Announcement

Collapse
No announcement yet.

När började du sminka dig?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Bria
    Nån som minns de där stora Bonnebellstiften eller vad de nu hette. Med hallon, melonsmak och så nån till smak...om det var jordgubb dårå..
    Jadå! Det kunde jag inte leva utan när jag gick på högstadiet. Jordgubb skulle det vara!

Comment

Originally posted by JessicaRabbit
      Jadå! Det kunde jag inte leva utan när jag gick på högstadiet. Jordgubb skulle det vara!

Och så gick man där och snusade på sina egna läppar uppböjda i ren Olindastil....fast lite mindre KalleAnkaaktiga då....
      Jag är optimist så jag behöver inte vara positiv.

Comment

Originally posted by Klossan
        Och så gick man där och snusade på sina egna läppar uppböjda i ren Olindastil....fast lite mindre KalleAnkaaktiga då....

Fast jag slickade rent mina läppar hela tiden..det smakade ju så gott.. Jag gjorde slut på mitt läppglans på nolltid..jag var tvungen att smörja på nytt var femte minut minst.

Comment

På 80-talet när jag gick på gymnasiet, då var det turkos mascara och turkos kajal runt ögona och inuti nederdelen av ögat som gällde. Och knallrosa läppstift..cerise eller vad det hette. Huvaligen. Och så hade man rouge jämns med kindbenen från ögat och neråt. Och rouget var knallrosa det med.
          Låter som mig det här..minns även att jag hade nån ljuslila eller rosa ögonskugga till detta ..passade juh perfekt till mig som e mörk å brun gröna ögon..visst var det så

Snodde smink av stora syrran å mamma som ni andra i tidigt ålder..men började sminka mig i nian när jag förstod att killar kan man juh ha till nått annat, än bara visa en alla trix å hur många sidor de klarat med sin kub

så intresset för smink blev juh när man sprang på alla dessa ungdomsdiscon å raggade loss...nu sminkar jag mig väldigt lite & inte så ofta..men absolut ej i de färgerna jag hade på 80-talet

Comment

Originally posted by starfriend
            Låter som mig det här..minns även att jag hade nån ljuslila eller rosa ögonskugga till detta ..passade juh perfekt till mig som e mörk å brun gröna ögon..visst var det så

Snodde smink av stora syrran å mamma som ni andra i tidigt ålder..men började sminka mig i nian när jag förstod att killar kan man juh ha till nått annat, än bara visa en alla trix å hur många sidor de klarat med sin kub

så intresset för smink blev juh när man sprang på alla dessa ungdomsdiscon å raggade loss...nu sminkar jag mig väldigt lite & inte så ofta..men absolut ej i de färgerna jag hade på 80-talet
            Visst ja, den rosa ögonskuggan hade jag glömt! Det var blå ögonskugga en bit och sen den rosa upp till ögonbrynen. Fniss vad man såg ut alltså.

Ps: Jag kunde lösa kuben och jag har min kvar och jag kan fortfarande lösa den. Fast inte lika snabbt..då kunde man lösa det på nån minut, nu tar det minst en timme..

*ringrostig*

Comment

Visst ja, den rosa ögonskuggan hade jag glömt! Det var blå ögonskugga en bit och sen den rosa upp till ögonbrynen. Fniss vad man såg ut alltså.

Ps: Jag kunde lösa kuben och jag har min kvar och jag kan fortfarande lösa den. Fast inte lika snabbt..då kunde man lösa det på nån minut, nu tar det minst en timme..

*ringrostig*

Har ochså mina kvar..gett dem till barnen..
              men får erkänna att visst kunde även jag lösa den å gjorde..Men inte utan facit i hand..fick en bunke papper på hur många varv man skulle vrida å vilket håll å så..Nu e pappret borta å jag klarar två sidor

Så duttig e jag

Comment

Har ochså mina kvar..gett dem till barnen..
                men får erkänna att visst kunde även jag lösa den å gjorde..Men inte utan facit i hand..fick en bunke papper på hur många varv man skulle vrida å vilket håll å så..Nu e pappret borta å jag klarar två sidor

Så duttig e jag
                Får väl erkänna...

Jag hade lösningen på papper jag med. Jag lärde mej den utantill, det var ju koder för varje sida och alla hörn. Jag kan dem fortfarande, förutom den sista koden för hörnen i botten. Har nämligen tappat bort mitt facit jag med sen många år tillbaka. Men se, jag hittade lösningen på internet för nåt år sen så jag kunde vrida ihop min gamla kub igen. Så nu stoltserar den på skrivbordet här.

Fast på 80-talet kunde jag lösa den på ett kick, jag och min bästa polare tävlade mot varann..fast hon vann över mej jämt. Men mitt rekord var väl på en minut och 20 sek elelr nåt sånt.

Jag kunde säkert öva upp snabbheten igen.. För koderna kan jag ju, tom den där sista som jag hade glömt..numera.

http://home.swipnet.se/~w-69225/svar/rubik_svar.html

Facit till kuben!

Comment

Jag hade jojo

Comment

Originally posted by alice
                    Jag hade jojo
                    Jag med! Men jag lyckades aldrig lära mej "gå-ut-och gå-med-hunden-tricket med jojon!

