Announcement

Collapse
No announcement yet.

Foundation och puder i ett?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Jag kör med Loreals "Cashmere Perfect" (Liquid powder Foundation).

Jag tycker den är jättebra! Vet inte om det är riktigt vad du söker, men den är bra! Brukar inte behöva puder efteråt.

Den täcker bra och är len och skön.. verkligen "velvet", som det står på.

Baksidan:

"Innovation in texture: A Cream texture that melts into your skin, transforming itself into a silky powder finish for a soft-touch sensation of chasmere and easy application"

"The result: On application, the complexion is perfectly matte and even, skin is 2X softer for 12 hours, the complexion is velvety-soft, like cashmere. No need to use a powder"

"Not recommended for very dry skin"

Sedan kan jag rekomendera Garniers "Fresh" - ansiktskräm (har jag på mig varje morgon innan smink), foundationen sitter jättebra och sminket håller en hel dag!!! Och den krämen är riktigt billig.. budget kan vara bra. Tror den ligger på 80-kronor.

Comment

Ooo, ett svar! Förväntade mig nästan svar från dig faktiskt.

Vilken massa bra tips, tack! "Velvet" hud är precis vad jag är ute efter, med minsta möjliga ansträngning. Den där du snackar om låter skitbra, ska testa den nästa gång. Hur praktiskt som helst ju att slippa pudra efteråt, och hållbart verkade det oxå.

Jag köpte "Max factor 3 in 1 Compact make-up" igår. Har inte testat den ännu dock.

Gulle dig.

Comment

jag har DIOR skin ultra mat......nr 300, den är superbra tycker jag...vet inte exakt vad den går under men det står även....Long Lasting Natural Matte Make Up

Comment

Alice: ohh, Diåååår! Vad lyxig man få va´da´!

Mimmit: Jag har blivit superintresserad av smink, foundation och ansiktsprodukter nu de senaste 2 månaderna bara... vet inte om det är något som går över, men hoppas inte det. (tror inte det heller), det är bara att fråga på! Dock inte testat den som du nämnde...

Comment

Originally posted by turbotrollet
            Alice: ohh, Diåååår! Vad lyxig man få va´da´!

Mimmit: Jag har blivit superintresserad av smink, foundation och ansiktsprodukter nu de senaste 2 månaderna bara... vet inte om det är något som går över, men hoppas inte det. (tror inte det heller), det är bara att fråga på! Dock inte testat den som du nämnde...

Jag kan lägga hur mycket pengar som helst på ansikts krämer.....men jag har aldrig använt såna där foundationer och puder....men dottern köpte en så jag tänkte...äh vafan jag provar...och jag har den inte varje dag...bara ibland....min största kostnad är nog brun utan sol och brunpuder....

Comment

Dior är fina grejer. Bäst att INTE bli beroende av nån dyr produkt, för då blir man så lissen när man inte har råd att köpa nytt när det tar slut. Men dyrt brukar vara bra. Det enda dyra jag kostar på mig just nu är YSL "Touch eclat" eller hur fan det stavas. För att dölja mörka ringar under ögonen. Superb!

Smink är kuligt! Fast du som är så ung och fräsch som en nyponros Turbo, du behöver säkert ingen foundation. *bah* *avundsjuk*

Comment

Jag skulle vilja göra ett "hudtest", men det kostar pengar och jag vet inte var man gör det..

Vet inte om jag har blandad, fet eller normal hy... men jag brukar ta på mig själv och gissa!

Jag har väl "bra" hud, men jag blir lätt "röd" i ansiktet, vet inte varför.... och ibland får jag väl en och annan finne eller blemma, då kan foundation funka... men jag känner mig finare och snyggare med det, därför använde jag det.. få ett jämnare ansikte. + att ögonskugga sitter mycket bättre på! Iof använder jag en annan liten kräm under ögonen och på ögonlocken - ögonskuggan håller hela dagen! Vet dock inte om det är ögonskuggan i sig eller krämen, men får inga fula vecka vid ögongloben efter ögonskuggorna iaf.

Comment

Ja, det är skitsnyggt när man får en sån där helt jämn hudton. Det blir en himla skillnad faktiskt, även om man tror att man ser rätt normal ut innan.

Testade foundations som en dåre när jag gick på gymnasiet, köpte säkert en i veckan. Haha. Hittade dock aldrig nån bra, alla bara rann bort liksom efter en stund. Har inte fattat förren på senare år att man bör ha puder ovanpå, för att fixera.

