Announcement

Collapse
No announcement yet.

Våra egna huskurer

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Våra egna huskurer

kläder, precis som Rosing i fjol...hmm. är detta ett dåligt tecken eller?=)

är det tjuvar som plockas in i huset ?

Comment

hon har likadana jeans som mej o tigertröja, men tror inte hon snott dem

Comment

Våra egna huskurer

Här tänkte jag att vi kunde dela med oss av huskurer mot allt mellan himmel och jord. Sånt där som helt enkelt gör tillvaron lite enklare, friskare och trevligare.

Allt från hur man blir av med myror till eget schampo..typ.

Dela med er nu!

Comment

Huskur mot fruktflugor

Detta använder jag själv och det är jätteeffektivt! Men det funkar bara på fruktflugor. Blomflugor funkar det inte på..

Blanda till 2 delar vinäger, 1 del sirap och 1 droppe diskmedel (utan ammoniak) i en liten flaska eller dylikt (vanligt dricksglas går jättebra). Blandningen lockar till sig fruktflugorna, som tar sig ner i flaskan och stannar där.

Men jag hade vid ett tillfälle ingen sirap och då tog jag bara vinäger (det går bra med matlagningsvin också) och några droppar diskmedel.

Diskmedlet är viktigt dock, eftersom det lägger sig på ytan som en fet hinna, vilket gör att flugan kan sätta sig på ytan först. Men sen brister ytspänningen och plopp så ramlar den ner och drunknar

Comment

Huskur mot onda bihålor och täppt näsa.

Detta tips fick jag av min husläkare en gång för länge sen och det funkar jättebra - och är utmärkt även på små barn som har täppt näsa.

Har du början till bihåleinflammation gör detta susen - för det mesta.

Tag 1 dl vatten - gärna kokat och avsvalnat så är det sterilt. Blanda det med 1 krm salt (vanligt hushållssalt).

Ta en medicinspruta för oralt bruk (det är enklast och de finns att köpa på apoteket för nån tia), sug upp blandningen, lite i taget och skölj genom näsan. Det smakar inte så gott, och kan svida lite, men det löser upp, jag lovar.

Upprepa behandlingen några gånger under ett par dagar, vid behov. Denna kur har besparat mej många läkarbesök och antibiotikakurer genom åren.

Comment

Dra in spensalva (Helosan) i snoken när ni är bakteriella därstädes.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
              Working...
              X