Aldrig mer betala så djävla dålig produktion
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Är du nöjd med din vikt?
Collapse
X
-
Är du nöjd med din vikt?
Ja hur e det..är vi nöjda med vår vikt??
De e jag..men inte min dietist..

Blonde, perverted and proud, kan det bli bättre ??
Vickan Äger dessa:
Marilyn Manson
Stockholm
Peta Wilson
London
Monaco
Gil.Grissom
- Comment
-
Hmm..borde såklart svara att jag är nöjd..med ett BMI på 18,4. Men jag skulle nog vilja väga 5-6 kg mindre ja.
Konstigt det där med BMI förresten. Gör man AB:s BMI-test så räknar de 18,4 som underviktigt. På andra ställen är man på gränsen till överviktig med det värdet..
- Comment
Comment
-
Meeen. Det här var märkligt. När jag gjorde AB:s testmall blev resultatet 18,4 = underviktig. När jag gjorde om det på en annan sajt blev resultatet 23 = normalviktig. När jag räknade ut det själv enligt längen x längden delat med vikten (1,68x1,68/65) blev resultatet 22,5!
Så med andra ord. Beroende på vem som utformat mallen och gränsvärdena kan resultatet bli hur som helst...
Kan man inte lita på nån längre?!
Jag går nog iaf efter den mallen och de gränsvärdena jag lärt mej, jag.
- Comment
Comment
-
Aftonbladets söndagsbilaga hade reportage förra året nån gång om vikt och BMI och jag reagerade på att plötsligt hade de ändrat gränsvärdena så jag som är normalviktig var enligt den tabellen överviktig. Gränsen normalvikt låg betydligt lägre än vad den ska. 18 var plötsligt normalt...
Och det är inte klokt! Plötsligt tror tonårstjejer som är helt normalviktiga att de är överviktiga och måste banta. Fan vad arg jag blev!
- Comment
Comment
-
Precis. Och ska man gå ner i vikt på rätt sätt, kombinerar man ju rätt kost med träning, vilket betyder att fettet försvinner men man bygger upp muskelmassan istället. Så vågen och BMI-kurvan säger inte allt! Och förresten - jag försöker intala mej själv med det förnuft jag har nånstans, att det är bättre att vara normalviktig eller tom ett par kilo för mycket, än att vara så kraftig underviktig som jag var innan jag fick barn. Men det hjälper inte alltid..man har väl gått på myterna...Originally posted by msfantasiaJa och experter säger ju själva att bmi är inte tillförlitligt eftersom muskler väger mer än fett så är du muskulös kan bmi se dig som överviktig.
- Comment
Comment
-
Med tanke på hur underviktig jag är så kan jag verkligen inte förstå hur man kan vilja hamna här.Originally posted by JessicaRabbitPrecis. Och ska man gå ner i vikt på rätt sätt, kombinerar man ju rätt kost med träning, vilket betyder att fettet försvinner men man bygger upp muskelmassan istället. Så vågen och BMI-kurvan säger inte allt! Och förresten - jag försöker intala mej själv med det förnuft jag har nånstans, att det är bättre att vara normalviktig eller tom ett par kilo för mycket, än att vara så kraftig underviktig som jag var innan jag fick barn. Men det hjälper inte alltid..man har väl gått på myterna...
Man fryser ständigt, även om sommaren fryser man.
Man orkar inte särskilt mycket eftersom kroppen inte har några överskottslager att ta av.
Ska man köpa kläder får man köpa på barnavdelningen om man vill att de ska passa.
Så nej jag förstår det inte.
- Comment
Comment
-
Jag har äntligen börjat orka jobba med vikten. Var så slut ett helt år utan att röra mig nästan allt. Dessutom så ökade aptiten av cortisonet. Men nu så orkar jag faktiskt gå en promenad. Visserligen dör jag nästan men bara nästan. Och nu blir det ljusare och ljusare och då blir man piggare. ÄNTLIGEN!!! *längtar till piggheten*
- Comment
Comment
-
Jag vet...jag har ju varit där. Innan jag fick barn var jag kraftigt underviktig mest beroende på en ämnesomsättning som var skyhög. Jag var hungrig jämt, åt jämt men vägde lika lite för det. Och alla tjatade sig blå om hur sjuk jag såg ut i all oändlighet..tydligen är det helt ok att kommentera undervikt medan ingen skulle komma på tanken att köra liknande kommentarer med en överviktig..för alla vet att den personen blir sårad då. Precis som om inte den som är underviktig inte blir sårad av dessa ständiga kommentarer?Originally posted by msfantasiaMed tanke på hur underviktig jag är så kan jag verkligen inte förstå hur man kan vilja hamna här.
Man fryser ständigt, även om sommaren fryser man.
Man orkar inte särskilt mycket eftersom kroppen inte har några överskottslager att ta av.
Ska man köpa kläder får man köpa på barnavdelningen om man vill att de ska passa.
Så nej jag förstår det inte.
"Meeeen vad du är mager! Är du sjuk??"
"Äter du ordentligt, flicka?"
"Är det säkert att du inte är anorektiker??"
"Har du binnikemask?"
"Ta en kaka till, du behöver äta upp dig!"
Och som du säger, man fryser jämt, man har inte så mkt energi, inga vuxenkläder passar utan man får handla på barnavdelningen, och tom de är för stora ibland. Glömmer aldrig när jag skulle köpa joggingoverall, och det slutade med att jag fick handla på Lindex, storlek 170. Och de byxorna var nästan stora de med.
Min mamma är likadan, hon är dessutom kortare än mej och väger ganska lite, så hon har i perioder också varit tvungen att handla på barnavdelningen.
Nej, det är inget att stå efter..och ändå tycker jag emellanåt jag ser ut som ett stort fettberg när jag ser mej i spegeln..sjukt.
- Comment
Comment
-
Vikten känns bra, men fördelningen muskler/fett kunde vara något bättre.
I'm still working on it.
You want respect, but
You don't act respectable
You want fame to fill the void
Where you once had a soul
But you haven't earned it.
You want acceptance
It's all you wanted all along
You want forgiveness
From those who you have wronged
But you haven't earned it.
*Assemblage 23 - You haven't earned it*

- Comment
Comment
-
såsom överviktig så vet jag att folk inte tar hänsyn...en del kanske...men om dom inte säger nåt så ser jag blickarna...Originally posted by JessicaRabbitpå tanken att köra liknande kommentarer med en överviktig..för alla vet att den personen blir sårad då. Precis som om inte den som är underviktig inte blir sårad av dessa ständiga kommentarer?
"Meeeen vad du är mager! Är du sjuk??"
"Äter du ordentligt, flicka?"
"Är det säkert att du inte är anorektiker??"
"Har du binnikemask?"
"Ta en kaka till, du behöver äta upp dig!"
.
_________________________________________He je gött å lev
- Comment
Comment

Comment