Comment

Originally posted by Mimmit
                    Ja, det är skitsnyggt när man får en sån där helt jämn hudton. Det blir en himla skillnad faktiskt, även om man tror att man ser rätt normal ut innan.

Testade foundations som en dåre när jag gick på gymnasiet, köpte säkert en i veckan. Haha. Hittade dock aldrig nån bra, alla bara rann bort liksom efter en stund. Har inte fattat förren på senare år att man bör ha puder ovanpå, för att fixera.
                    Ja, och en bra grund är skitviktigt!!

Såhär gör jag:

När jag vaknar tar jag ansiktsvatten (köpt, eftersom kranvatten inte är bra för huden... så ska du skölja bort något ska du ha ansiktsvatten) och gör rent huden grundligt! Sedan kladdar jag in mig med Garniers dagcreme "Fresh", skitbra!! Sedan låter jag det torka in en stund, sen foundation och sen resten.

Kväll: tar bort all smink, ansiktsvatten + eyemakeupremover.. sedan en nattkräm från åhlens, innehåller oliver.. och oliver är skitbra för huden. Sen sover jag med det, såklart.

Varför använder jag hudkrämer som bara är 19 år? För jag inbillar mig att jag kommer se fräschare ut när jag blir äldre - ju tidigare jag börjat...

Senast idag funderade jag på någon bra handkräm, vill inte ha rynkiga händer i förtid! (jag tror jag blivit cremeskadad)

Comment

Läste på nån sajt nu nyss att Lancome och Loreal ägs av samma nissar, och allt tillverkas på samma ställe. Då kan man ju hoppas att det innebär att man får "Lancome-kvalitet" till ett "Loreal-pris"?

Comment

Originally posted by Mimmit
                        Läste på nån sajt nu nyss att Lancome och Loreal ägs av samma nissar, och allt tillverkas på samma ställe. Då kan man ju hoppas att det innebär att man får "Lancome-kvalitet" till ett "Loreal-pris"?

ehum, ja, det får man verkligen hoppas... skumt... har de en "lyxigare" avdelning i fabriken för Lancome, eller vadå?

Jag fortsätter gärna diskussionen imorgon, men nu är jag så trött, måste sova..

Comment

Jag kletar aldrig in skallen med hudkrämer, får en massa finnar. Använder enbart Apotekets uttorkande salvor. Som "belöning" för att man som ung stått ut med fet hy, så hoppas jag man ska få slippa rynkor när jag blir tant. *fan tro`t*

Men om man har torr hud är det säkert superbt!

Hade dock dille på ögoncremer för nåt år sen, köpte då nån olivgrej faktiskt, från Biotherm. Det står ju i alla tidningar från Kicks om att man som ung absolut måste använda ögoncremer blablaosv. Men jag vetifan... Har gett upp det där nu.

Är jättenoga med att smörja in händerna dock, som du säger. Även den mest plastikopererade kändis avslöjar sin verkliga ålder via händernas utseende. Smörjer in dom efter varje gång jag tvättat dom.

Comment

Natti natti Turbo, ska läsa dina bloggar nu! Helfestligt.

Comment

Originally posted by turbotrollet
                              Ja, och en bra grund är skitviktigt!!

Såhär gör jag:

När jag vaknar tar jag ansiktsvatten (köpt, eftersom kranvatten inte är bra för huden... så ska du skölja bort något ska du ha ansiktsvatten) och gör rent huden grundligt! Sedan kladdar jag in mig med Garniers dagcreme "Fresh", skitbra!! Sedan låter jag det torka in en stund, sen foundation och sen resten.

Kväll: tar bort all smink, ansiktsvatten + eyemakeupremover.. sedan en nattkräm från åhlens, innehåller oliver.. och oliver är skitbra för huden. Sen sover jag med det, såklart.

Varför använder jag hudkrämer som bara är 19 år? För jag inbillar mig att jag kommer se fräschare ut när jag blir äldre - ju tidigare jag börjat...

Senast idag funderade jag på någon bra handkräm, vill inte ha rynkiga händer i förtid! (jag tror jag blivit cremeskadad)

Jag tror iallafall kranvatten är det bästa av allt...vatten invändigt och utvändigt kan vi aldrig få för mycket av...man ska inte ha så mycket kemiskt skit i fejjan...man känner sig väl aldrig så fräsch som när man har varit ute i strilande sommarregn... så skönt för huden...

Comment

Mina favvomärken när det gäller fejjan och kroppen är Lancome, Biotherm och Clarins...Clarins har en helt underbar handkräm som luktar svagt citrus, jätteskön

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                                Working...
                                X