Köpte en skitsnygg lampa till hallen men tyvärr blev det hela lite för "kallt". Har absolut ingen lust att lämna tillbaka den heller och i övriga rum har jag redan perfekta lampor. Samtidigt så finns det ju roligare saker att göra med 1000:- än att förvara den i källaren. Dilemma som sagt. Finns det några enkla knep till att göra rummet varmare trots lampan månne?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
dilemma
Collapse
X
-
Stålgrått sken. Lampan är som en boll i rostfritt med "trådarna" löpandes i sidled. Hmmm....http://www.globen.net sen "nyhet" sen är det stålbollen (tråd) på höger sida. Det går att klicka på den. Fast den är betydligt snyggare live.Originally posted by JessicaRabbitHmmm..svår fråga. Hur ser den ut, lampan? Och vad menar du med kallt? Är det skenet från lampan, eller designen som gör att det känns kallt?
Kanske en färgad glödlampa i en varm färg kunde göra skillnad...?
- Comment
Comment
-
Ja den var ju dösnygg, ju!Originally posted by zappeStålgrått sken. Lampan är som en boll i rostfritt med "trådarna" löpandes i sidled. Hmmm....http://www.globen.net sen "nyhet" sen är det stålbollen (tråd) på höger sida. Det går att klicka på den. Fast den är betydligt snyggare live.
Hmmm..antingen byter du till en färgad glödlampa så blir skenet tex rött eller rosa eller nåt istället för grått. Kan tänka mej att det kommer kännas lite varmare. Eller så får du byta till en annan skärm med en varmare färg. Om det går? Eller hum, det går väl inte, det är ju metallskärm...
Du kan ju också försöka dekorera med nåt i närheten av lampan som kan ge rummet mera liv och värme. En blomma, en skål eller nåt.
Tja, nåt sånt. Eller så försöker du byta in lampan till nån annan för samma pris?
- Comment
Comment
-
-
Japp!Originally posted by TequilaLady
Svinkall lampjävel.
- Comment
Comment
-
Gråa tapeter vilket iofs passar. Har nog hittat lösningen: Måste köpa ett nytt skåp (eller vad man nu ska kalla det) till hallen, ett strikt skåp. Skåp? Äh, en ställning med hyllplan...dyrt som fan ska det va. Så blir det!Originally posted by TequilaLadyZappe:
Vad har du för färger i hallen i övrigt då?
Tapeter, ev möbler?
- Comment
Comment
-
Originally posted by zappeGråa tapeter vilket iofs passar. Har nog hittat lösningen: Måste köpa ett nytt skåp (eller vad man nu ska kalla det) till hallen, ett strikt skåp. Skåp? Äh, en ställning med hyllplan...dyrt som fan ska det va. Så blir det!Dåså, anser det klart då'rå.
Sen vill vi ha bild på hallen, tack så mycket.

- Comment
Comment
-
Känns iofs drygt att behöva anpassa hallen efter en lampa men vad göra?Originally posted by TequilaLadyDåså, anser det klart då'rå.
Sen vill vi ha bild på hallen, tack så mycket.

Vassego!
edit: kan du inte kolla på hallen samtidigt som jag har min vep-fest?
- Comment
Comment
-
I mitt tycke kan inredning nästan aldrig bli "kall" eller "steril"
Om du vill värma upp lite så rekommenderar jag en snygg tavla, gärna med ett abstrakt eller halvabstrakt motiv. ;-)
Alla träslag - förutom björk och bok - värmer också upp.
Kan ju tala om att vi har grått i vårt vardagsrum...
- Comment
Comment
-
Den här lampan har Emma i sitt rum, hon älskar den, visst är den snygg?!
Globen Lighting design, manufacture and sell interior lighting in the premium segment to both retailers (consumers), architects and company-unique collections.
Köpte den för ca ett år sen i en lampaffär i stan.
Och den här blev jag förälsad i, skulle vara perfekt i mitt vardagsrum...guuuuud vad snygg den va!
Globen Lighting design, manufacture and sell interior lighting in the premium segment to both retailers (consumers), architects and company-unique collections.
Ja den svarta alltså....
- Comment
Comment

Comment