Comment

Får väl erkänna...

Jag hade lösningen på papper jag med. Jag lärde mej den utantill, det var ju koder för varje sida och alla hörn. Jag kan dem fortfarande, förutom den sista koden för hörnen i botten. Har nämligen tappat bort mitt facit jag med sen många år tillbaka. Men se, jag hittade lösningen på internet för nåt år sen så jag kunde vrida ihop min gamla kub igen. Så nu stoltserar den på skrivbordet här.

Fast på 80-talet kunde jag lösa den på ett kick, jag och min bästa polare tävlade mot varann..fast hon vann över mej jämt. Men mitt rekord var väl på en minut och 20 sek elelr nåt sånt.

Jag kunde säkert öva upp snabbheten igen.. För koderna kan jag ju, tom den där sista som jag hade glömt..numera.

http://home.swipnet.se/~w-69225/svar/rubik_svar.html

Facit till kuben!
                      Se där inte bara jag som fuskade
                      Men har inget kodminne inte..tror jag söp bort det i i yngre dagar jag
                      ja om jag någonsin haft nått vill säga...

iiiii tack för länk till fusk..kan äntligen impa på barnen..sagt att jag var himla duktig på kuben..å lovat att upp till bevisa nån regnigt dag..*här ska träna nu*

Comment

Jag med! Men jag lyckades aldrig lära mej "gå-ut-och gå-med-hunden-tricket med jojon!
                        jojjade mig själv ganska ofta i huvudet jag..var ett trick man skulle snurra massa gånger runt å högt..slutade oftast att det gick för fort å mitt huvud blev ömt..kommer ej ihåg vad det tricket hette..men absolut ej nått att rekommendera

Comment

Originally posted by turbotrollet

Det fulaste som finns är ljusblå ögonskugga. Och det finns verkligen folk som har det fortfarande!
                          Ja,det finns det,Jag e en av de som använder antingen blått lr svart med lr utan glitter runt mina blå ögon..blå ögonskugga e tillsammans med brun den som är storsäljare På Åhlens i min stad..Varför skulle folk inte använda blått ögonmakeup idag??

Blonde, perverted and proud, kan det bli bättre ??
                          Vickan Äger dessa:
                          Marilyn Manson
                          Stockholm
                          Peta Wilson
                          London
                          Monaco
                          Gil.Grissom

Comment

jojjade mig själv ganska ofta i huvudet jag..var ett trick man skulle snurra massa gånger runt å högt..slutade oftast att det gick för fort å mitt huvud blev ömt..kommer ej ihåg vad det tricket hette..men absolut ej nått att rekommendera
                            *fnissar*

Jorden runt, ja det lärde jag mej heller aldrig. En gång lossnade snöret från kalmartrissan och for iväg genom luften..dock var det ingen som blev träffad i huvet som tur var.

Men spinna kunde jag. Och jag kunde joja rakt fram i luften du vet..ut från kroppen en meter och sen in igen. Kan jag fortfarande, jag visade Lyckotrollet för några år sedan då hon hade en liten jojo.

Undrar förresten vart den där vita jojon jag hade tog vägen..som min pappa tillverkade på Saab åt mej o brorsan..i samma material man gör flygplan eller vad det var.

Comment

*fnissar*

Jorden runt, ja det lärde jag mej heller aldrig. En gång lossnade snöret från kalmartrissan och for iväg genom luften..dock var det ingen som blev träffad i huvet som tur var.

Men spinna kunde jag. Och jag kunde joja rakt fram i luften du vet..ut från kroppen en meter och sen in igen. Kan jag fortfarande, jag visade Lyckotrollet för några år sedan då hon hade en liten jojo.

Undrar förresten vart den där vita jojon jag hade tog vägen..som min pappa tillverkade på Saab åt mej o brorsan..i samma material man gör flygplan eller vad det var.
                              *asg*
                              Nä dessa trick & jojar borde tillverkats med en varningstriangel tycker jag..se upp för flygande föremål eller nått..kan juh gå riktigt illa om så vill
                              ja det var jorden runt som gjorde mitt huvud ömt..minns nu när du säger det
                              ja spinna kunde jag med å även det du säger om ut å in

så din far gjorde en egen jojo till dig..låter lyxigt

Comment

*asg*
                                Nä dessa trick & jojar borde tillverkats med en varningstriangel tycker jag..se upp för flygande föremål eller nått..kan juh gå riktigt illa om så vill
                                ja det var jorden runt som gjorde mitt huvud ömt..minns nu när du säger det
                                ja spinna kunde jag med å även det du säger om ut å in

så din far gjorde en egen jojo till dig..låter lyxigt
                                Japp. Det är nog många som fått ömma huven och krossade rutor pga dessa flygande modenycker som återkommer med jämna mellanrum Jo det var allt en lyx-jojo min fader gjorde åt mej och brollan. Totalt omöjlig att ha sönder..den var ju som sagt gjord i ett material som används i flygplan.

Vad nu allt detta med jojoar och rubiks kub har med smink att göra...har tråden spårat ur eller..?

Fast man blev ju så nostalgisk av allt prat om 80-talet!

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                                Working...
                                X