Favoritleksak?

Collapse
X
  •  
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • turbotrollet
    UNDERBART SK
    • Sep 2005
    • 4617

Originally posted by Boubou
    Simson leker helst med godispapper, då ska det helst vara pappret som varit runt mina center... direkt jag tar tag i den lilla chokladrullen så är han där och ska ha pappret... ja, jag får ju äta upp snabbt så lillen får pappret så klart

Pepsi har nästan slutat leka, hon ville mest leka kurragömma med mig och sambon när hon var ensamkatt. Nu kan hon leka "Marco - Polo" med mig ibland... fast vi piper till varann istället

Siba leker med leksaksmöss... ja, hon brukar ju mest sitta och titta på om andra leker, men men...

Vanligtvis nu för tiden så leker de med varann.... därav konstant kaos här hemma... eller nej, det är ju dumt att skylla allt på katterna... jag har ju en sambo också
    hehehee, måste köpa en centerrulle någon dag med andra ord? testa.

Annars är sängen en OTROLIGT rolig lekplats, uppenbarligen.

Gary är nämligen en vilde i sängen!

Så fort man ska byta sängkläder (senast idag) är han där och bokstavligt talat DYKER ner under kuddarna, med framtassarna och huvudet före, så ligger han helt stilla där, och så ser man hur svansen rör sig sådär busigt och bestämt.

Sen försvinner hela kroppen in under kudden, så kommer han ut på andra sidan, och springer skitfort runt kudden, lägger sig stilla, ser efter om det rör sig någonstans.. dyker under täcket osv osv osv.

Jättegulligt att han vill vara med och byta sängkläder, men... det tar bara längre tid..

När man ska sova kan man se olika gångar under täcket, då vet man att "aha! där har gary dykt in och kommit ut på andra sidan"

Comment

• turbotrollet
      UNDERBART SK
      • Sep 2005
      • 4617

Originally posted by JessicaRabbit
      Nu kom jag på en rolig grej:

Sessan lekte bara med två saker: plastringarna som sitter runt petflaskor som man kan ta loss när man öppnat korken och tamponger!

Plastringarna lekte hon apport med. Man kastade, hon hämtade, sprang tillbaka med den i munnen, släppte ner den framför fötterna osv. Tampongerna demolerade hon Man fick INTE ta ifrån henne dom, då morrade hon!!

Så fort jag gick ut i badrummet och började prassla med en tampong kom hon i 310 km/timmen! Råkade jag glömma asken på handfatet var hon där och välte den och demolerade asken tills hon fick ut alla. Sen var det plast och snören och bomull överallt
      *asg*

Ja, ska vi förflytta oss från köket till badrummet, har jag bara en sak att säga: tops!

Men så fort jag ser gary med en sådan slänger jag den, för jag är rädd att bomullen ska fastnai hans hals..

Comment

• Boubou
        Faster <3
        • May 2005
        • 8550

Ja det där med sängen är ju Simson en hejjare på också... han kanske har ärvt det av sin far - min sambo

Comment

• turbotrollet
          UNDERBART SK
          • Sep 2005
          • 4617

Originally posted by Boubou
          Ja det där med sängen är ju Simson en hejjare på också... han kanske har ärvt det av sin far - min sambo

Jaså? Han gräver oxå gångar under täcket?

Har han hittat rätt någon gång då?

Comment

• JessicaRabbit

Originally posted by turbotrollet
            hehehee, måste köpa en centerrulle någon dag med andra ord? testa.

Annars är sängen en OTROLIGT rolig lekplats, uppenbarligen.

Gary är nämligen en vilde i sängen!

Så fort man ska byta sängkläder (senast idag) är han där och bokstavligt talat DYKER ner under kuddarna, med framtassarna och huvudet före, så ligger han helt stilla där, och så ser man hur svansen rör sig sådär busigt och bestämt.

Sen försvinner hela kroppen in under kudden, så kommer han ut på andra sidan, och springer skitfort runt kudden, lägger sig stilla, ser efter om det rör sig någonstans.. dyker under täcket osv osv osv.

Jättegulligt att han vill vara med och byta sängkläder, men... det tar bara längre tid..

När man ska sova kan man se olika gångar under täcket, då vet man att "aha! där har gary dykt in och kommit ut på andra sidan"
            Känner igen det där! Misja håller på sådär hon med. Dessutom, när jag viker tvätt, ligger hon jämt på strykbrädan och försöker fånga strumpor, trosor och tröjor.. När jag byter sängkläder kan hon lägga sig mitt i på täcket/påslakanet/lakanet..eller så kryper hon in i påslakanet..

På kvällarna leker hon tafatt med min fossingar..skitkul lek. Det går till så att jag tittar ut med en fossing och viftar med tårna, hon ligger på lur och tar ett språng fram och in under täcket för att fånga. Ibland lyckas hon..*aaaaj*

Comment

• turbotrollet
              UNDERBART SK
              • Sep 2005
              • 4617

Känner igen det där! Misja håller på sådär hon med. Dessutom, när jag viker tvätt, ligger hon jämt på strykbrädan och försöker fånga strumpor, trosor och tröjor.. När jag byter sängkläder kan hon lägga sig mitt i på täcket/påslakanet/lakanet..eller så kryper hon in i påslakanet..

På kvällarna leker hon tafatt med min fossingar..skitkul lek. Det går till så att jag tittar ut med en fossing och viftar med tårna, hon ligger på lur och tar ett språng fram och in under täcket för att fånga. Ibland lyckas hon..*aaaaj*

I know the feeling! Att blir krafsad på fötterna av sylvassa klor.

Sen ska kissarna alltid lägga sig på MITTEN av sängen när man ska ha lakan.. sen när man viker lakanen under madrassen, går det i turbofart, så är de där och rivs på händerna, för att det tror att det är någon som stökar..

Comment

• JessicaRabbit

I know the feeling! Att blir krafsad på fötterna av sylvassa klor.

Sen ska kissarna alltid lägga sig på MITTEN av sängen när man ska ha lakan.. sen när man viker lakanen under madrassen, går det i turbofart, så är de där och rivs på händerna, för att det tror att det är någon som stökar..

De är lättroade de små kissarna *fnittrar*

Ja, att mina katter också gillar att lägga sig under madrassen, framgår väl av min avatar Särskilt när jag vill bädda.

Comment

• TequilaLady

Och "Panta mera"-reklamen på tv undrar vad alla pantflaskor tar vägen..
                  Nä, jag lämnar in dem ändå. Funkar ju inte i automaten förstås och någon pant får jag ju inte. Vad gör man inte för att glädja sina husdjur?

Comment

• turbotrollet
                    UNDERBART SK
                    • Sep 2005
                    • 4617

Originally posted by TequilaLady
                    Nä, jag lämnar in dem ändå. Funkar ju inte i automaten förstås och någon pant får jag ju inte. Vad gör man inte för att glädja sina husdjur?
                    Nej, jag vet.

Comment

• turbotrollet
                      UNDERBART SK
                      • Sep 2005
                      • 4617

De är lättroade de små kissarna *fnittrar*

Ja, att mina katter också gillar att lägga sig under madrassen, framgår väl av min avatar Särskilt när jag vill bädda.
                      Nej, det har gary inte upptäckt än.. och hoppas att han inte gör det heller.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                      Working...