Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tradera

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tradera

http://www.fanta.dk/showmovie.asp?mid=93BCE884-E289-4E63-9486-EFD38084A157

Tradera

Eftersom många här köper på tradera så tänkte jag att vi kunde ha en tråd där vi berättar om våra bästa köp, sämsta köp, dåliga och bra erfarenheter därifrån. Själv har jag precis blivit medlem men varken köpt eller sålt något, men det kanske kommer.

Comment

Hihi, detta är en tråd i min smak!

Älskar att tradera ju. Jag har idag hämtat ut en skitsnögg väska som jag köpte förra veckan för endast 20 spänn. Jag har hittills köpt en kjol, kanonläcker för 49 kronor, en locktång för 25 kronor, en plånbok kanonfin, för 39 kronor och nu har jag precis vunnit bud på en router för 299 kronor.

Jag har inte haft några större problem, faktiskt, mer än att kjolen tog väldigt lång tid att få levererad, men det berodde på att den skickades från Thailand, och paketen försvann på nåt sätt ett tag. Men dök upp igen som tur var...

Och så nu sist när jag väntade på min plånka, så hörde ju inte säljaren av sig då jag betalt. Jag var jättenervös, men det visade sig att de fått fel på hemtelefonen och eftersom de kör med modem, kunde dom inte mejla.

Jag ringde dem då på mobilen till sist för att fråga vad som hänt, och då fick jag veta detta samt att paketet var skickat. Samma dag kom paketet mycket riktigt.

Sen har jag sålt en grej med då, ett dataprogram. Och det gick också jättesmidigt.

Bästa köp? Allt jag har köpt!

Comment

Älskar ochså att tradera & vara på ebay...
        Har köpt å sålt en hel del på Tradera (mest bokmärken)
        Men de bästa köpen jag gjort e nog spel till mina barn (brukar hitta många billiga där)..eller märkes väskor & kläder..finns mycket av just snygga väskor å fast frakten brukar vara dyrare..så tycker jag det varit värt det..

Det jag har råkat ut för genom min tid på tradera e mest som säljare,,´det funnits nån som tagit långtid på sig att betala varan hon eller han köpt..men tillslut har köpet genomförts så där 2 veckor efter man bestämt...Men det e mer sällan att det varit så..har nästa bara posetiva saker att säga om tradera & ebay..Man får kolla säljarens omdömme noga e det en säljare som har många neg omdömme & verkar vara den som klantar till en affär..så bjud inte på varan...Är oxå lite försiktig när det gäller en helt ny säljare utan några omdömme..är varan under så där 200 kr kan jag bjuda på aktionen,,annars väntar jag till nästa tillfälle...........lycka till & hoppas du kommer att trivas som traderare

Comment

Skriv ett meddelande som folk kan läsa.. Där kan du berätta om hur du går tillväga när du köper och säljer.

Jag har tex skrivit att säljaren har 5 dagar på sig att sätta in pengarna på mitt konto. Jag skickar alltid varan så fort jag ser pengarna på kontot, det tar max 3 dagar innan varan kommer hem till dig. Jag har alltid varan hemma.
          Jag paketerar i gamla brev/kuvert/paket för att spara pengar.
          Lägger du bud med betalar inte (pga. oika anledningar) tar jag 15% av det lagda budet, annars får du ett negativt omdöme.
          Jag sätter alltid omdömen, och hoppas att du gör detsamma.
          Vi kommer överens om det är något som inte stämmer INNAN vi ev. sätter negativt omdöme.
          mm mm mm

Det är lite som JAG har skrivit på min sida.. och det är alltid bra att vara klar med hur man vill gå till väga, det finns faktiskt de som läser ens medd. jag brukar iof aldrig läsa andras medd. men jag har ett själv.. hehe.

Jag är nöjd med nästan alla mina köp.. =) Har väl bliviti superbesviken någon gång sådär, men då kan det ju har varit fel man inte ens har tänkt på själv, som EV. skulle ha kunnat uppstå.. eller hur man ska säga..

Jag har aldrig satt eller fått något negativt omdöme.

LYCKA TILL!

Comment

tänkte starta en ny råd men jag lägger in länken här!
            Det verkar som om man kan sälja vad som helst idag, nån som är intresserad?
            http://www.tradera.com/auction/Leksaker/aid_18659173
            sigpic__________________

Comment

Originally posted by Lover
              Jag är chockad!!!!!

Vilken jävla idiot!!!

Comment

Originally posted by Lover
                köp den direkt...

Comment

Originally posted by alice
                  köp den direkt...
                  ja 20 spänn för en godis katt som sitter fast med huvudet i en bil ,e ju ett riktigt fynd

Comment

Originally posted by turbotrollet
                    Jag är chockad!!!!!

Vilken jävla idiot!!!
                    Nä! Inte chockad väl?

På E-bay säljer de precis vad som helst.
                    Han la säkert bara in auktionen på fel site.

Comment

Originally posted by TequilaLady
                      Nä! Inte chockad väl?

På E-bay säljer de precis vad som helst.
                      Han la säkert bara in auktionen på fel site.
                      Ja, i amerika kanske det skulle funka.. men han tror väl inte att svenskar är så puckade?!

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                      Working...
                      X