Lös i magen.

Collapse
X
  •  
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JessicaRabbit

Originally posted by turbotrollet
    haha, vilken otroligt dålig!!

Förresten är inte det omöjligt.. gary tuggar på allt..

även på ens axel om man bär honom som en bebis (när han är på lekhumör)
    Ja, det gör ju misja också..tuggar på fingrar och armar och allt hon hittar i princip.

Ja visst är den dålig Här kommer en till lika dålig:

Katt svalde stol - satt i halsen.

Comment

• turbotrollet
      UNDERBART SK
      • Sep 2005
      • 4617

Originally posted by JessicaRabbit
      Ja, det gör ju misja också..tuggar på fingrar och armar och allt hon hittar i princip.

Ja visst är den dålig Här kommer en till lika dålig:

Katt svalde stol - satt i halsen.
      *asg* den var iaf liiite bättre!

Tur att de inte biter så hårt.. det är mest klorna som gör ont - när de ska hålla i samtidigt..

Comment

• JessicaRabbit

*asg* den var iaf liiite bättre!

Tur att de inte biter så hårt.. det är mest klorna som gör ont - när de ska hålla i samtidigt..
        Jag veeet. Rekommenderar dej att köpa klotång och börja klippa klorna på kattusl..jag menar lille söta Gary så fort som möjligt. Då kan han kloa så mycket han vill utan att det gör ont Det gör jag på Misja med jämna mellanrum. Hon gillar det inte - men det jag vill inte vara sönderriven på hela halsen bara för hon absolut måste mjölktrampa o kloa där så det får hon finna sig i.

Det finns en uppsjö av såna där Katt svalde-historier. Brorsan kan de flesta, de var han som lärde mej dem för länge sen. Tyvärr kommer jag inte ihåg några fler än de här. *senil*

Just nu är det ju "alla-barnen" som ungarna här kör med - den ena sämre än den andra.

Comment

• turbotrollet
          UNDERBART SK
          • Sep 2005
          • 4617

Jag veeet. Rekommenderar dej att köpa klotång och börja klippa klorna på kattusl..jag menar lille söta Gary så fort som möjligt. Då kan han kloa så mycket han vill utan att det gör ont Det gör jag på Misja med jämna mellanrum. Hon gillar det inte - men det jag vill inte vara sönderriven på hela halsen bara för hon absolut måste mjölktrampa o kloa där så det får hon finna sig i.

Det finns en uppsjö av såna där Katt svalde-historier. Brorsan kan de flesta, de var han som lärde mej dem för länge sen. Tyvärr kommer jag inte ihåg några fler än de här. *senil*

Just nu är det ju "alla-barnen" som ungarna här kör med - den ena sämre än den andra.
          Jag har hört att man inte ska klippa katters klor, för de sköter de själva när de "river" på möblerna.. var nära att jag köpte en på tradera innan jag hörde det, men jag vet inte..

Mjölktrampa? Varför kallas det så?

Alla barnen åt hamburgare, utom Conny, för det var hans ponny.

Comment

• JessicaRabbit

Jag har hört att man inte ska klippa katters klor, för de sköter de själva när de "river" på möblerna.. var nära att jag köpte en på tradera innan jag hörde det, men jag vet inte..

Mjölktrampa? Varför kallas det så?

Alla barnen åt hamburgare, utom Conny, för det var hans ponny.
            Hahaha, ja och sönderrivna soffor är ju helt "rätt" nu på inredningsfronten.

Nädå, jag tycker absolut du ska klippa klorna på Gary.

Mjölktrampning är när ungarna diar, de "trampar" med framtassarna och kloar på mamman medan de diar, de gör de för att stimulera mjölkproduktionen. Och de spinner som fan medan de gör det, även mamman. Så det är nog även en viss trivselfaktor skulle jag tro

Iaf, det där mjölktrampandet sitter sen i hela livet. Så när katten trampar runt och kloar och spinner på dej eller i sängen tex, så är det för att beteeendet sitter i sen han var kattunge.

Misja verkar ju tro att jag är hennes morsa, för det är BARA mej hon kloar på och så liksom snuttar hon ju under håret på mej samtidigt. Fast hon gör det inte lika mycket nu som när hon gjorde i början, hon börjar väl växa ifrån det lite grann tror jag. Men hon är tyr sig ju väldigt mycket, så hon kommer nog inte att sluta helt med det. Hoppas jag, för det är väldans gölligt och mysigt!

