Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hur lång tid tar det för dig att sminka dig till vardags?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hur lång tid tar det för dig att sminka dig till vardags?

BB måste hitta på roligare uppdrag. Att se dem vika servetter är ju lika urtråkigt som att se plankan i Expedition: Robinsson. BB2 hade ju en massa roliga uppdrag. Cirkuskonster, montera ihop en bil, göra ett jättestort påskägg, leva som förr i tiden m.m.

Och BB1 sydde baddräkter

Comment

*suckar och minns*....yep....det var tider det...!

Comment

Hur lång tid tar det för dig att sminka dig till vardags?

Min dagliga make up tar max 15 min..å de e nog överdrivet länge...kanske tio..minuter..hm..

Blonde, perverted and proud, kan det bli bättre ??
        Vickan Äger dessa:
        Marilyn Manson
        Stockholm
        Peta Wilson
        London
        Monaco
        Gil.Grissom

Comment

Originally posted by Vickan
          Min dagliga make up tar max 15 min..å de e nog överdrivet länge...kanske tio..minuter..hm..
          Jag sminkar mej aldrig till vardags så det tar ingen tid alls. Jag bara smörjer ansiktet med hudlotion.

Comment

Om jag sminkar mig "ordentligt", närm an ska ut eller något annat. Då kanske det tar 15-30 minuter.

När jag sminkar mig till vardags tar jag bara mascara, och det tar typ 3 minuter att sminka sig då.

Men det är så jobbigt att ta bort sminket på kvällarna, så nu på senaste har jag inte sminkat mig alls.

men ser fra memot lördag, då ska vi på julbord. Då ska man vara fin!

Det är kul att sminka sig.

Comment

Jag har max läppstift på mig, så det går fort.
              Äger en mascara, vilket jag kanske använder ett par gånger per år.
              Jo, jag har ju en sån däringa ögonpenna också, den och läppstift är det jag mest använder och absolut inte varje dag.

Comment

Nu när jag är kritvit och inte orkat ta mig till solariumet än så brukar jag slänga på lite mörkare foundation så jag inte ser ut som ett spöke. Sen blir det mascara också, så det kanske tar 5 minuter.

Ska jag gå ut så tar det betydligt längre tid för då blir det hela kitet med kajal, mascara, ögonskugga, rouge, läpppenna, läppstift osv. Så det tar nog 30-40 minuter.

Comment

Originally posted by msfantasia
                  Ska jag gå ut så tar det betydligt längre tid för då blir det hela kitet med kajal, mascara, ögonskugga, rouge, läpppenna, läppstift osv. Så det tar nog 30-40 minuter.
                  De där använder jag varje dag.. å just nu även en glitter eyeliner ovanpå antingen kajalen lr den svarta eyeliner..Skillnaden på fest å vardag e färgerna..starkare på fest än till vardags..

Blonde, perverted and proud, kan det bli bättre ??
                  Vickan Äger dessa:
                  Marilyn Manson
                  Stockholm
                  Peta Wilson
                  London
                  Monaco
                  Gil.Grissom

Comment

Tii vardags sminkar jag mig väldigt sällan..jo om jag ska till stan å handla,träffa nån kompis eller nått annat roligt,då åker mascaran fram..
                    Ska jag sedan på fest ja då kör jag hela kitet som msf beskrev..

När jag kollar i min smink väska så hittar jag smink som e himla gammal å vet i hundan om det går att använda igen

Det är kul att göra sig fin & kul med smink..men på senare år inte blivigt av att jag använder smink till vardags

Comment

10 minuter max.

Comment

De få gånger det händer, ett par minuter.

Comment

fem minuter max. då är tandborsningen inräknad.. bara mascara till vardags och cerat är en nödvändighet.
                          " I´d never ask you to trust me. It´s the cry of a guilty soul."
                          // Hale Chidduck

Comment

Behöver inte sminka mej lika vacker ändå. Annars tar det 10 minuter.
                            ...............Änglatofflor. Lovetop

Comment

3 minuter, tror jag. Bara ett par pennor

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X