Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jag ska övertala Andree..

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Jag ska övertala Andree..

Deltagarna blir irreterade för att de får ytterligare avdrag ör attLina o Olivier pratar engelskka med varandra, Rebekah går in och säger till \"på skarpen\": \"Snälla ni, kan ni inte försöka iaf\".....

De kan snacka skit om Lina men när hon verkligen gör fel så vågar de ändå inte säga till ordentligt.....

du har inte kollat på liven inatt va?
    Jag är en kille som gillar livet genom att åka motorcyckel.

Comment

de va ju gammalt.... men men whatever... ;-)

Comment

Gwy> redan.....

Comment

Nu har de rett ut allt med Olivier och Lina verkligen sagt till på skarpen. Bra rutet STEFAN

Comment

Jag ska övertala Andree..

för jag vill ha en sån här:

En-Norsk-Underbar-Sak

Är de bra att ha som innekatt?
            Måste man borsta de mycket?

Jag ska iof köpa den där stora kattboken som finns på Åhléns för 149.-, men om ni vet något speciellt om dessa underbara Norska Skogskatter, så skriv gärna det här.

Comment

Vi har ju en norsk skogskatt nu, bara 13 veckor än så länge men

Det jag vet är att norska skogskatter gärna pratar och det stämmer väldigt bra.

Just vår katt är ju helt tokig av energi så han behöver få komma ut lite då och då för att få bli av med lite, men annars är det nog inga problem att ha de som innekatt. Är ju upp till var och en hur man gör.

De har ju mycket päls så pälsvård är nog ett måste, katter är ju oftast duktiga på att ta hand om sig själva men ibland får man borsta ut tovor så det inte blir större och man tvingas raka hela katten till sist.

Comment

Originally posted by msfantasia
                Vi har ju en norsk skogskatt nu, bara 13 veckor än så länge men

Det jag vet är att norska skogskatter gärna pratar och det stämmer väldigt bra.

Just vår katt är ju helt tokig av energi så han behöver få komma ut lite då och då för att få bli av med lite, men annars är det nog inga problem att ha de som innekatt. Är ju upp till var och en hur man gör.

De har ju mycket päls så pälsvård är nog ett måste, katter är ju oftast duktiga på att ta hand om sig själva men ibland får man borsta ut tovor så det inte blir större och man tvingas raka hela katten till sist.
                Åhhhh, har ni?! *avis*

Och 13 veckor är ju inte mycket, ser den ju nästan ut som de på bilderna på hemsidan jag länkade till.

Är er kisse en blandning eller "hel" skogskatt?

Hur mycket betalade ni för henne/honom?

Bild?

Vill så gärna ha en kisse, och NÅGON GÅNG i mitt liv vill/ska jag uppleva en dyyyyr, renrasig katt och en Grand Danois.. men börjar nog med kissen, eftersom Andree AVSKYR GDs!! (hur man nu kan göra det?! )

Comment

Japp det är en renrasig. Vi betalade 1500 för den.

Bild kommer här.

Comment

GAH!!!

GUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUD Msfantasia!!!!!!!!!!!!!!!

Inser du vilken OTROLIGT jävla FIN Katt ni har??!!!!?!?!?!

Och 1500.-? Var hittade ni den? Billigt för en skogis juh!

Comment

Ja det var billigt men brorsan kände till uppfödaren genom företaget han arbetar med och fick därför katten billigare.

Vilket inte var så konstigt med tanke på att hennes katter var utmärglade, Igor (vår katt) hade öronskabb när vi fick honom osv.

Comment

jaha, tänkte om det var en billig uppfödare man kunde snacka med..

Men är öronskabb svårt att få bort? Eller blev det dyrt i "långa loppet"? (typ)

Åhhh, nu blev jag helt förälskad.... i er Igor!

Comment

Originally posted by turbotrollet
                          jaha, tänkte om det var en billig uppfödare man kunde snacka med..

Men är öronskabb svårt att få bort? Eller blev det dyrt i "långa loppet"? (typ)

Åhhh, nu blev jag helt förälskad.... i er Igor!
                          Nej du vill inte prata med den uppfödaren och jag hoppas att ingen annan gör det heller så att hon går i konkurs och aldrig mer vill ha en katt.

Ja vi håller ju på att behandla honom nu för än är det inte borta. Han kliar inte sönder sina öron längre iaf vilket är väldigt skönt men öronen är fortfarande skitiga. Så vi får se om behandligen hjälper eller om det får bli en ny tur till vet. Nja om det är dyrt eller inte är ju relativt. de har inte kunnat försäkra honom än eftersom försäkringsbolaget kräver friskhetsintyg men det får han nästa gång han är hos vet hoppas jag. Så 1000 kanske det kostat hittils. Men jag hade en schäfer jag betalade runt 50 000 kr för i vet.kostnader så 1000 kr är rätt billigt

Comment

Originally posted by msfantasia
                            Nej du vill inte prata med den uppfödaren och jag hoppas att ingen annan gör det heller så att hon går i konkurs och aldrig mer vill ha en katt.

Ja vi håller ju på att behandla honom nu för än är det inte borta. Han kliar inte sönder sina öron längre iaf vilket är väldigt skönt men öronen är fortfarande skitiga. Så vi får se om behandligen hjälper eller om det får bli en ny tur till vet. Nja om det är dyrt eller inte är ju relativt. de har inte kunnat försäkra honom än eftersom försäkringsbolaget kräver friskhetsintyg men det får han nästa gång han är hos vet hoppas jag. Så 1000 kanske det kostat hittils. Men jag hade en schäfer jag betalade runt 50 000 kr för i vet.kostnader så 1000 kr är rätt billigt
                            Säger du det, så gör jag inte det..

Men då kan man ju, i princip, säga att ni lagt ut 2500 kronor på kissen, och det är ju ungefär det skogisar brukar ligga på (eller ja, när de är "billiga" iaf...)

Hur mycket kostar försäkringen? Och måste man ha det?

Har man det på bondkatter oxå? Eller är det bara för att skogisar är dyrare? Och måste man ha det om det är en innekatt?

Comment

Originally posted by turbotrollet
                              Säger du det, så gör jag inte det..

Men då kan man ju, i princip, säga att ni lagt ut 2500 kronor på kissen, och det är ju ungefär det skogisar brukar ligga på (eller ja, när de är "billiga" iaf...)

Hur mycket kostar försäkringen? Och måste man ha det?

Har man det på bondkatter oxå? Eller är det bara för att skogisar är dyrare? Och måste man ha det om det är en innekatt?
                              Jag tycker att försäkring ska finnas på ALLA djur . Försäkringen ligger på runt 1000 kr om året på våra hundar och Igor vet jag inte riktigt vad den kommer kosta.

Om ditt djur råkar bli riktigt sjuk och du inte har försäkring så har du inte råd att behandla ditt djur , om du inte är väldigt rik.

Min schäfer låg inne på sjukhuset en vecka och hela räkningen gick på 20 000. Av det betalade jag självrisk på 1500 och sedan endast en fjärdedel. Så försäkring är viktigt och bra att ha.

Jag tycker att man ska ha försäkring på bondkatter också, det är fortfarande en katt man älskar och vill ha kvar även om den är billig. Och veterinärerna tar lika mycket betalat oavsett vad det är för djur.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X