Alla katterna åt möss utom Gary för han åt på Mary.

*iii vad dålig*

Comment

• turbotrollet
              UNDERBART SK
              • Sep 2005
              • 4617

Hahaha, ja och sönderrivna soffor är ju helt "rätt" nu på inredningsfronten.

Nädå, jag tycker absolut du ska klippa klorna på Gary.

Mjölktrampning är när ungarna diar, de "trampar" med framtassarna och kloar på mamman medan de diar, de gör de för att stimulera mjölkproduktionen. Och de spinner som fan medan de gör det, även mamman. Så det är nog även en viss trivselfaktor skulle jag tro

Iaf, det där mjölktrampandet sitter sen i hela livet. Så när katten trampar runt och kloar och spinner på dej eller i sängen tex, så är det för att beteeendet sitter i sen han var kattunge.

Misja verkar ju tro att jag är hennes morsa, för det är BARA mej hon kloar på och så liksom snuttar hon ju under håret på mej samtidigt. Fast hon gör det inte lika mycket nu som när hon gjorde i början, hon börjar väl växa ifrån det lite grann tror jag. Men hon är tyr sig ju väldigt mycket, så hon kommer nog inte att sluta helt med det. Hoppas jag, för det är väldans gölligt och mysigt!

Alla katterna åt möss utom Gary för han åt på Mary.

*iii vad dålig*

Jahaaaaa, Gary mjölktrampar på mig, men det är inte mysigt överhuvudtaget, kanske själva grejjen, ok, men det är inte skönt.. det som är gulligt är ju atttasarna åker fram och tillbaka, ibland hamnar dom över munnen, och det är så kul, för jag brukar j uprata med honom.. så kommer en tass över munnen (ibland båda) som om man "ska hålla käften och klappa mer" typ..

Gary brukar tugga på mitt hår, och ibland letar han sig in under håret för att hitta öronsnibbarna för att snutta/slicka/nafsa på.. kanske tror att det är en tutte?

Alla katter satt och sket, utom Misja, för hon satt och kischa..

Comment

• JessicaRabbit

Jahaaaaa, Gary mjölktrampar på mig, men det är inte mysigt överhuvudtaget, kanske själva grejjen, ok, men det är inte skönt.. det som är gulligt är ju atttasarna åker fram och tillbaka, ibland hamnar dom över munnen, och det är så kul, för jag brukar j uprata med honom.. så kommer en tass över munnen (ibland båda) som om man "ska hålla käften och klappa mer" typ..

Gary brukar tugga på mitt hår, och ibland letar han sig in under håret för att hitta öronsnibbarna för att snutta/slicka/nafsa på.. kanske tror att det är en tutte?

Alla katter satt och sket, utom Misja, för hon satt och kischa.. [/color]

Den var så dålig så den var bra!! Ska berätta den för Emma!

Jaa, så gör Misja också, och Pepsi med. De tar spjärn över ansiktet på mej med en framtass men jag tycker det är mysigt och skojsigt.

Om Gary har korta klor, kommer du tycka det är mysigt när han kloar på dej för då gör det inte ont. *hehe*

Fast alla tycker ju inte det är mysigt när katten är så där närgången iofs, men jag gör det.

Comment

• turbotrollet
                  UNDERBART SK
                  • Sep 2005
                  • 4617

Den var så dålig så den var bra!! Ska berätta den för Emma!

Jaa, så gör Misja också, och Pepsi med. De tar spjärn över ansiktet på mej med en framtass men jag tycker det är mysigt och skojsigt.

Om Gary har korta klor, kommer du tycka det är mysigt när han kloar på dej för då gör det inte ont. *hehe*

Fast alla tycker ju inte det är mysigt när katten är så där närgången iofs, men jag gör det.

Kom bara ihåg att uttala "kischa" som man utalar "Misja"

Kissar ska vara närgångna. Me love too!!

Men hur mycket ska man klippa då? typ 3 mm?

Comment

• JessicaRabbit

Kom bara ihåg att uttala "kischa" som man utalar "Misja"

Kissar ska vara närgångna. Me love too!!

