Announcement

Collapse
No announcement yet.

När började du sminka dig?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• När började du sminka dig?

Va fan, tjejjerna ville att killarna skulle strippa. De ville inte dom. Så de är ok att se killar strippa på tv men hade de varit tjejjerna hade de varit sexistiskt och feministerna hade gapat. Var är jämlikheten i samhället. Får inte tjejjerna strippa på tv skall fan inte killarna göra de heller..........

Killarna gjorde rätt som inte strippade!

jag är så jävla less på jämnställdhetssnacket nu.. förresten så sa tjejerna att dom kunde strippa för killarna så vad gafflar du om?

Comment

Tack gode gud för at de INTE strippade.. vem hade velat se dom där killarna NAKNA!!???

Dumma, ointelligenta killar är inte attraktiva..

Comment

Jo, men hade tjejjerna strippat hade de skapat rubriker i tidningarna. Varför är de sådan skillnad på manlig och kvinllig stripp.

Comment

När började du sminka dig?

Ja hur gamal va ni när ni började använda make up?

Jag gjorde som andra tjejer..lekte med mammas i smyg..hur fan man nu kunde tro att hon inte skulle se att man lånat sminket med avbrutna läppstift,halva ögonskuggsstiftet av å ner tryckt igen..Nagelack på toa golvet å en unge som mer såg ut som en clown än söt dotter å handukar som hade mysko röd å blå klet på sig.
          .

Sen började jag använda make up mindre clownlikt å mer regelbundet vid 11-12 års ålder men vid 13 va det fullt ut..varenda dag å så är det ännu..

Blonde, perverted and proud, kan det bli bättre ??
          Vickan Äger dessa:
          Marilyn Manson
          Stockholm
          Peta Wilson
          London
          Monaco
          Gil.Grissom

Comment

Jag började redan som fyraåring...jag smög upp en morron och rotade i mammas sminkväska. Alla andra låg och sov så jag hade ju jätteroligt. Ni kan tänka er hur jag såg ut i fejset.. Jag väckte mamma för att visa henne hur fin jag var, men konstigt nog tyckte hon inte det. Hon blev jättearg.. Jag totaldemolerade allt hennes smink den morron..läppstiftet var av och var alldeles kletigt..för att inte tala om ögonskuggan..

Sen höll jag mej borta från sminket i stort sett tills jag var 14. Då började jag använda mascara och läppglans.

Numera använder jag sällan smink.

Comment

Jag minns inte ens om jag lekt med morsans smink, eller syskonens.

Det kanske mamma kan svara på i så fall.

Själv började jag sminka mig i 9.an.

Och jag har aldrig överdrivit med smink. Jag tar måttligt.

Det fulaste som finns är ljusblå ögonskugga. Och det finns verkligen folk som har det fortfarande!

Comment

Originally posted by turbotrollet
                Jag minns inte ens om jag lekt med morsans smink, eller syskonens.

Det kanske mamma kan svara på i så fall.

Själv började jag sminka mig i 9.an.

Och jag har aldrig överdrivit med smink. Jag tar måttligt.

Det fulaste som finns är ljusblå ögonskugga. Och det finns verkligen folk som har det fortfarande!
                Lekte med mitt gjorde du inte, av den enkla anledningen att jag äger nästan inget, inte ens när du var liten.
                Men som tur var har du ju en syrra som är sju år äldre, och hennes grejer var du väl på någong gång och så kommer jag ihåg när hon sminkade dig mellan varven. Du var hennes sminkdocka.

Jag har aldrig sminkat mig mycket, men hade en period i mitten av 70-talet, jag gick väl på högstadiet.... då var det ljusblå ögonskugga som gällde.

Fy fan vad vi såg ut på den tiden.

Comment

Originally posted by TequilaLady
                  Lekte med mitt gjorde du inte, av den enkla anledningen att jag äger nästan inget, inte ens när du var liten.
                  Men som tur var har du ju en syrra som är sju år äldre, och hennes grejer var du väl på någong gång och så kommer jag ihåg när hon sminkade dig mellan varven. Du var hennes sminkdocka.

Jag har aldrig sminkat mig mycket, men hade en period i mitten av 70-talet, jag gick väl på högstadiet.... då var det ljusblå ögonskugga som gällde.

Fy fan vad vi såg ut på den tiden.
                  Jo, har ju tom bild på det ju!
                  Och den bilden är ju fin, Maria är en duktig make-up artist med andra ord!

Jag sminkar mig oxå måttligt, vet jag vad jag fått det ifrån oxå då..

Comment

Ja vad ska jag säga. Tyckte det var trist att sminka mig för det syntes aldrig. Har man kolsvarta ögonbryn och fransar så syns det ju inte.

Men jag sminkade mig i alla fall och började väl i sjuan. Kakamascara Gärna blå då för att det skulle synas så jävla hemskt...och ögonskugga, de var ju inte ljusblå av naturen, de skaffade jag mig på Epas svängdörrar.

Men det var ju då det. Nu är jag ju beigegrå på ett mycket trevligt och tilltalande sätt. Så nu lönar det sig på att annat sätt. Och det är ju kul.

Comment

Maskara och brun utan sol kan jag inte leva utan

Gärna blå maskara...

Faaan man låter som man ser ut som en clown

Comment

Det började väl på allvar i sexan....eller sjuan...
                        Men jag gjorde ett tappert försök att få rosiga fina kinder med mammas nagellack redan runt fem, sex år.....Kommer fortfarande ihåg hur ont det gjorde när det skulle tas bort...

På sjuttitalet var det massor av mascara och kajal som gällde...kommer ihåg att jag satt och delade på klumpiga fransar med en nål för att det skulle bli jämt och fint ...hu! ...
                        Jag är optimist så jag behöver inte vara positiv.

Comment

Nån som minns de där stora Bonnebellstiften eller vad de nu hette. Med hallon, melonsmak och så nån till smak...om det var jordgubb dårå..

Comment

Originally posted by Klossan
                            Det började väl på allvar i sexan....eller sjuan...
                            Men jag gjorde ett tappert försök att få rosiga fina kinder med mammas nagellack redan runt fem, sex år.....Kommer fortfarande ihåg hur ont det gjorde när det skulle tas bort...

På sjuttitalet var det massor av mascara och kajal som gällde...kommer ihåg att jag satt och delade på klumpiga fransar med en nål för att det skulle bli jämt och fint ...hu! ...
                            På 80-talet när jag gick på gymnasiet, då var det turkos mascara och turkos kajal runt ögona och inuti nederdelen av ögat som gällde. Och knallrosa läppstift..cerise eller vad det hette. Huvaligen. Och så hade man rouge jämns med kindbenen från ögat och neråt. Och rouget var knallrosa det med.

Comment

Har ju en syster som är 11 år äldre så hon tyckte det var jättekul att ha mig som sminkdocka

Själv började jag sminka mig vid 9-10 års åldern, fast idag är det extremt sällan jag sminkar mig.

Det enda jag använder är i stort sett mascara.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X