Vad alla verkar vara upprörda i natt
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Är det vanligt?
Collapse
X
-
Är det vanligt?
Gary har sin lilla hörna bakom en bokhylla.. där (märkte jag idag) samlar han sina små möss på hög. Och uppenbarligen kissar han där oxå.
Det ligger en liten, liten, trasmatta där.. den brukaDE han sova på jämt!
Märkte att han kissade där en gång, torkade upp pölen men tyckte inte att mattan luktade så illa/var blöt.
Idag, när jag skulle hämta mössen och kasta iväg kände jag kisslukt, hela mattan luktade piss! (men den var inte våt), i vilket fall.. jag moppade golvet och nu ska vi tvätta mattan (som inte ligger där just nu)..
Varför gör han så? är det vanligt? Pissar de mer när de känner doften av piss sen innan? Kommer han sluta nu när det inte luktar piss längre (när mattan och golvet luktar, ja, tvättmedel och skurmedel)?
Han har aldrig bajsat där, utan det är bara kiss.. men som sagt, han ligger inte där längre (vad jag sett).. kanske för att han börjat pissa där??
- Comment
Comment
-
Just det som är nackdelen med katt, tycker jag.Originally posted by turbotrolletGary har sin lilla hörna bakom en bokhylla.. där (märkte jag idag) samlar han sina små möss på hög. Och uppenbarligen kissar han där oxå.
Märkte att han kissade där en gång, torkade upp pölen men tyckte inte att mattan luktade så illa/var blöt.
Idag, när jag skulle hämta mössen och kasta iväg kände jag kisslukt, hela mattan luktade piss! (men den var inte våt), i vilket fall.. jag moppade golvet och nu ska vi tvätta mattan (som inte ligger där just nu)..
Varför gör han så? är det vanligt? Pissar de mer när de känner doften av piss sen innan? Kommer han sluta nu när det inte luktar piss längre (när mattan och golvet luktar, ja, tvättmedel och skurmedel)?
Han har aldrig bajsat där, utan det är bara kiss.. men som sagt, han ligger inte där längre (vad jag sett).. kanske för att han börjat pissa där??
De pissar och skiter litet varstans.
Testa att hälla ut peppar på golvet där, funkade på de katterna vi har haft.
Citrusfrukter gillar de inte heller om det kan var till nån hjälp.
Det finns sprayer att köpa som luktar fan för dem. Har inte funkat på de katter vi har haft iofs.
Mior har säkert en massa råd att ge dig.
- Comment
Comment
-
Men, jag vill ju inte att han ska sluta att vara där..Originally posted by TequilaLadyJust det som är nackdelen med katt, tycker jag.
De pissar och skiter litet varstans.
Testa att hälla ut peppar på golvet där, funkade på de katterna vi har haft.
Citrusfrukter gillar de inte heller om det kan var till nån hjälp.
Det finns sprayer att köpa som luktar fan för dem. Har inte funkat på de katter vi har haft iofs.
Mior har säkert en massa råd att ge dig.
Peppar, då går han ju inte dit någe mer..
- Comment
Comment
-
Jag vet inte gumman, vänta på att mior loggar in. Skicka ett PM till henne att hon kollar in här.Originally posted by turbotrolletMen, jag vill ju inte att han ska sluta att vara där..
Peppar, då går han ju inte dit någe mer..
Hon har säkert skitbra tips.
- Comment
Comment
-
Originally posted by turbotrolletGary har sin lilla hörna bakom en bokhylla.. där (märkte jag idag) samlar han sina små möss på hög. Och uppenbarligen kissar han där oxå.
Ja de kissar där de börjat kissa. När mina barn var små så kissade katten en gång i pottan och så kunde de gå på toan, utan att vi hade tränat dom. Lite kul faktiskt.
De vi har nu kissade i sackosäckarna, som visserligen var på upphällningen så vi slängde dom. De tyckte att det lät precis som på 'lådan'.
Kan du inte hjälpa Gerry och hitta ett nytt ställe då. Kanske bäst att slänga mattan.
- Comment
Comment
-
Originally posted by BriaJa de kissar där de börjat kissa. När mina barn var små så kissade katten en gång i pottan och så kunde de gå på toan, utan att vi hade tränat dom. Lite kul faktiskt.
De vi har nu kissade i sackosäckarna, som visserligen var på upphällningen så vi slängde dom. De tyckte att det lät precis som på 'lådan'.
Kan du inte hjälpa Gerry och hitta ett nytt ställe då. Kanske bäst att slänga mattan.
Men om man tvättar mattan då?
Eller känner han igen mattan, och tror att det är ok att kissa på den igen, trots att den inte luktar kiss längre?
- Comment
Comment
-
Jag skulle tro att han känner lukten av kiss. Deras luktsinne är ju bättre.Originally posted by turbotrollet
Men om man tvättar mattan då?
Eller känner han igen mattan, och tror att det är ok att kissa på den igen, trots att den inte luktar kiss längre?
- Comment
Comment

Comment