Men hur mycket ska man klippa då? typ 3 mm?
                    Jag visst är det mysigt! Du kan börja med att klippa litegrann bara..du behöver inte klippa ända ner så här i början. Det är rätt svårt också, för katter i allmänhet hatar att få klorna klippta, och det kan man ju iofs förstå. Det gör att de gärna sprattlar och kämpar emot, så det är lätt hånt för en ovan att man klipper för mkt. Jätteviktigt att man inte träffar pulpan för då blir det elände. Då blöder det och gör ont. Man ska klippa en bit ovanför pulpan men om du vill, kan du ju nöja dej med att bara klippa av spetsarna på klorna, kanske en aning till, då blir klorna mindre vassa ju.

Huvudsaken är att de vassa spetsarna trubbas av. Men ha lite tålamod ibörjan..ta en klo i taget och släpp ner honom mellan varven om han bråkar, så får han vänja sej..

Jag berättade Alla katterna.." för Emma och hennes tjejkompisar förut, de tyckte den var rätt tam tror jag.

Comment

• turbotrollet
                      UNDERBART SK
                      • Sep 2005
                      • 4617

Jag visst är det mysigt! Du kan börja med att klippa litegrann bara..du behöver inte klippa ända ner så här i början. Det är rätt svårt också, för katter i allmänhet hatar att få klorna klippta, och det kan man ju iofs förstå. Det gör att de gärna sprattlar och kämpar emot, så det är lätt hånt för en ovan att man klipper för mkt. Jätteviktigt att man inte träffar pulpan för då blir det elände. Då blöder det och gör ont. Man ska klippa en bit ovanför pulpan men om du vill, kan du ju nöja dej med att bara klippa av spetsarna på klorna, kanske en aning till, då blir klorna mindre vassa ju.

Huvudsaken är att de vassa spetsarna trubbas av. Men ha lite tålamod ibörjan..ta en klo i taget och släpp ner honom mellan varven om han bråkar, så får han vänja sej..

Jag berättade Alla katterna.." för Emma och hennes tjejkompisar förut, de tyckte den var rätt tam tror jag.
                      Tam? TAM??!?

Okej, här får ni en annan.

Alla katter var lugna, utom Pepsi, för han var knäppsi.

Får köpa en klotång på tradera då..

Comment

• msfantasia

Man kan köpa hem blodstoppare på apoteket ifall olyckan är framme och man klipper i pulpan.

Och skulle du råka klippa i pulpan så skrik för guds skull inte eller gör något annat som får djuret att tro att det är värre än vad det är.

Har du inget blodstopp hemma funkar kallt vatten på bomull också som man trycker.

Och det är ju skitmysigt när katterna är närgånga, hundarna också, ja de flesta djur.

Igor brukar ligga på bröstet, kloa mig i bröstet och slicka mig i mungipan samtidigt som jag kliar honom på magen . Såååååå mysigt. Och ja jag är singel

Comment

• JessicaRabbit

Tam? TAM??!?

Okej, här får ni en annan.

Alla katter var lugna, utom Pepsi, för han var knäppsi.

Får köpa en klotång på tradera då..

Comment

• mior
                            Medlem
                            • Sep 2005
                            • 1233

först avskyr dom det, du ska trycka fram klorna genom att klämma fram dom ur tassen, ja du fattar

och som msf sa, råkar du klippa i pulpan så det blöder, låtsas som ingenting bara........

innekatter bör man/skall klippas men inte utekatter då dom behöver sina långa klor för att komma undan faror och så vidare,att klättra upp i ett träd tex

jag gör det en gång i veckan, det går jättebra nu

köp en liten tång på en zoo affär, kostar nästan gratis

lycka till

mjauuuuuu

Comment

• turbotrollet
                              UNDERBART SK
                              • Sep 2005
                              • 4617

Okej, det kanske var om utekatter jag hört att man inte ska klippa klorna då..

Tro mig, jag kommer inte klippa i pulpan, kommer vara så försiktig, ska inte klippa mycket i sådana fall..

Comment

• turbotrollet
                                UNDERBART SK
                                • Sep 2005
                                • 4617

JR.

Alla katter hade respekt gör Gary, för han var scary.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                                Working...