Veklingen lyckade inte skruva upp mikrofonstativet som Ulrika hade skruvat ihop. Han fick ta hjälp av Stefan som utan minsta ansträngning fixade grejen. Olivier, vilken fjolla.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mysko!
Collapse
X
-
Mysko!
Jag ville inte släppa ut Pepsi igår, för det var sånt busväder. Det blåste och regnade hela dan och nästan hela natten. Han ville ut, och han låg i hallen och tittade på dörren, men jag tyckte verklgien inte det var nåt bra väder för en katt...
Men jag hade svårt att sova (som vanligt) och jag gick ut på balkongen och rökte vid flera tillfällen..satt och kollade på Garps värld för att ha nåt att göra...
Nån gång i natt började jag fundera på vart Pepsi tagit vägen. Jag kunde inte hitta honom, men tänkte att han nog lagt sig på nåt lustigt ställe. Senast jag såg honom, vid etttiden på natten, låg han i hallen. Idag på förmiddagen när jag vaknade, var jag ute på ballen och tog ett bloss, då hörde jag ett jamande nånstans ifrån. Tittade ner, men där var han inte. Tittade in på grannbalkongen (hönsnätet har tyvärr blåst sönder) men där var han inte heller. Jamet lät precis som Pepsi, men jag kunde inte se honom! Det lät avlägset, som om han var instängd nånstans...men ändå kom det utifrån...
Jag kan inte hitta honom!
Antagligen hoppade han från balkongen inatt, det är min enda förklaring..för inne är han då inte..
Men det där mysko jamandet, var kom det ifrån? Tänk om han är instängd nånstans? Fast jag fattar inte vart det skulle vara isf, kanske jag inbillade mej det där jamet?
Jag är minst sagt förbryllad! Och orolig....
Har han hoppat ut och bara är ute och springer nu, är det ju ingen fara..men tänk om han ÄR instängd nånstans..eller skadad..usch..
Har kollat ute, men ingen Pepsi kommer när man ropar. Och nu hör jag inte jamandet längre.
- Comment
Comment
-
Jo, det finns en balle under min, men därifrån är det lätt för en katt att hoppa både in och ut ifrån, det är jättenära marken och där är han inte..har kollat..
Det finns inga buskar precis under där, men vid sidan om finns buskage..han ligger ofta i de buskarna, men inte idag. Han är inte heller i nån garderob, jag har kollat i alla.
Nä, han har nog hoppat/ramlat ner inatt, mina katter går ofta ut när jag är där, och på kvällarna är det ju kolsvart, så man ser inte alltid att de är med ut på ballen. Jag kan tänka mej att Pepsi följde med ut, och att han råkade bli utestängd när jag gick in igen. Sen har han antingen ramlat ner (det klarar en katt som tur är, det är int så högt) eller så har han hoppat ner. Nu är det ju fint väder som tur är, det har slutat regna och solen skiner. Men det är klart man blir orolig..
Jag tror jag måste fixa utebelysning på ballen så man ser när katterna följer med ut..
Och så måste jag få dit hönsnätet igen!
- Comment
Comment
-
Jadå, det ska jag. Förmodligen är han väl ute och springer och har det helball..det är bara jag som är "hönsmamma"Originally posted by Boubouknepigt
men han måste ju komma hem när han blir hungrig?
ja alltså katter har en bra förmåga att överleva så jag tror inte han är i fara. Men förstår din oro om han nu är instängd nånstans.
Låt oss veta när han kommer hem igen

Fast nog är det mysko...med det där jamandet...men jag måste ju ha inbillat mej. Det är den enda logiska förklaringen.
Han kommer väl lunkandes ikväll när han vill in i stugvärmen och få lite krubb i sig..
- Comment
Comment

Comment