Lös i magen.

Collapse
X
  •  
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JessicaRabbit

Originally posted by turbotrollet
    JR.

Alla katter hade respekt gör Gary, för han var scary.

Skitbra!

Den här då:

Alla hundar var duktiga på dressyren utom Thello för han var kokobello

Nää, förlåt..den var ju elak..

Jag börjar om:

Alla hundar skällde utom Thello för han vär snällo!

Comment

• turbotrollet
      UNDERBART SK
      • Sep 2005
      • 4617

Originally posted by JessicaRabbit

Skitbra!

Den här då:

Alla hundar var duktiga på dressyren utom Thello för han var kokobello

Nää, förlåt..den var ju elak..

Jag börjar om:

Alla hundar skällde utom Thello för han vär snällo!
      hahaha, thello är kokobello, så det är lugnt!

"Alla hundar bajsade på tröjor, utom Alice, för hon bajsade på en brallis" (om ni tänker er hundar som inte är rumsrena och det ligger kläder överallt)

*fniss*

Comment

• JessicaRabbit

hahaha, thello är kokobello, så det är lugnt!

"Alla hundar bajsade på tröjor, utom Alice, för hon bajsade på en brallis" (om ni tänker er hundar som inte är rumsrena och det ligger kläder överallt)

*fniss*
        Hon var kanske lös i magen, som du trodde att Gary var..?

Ok här kommer en om dej som jag kom på nu:

Alla gick in på Oasen utom Turbotrollet som gick åt andra hållet.

Comment

• turbotrollet
          UNDERBART SK
          • Sep 2005
          • 4617

Hon var kanske lös i magen, som du trodde att Gary var..?

Ok här kommer en om dej som jag kom på nu:

Alla gick in på Oasen utom Turbotrollet som gick åt andra hållet.
          *ASG* hahahahahahahaa

"Alla gick in på Oasen utom JR, hon gjorde en "turnoväär".

*dör*

Comment

• JessicaRabbit

*ASG* hahahahahahahaa

"Alla gick in på Oasen utom JR, hon gjorde en "turnoväär".

*dör*
            *har ont i magen av garv*

Hjälp vad tråden spårat ur...

Alla på nätet håller sig till ämnet utom på Oasen där alla spårar ur för fasen.

Comment

• turbotrollet
              UNDERBART SK
              • Sep 2005
              • 4617

*har ont i magen av garv*

Hjälp vad tråden spårat ur...

Alla på nätet håller sig till ämnet utom på Oasen där alla spårar ur för fasen.

*garvar ännu mer*

Alla andra håller sig till Off Topic, utom JR och turbotrollet, de spårar ur ändå, helt och hållet.

Comment

• JessicaRabbit

Hjäääälp, sluta, jag dööööör!

Alltså imorrn ska jag starta en tråd inne på fristaden tror jag. Det blir en "alla på oasen-tråd"

Comment

• turbotrollet
                  UNDERBART SK
                  • Sep 2005
                  • 4617

Hjäääälp, sluta, jag dööööör!

Alltså imorrn ska jag starta en tråd inne på fristaden tror jag. Det blir en "alla på oasen-tråd"

Men, dessa måste ju finnas i DEN tråden!

Comment

• JessicaRabbit

Men, dessa måste ju finnas i DEN tråden!
                    Givetvis!

Comment

• turbotrollet
                      UNDERBART SK
                      • Sep 2005
                      • 4617

Givetvis!

Bra!

Ska vi återgå till det vanliga nu?

Vad använder du för kattsand.. vi köpte "Spar" kattsand.. men som sagt, kisset gör ju så att sanden smälter och det blir typ lera av allt.. skitjobbigt! ALDRIG MER!

Comment

• JessicaRabbit

Bra!

Ska vi återgå till det vanliga nu?

Vad använder du för kattsand.. vi köpte "Spar" kattsand.. men som sagt, kisset gör ju så att sanden smälter och det blir typ lera av allt.. skitjobbigt! ALDRIG MER!
                        Ännu värre är det med sån kattsand som det blir typ cementklumpar av där kissen har kissat. Man får för helskotta hacka bort kattsanden sen med spett

Jag använder missCat. Den tycker jag är bra. Den luktar inte, är inte så dyr och klumpar inte. Och sanden "smälter" inte heller.

Ibland köper jag Eldorados kattsand, den är skitbillig. Den klumpar inte heller och är ganska bra, men den är inte luktfri direkt så man måste ju ta bort allt på en gång.

Ett tag hade jag kattströ gjort på papper..men näääe *tummen ner* Jag gillade inte den. Så jag återgick till MissCat som alltid använt till alla mina katter.

Comment

• turbotrollet
                          UNDERBART SK
                          • Sep 2005
                          • 4617

Ännu värre är det med sån kattsand som det blir typ cementklumpar av där kissen har kissat. Man får för helskotta hacka bort kattsanden sen med spett

Jag använder missCat. Den tycker jag är bra. Den luktar inte, är inte så dyr och klumpar inte. Och sanden "smälter" inte heller.

