgick till det ursprungliga konceptet med "big brother" istället.

tycker jag då.

sen undrar jag också vart faen miljonärerna tog vägen.. vill ju se hela alltet av det.
                          Så sant som det är skrivet. Det blev bara en lekstuga för omogna dampungar.

Ja! Vart tog miljonärerna vägen?? Där fanns massa av roliga karaktärer ju. Det var sagt att dom skulle visa resten till våren men någon har väl stoppat det av nån anledning som man allt skulle vilja veta.

Comment

Jag misstänker starkt att Kanal 5 inte blev miljonärer på att sända miljonärerna.
                            -"Jag har aldrig förstått vitsen med att citera andra människor"

Comment

Originally posted by gason View Post
                              Jag misstänker starkt att Kanal 5 inte blev miljonärer på att sända miljonärerna.
                              Jamen så har det ju varit förut och även i andra kanaler. BB hade väl inga höga tittarsiffror frå början? Dom har sänt mycket skit klart som knappt haft tittare. Miljonärerna var ett program som tog sig mer och mer och hade en härlig blandning av människor som faktiskt verkade ha levt ett liv. Jättesynd att det la ner. Tycker jag.

Comment

Det är skumt som fasen med miljonärerna oavsett.. För visst lär det ha varit ganska höga produktionskostnader om man jämför med vissa inköpta program de kör. Och om programmet mot förmodan hade så dåliga tittarsiffror att de inte ens slår gamla säsonger av "Sabrina - tonårshäxan" så kan de väl sända det på natten eller lägga ut det på webben.. För några tittare hade de iaf.. och kostnaden för produktionen är ju redan tagen så varför inte låta de få stackarna som såg skiten se klart det?????
                                ________
                                ____

Comment

Working...
                                X