Ibland köper jag Eldorados kattsand, den är skitbillig. Den klumpar inte heller och är ganska bra, men den är inte luktfri direkt så man måste ju ta bort allt på en gång.

Ett tag hade jag kattströ gjort på papper..men näääe *tummen ner* Jag gillade inte den. Så jag återgick till MissCat som alltid använt till alla mina katter.
                          Ja, det blir typ cement av den här oxå.. eller lera.. och ska man spola ned det i toaletten går det inte, allt fastnar i toastolen, så det provar jag inte igen! Och man kan ju inte slänga det i papperskorgen på toan, då börjar det väl lukta.. så vad ska man göra lixom? låta det ligga? näe.. jobbigt..

Vi köpte Eldorado kattsand idag.. 5 kg = 15 kronor. Vi får testa och se..

Misscat, var köper man den?

Comment

• JessicaRabbit

Ja, det blir typ cement av den här oxå.. eller lera.. och ska man spola ned det i toaletten går det inte, allt fastnar i toastolen, så det provar jag inte igen! Och man kan ju inte slänga det i papperskorgen på toan, då börjar det väl lukta.. så vad ska man göra lixom? låta det ligga? näe.. jobbigt..

Vi köpte Eldorado kattsand idag.. 5 kg = 15 kronor. Vi får testa och se..

Misscat, var köper man den?
                            Den finns nog i de flesta affärer, tror jag. Jag köper min på Spar, eller ja, hemköp heter det ju numera.

Fast, du..man ska inte spola ner kattsanden öht, den sväller och det blir stopp då i toan. Du kan ta bajskorvarna med spaden när du rensar och så, och spola ner, men när du byter kattsand ska du inte hälla den i toan.

Ta en stor plastkasse, trä den över halva lådan, vippa och töm i kassen och skrapa ner den som sitter "fast" lite hårdare med spaden. Sen är det bara att knyta ihop kassen och kasta den i soptunnan. Sen brukar jag ställa lådan i badkaret, hälla lite, lite rengöringsmedel om det behövs i botten, och sen sköljer jag ur den med duschen.

Eller så lägger du en tidning i botten så blir det ännu lättare. Eller så finns det speciella bottenpåsar att köpa som du lägger i botten och trär över kanten. Då är det jättelätt att tömma lådan

*tips från coachen*

Comment

• turbotrollet
                              UNDERBART SK
                              • Sep 2005
                              • 4617

Den finns nog i de flesta affärer, tror jag. Jag köper min på Spar, eller ja, hemköp heter det ju numera.

Fast, du..man ska inte spola ner kattsanden öht, den sväller och det blir stopp då i toan. Du kan ta bajskorvarna med spaden när du rensar och så, och spola ner, men när du byter kattsand ska du inte hälla den i toan.

Ta en stor plastkasse, trä den över halva lådan, vippa och töm i kassen och skrapa ner den som sitter "fast" lite hårdare med spaden. Sen är det bara att knyta ihop kassen och kasta den i soptunnan. Sen brukar jag ställa lådan i badkaret, hälla lite, lite rengöringsmedel om det behövs i botten, och sen sköljer jag ur den med duschen.

Eller så lägger du en tidning i botten så blir det ännu lättare. Eller så finns det speciella bottenpåsar att köpa som du lägger i botten och trär över kanten. Då är det jättelätt att tömma lådan

*tips från coachen*

Nej, kattsanden spolar jag aldrig ned, bara bajskorvarna. Och jag trodde ju detta var bajs, så jag spolade ned dem oxå.. men det gick ju som sagt inte..

Annars gör jag som du beskrev: en påse och vippa ned sanden i den, sen sköljer jag alltid ur lådan med hett vatten, aldrig tvål eller nåt, bara vatten, sen torkar jag ur den med papper direkt, så att den kan komma ned på golvet så fort som möjligt. Sen i med ny sand, Gary kommer nästan alltid direkt och kissar eller bajsar i den.. kanske för att visa att det är hans låda, eller nåt..

Kom och tänka på en sak.. har man två katter, ska man ha två lådor då? eller samsas det med en? tycker de inte att det är otrevligt med den andres bajs/kiss i samma låda?

Comment

• JessicaRabbit

Nej, kattsanden spolar jag aldrig ned, bara bajskorvarna. Och jag trodde ju detta var bajs, så jag spolade ned dem oxå.. men det gick ju som sagt inte..

Annars gör jag som du beskrev: en påse och vippa ned sanden i den, sen sköljer jag alltid ur lådan med hett vatten, aldrig tvål eller nåt, bara vatten, sen torkar jag ur den med papper direkt, så att den kan komma ned på golvet så fort som möjligt. Sen i med ny sand, Gary kommer nästan alltid direkt och kissar eller bajsar i den.. kanske för att visa att det är hans låda, eller nåt..

Kom och tänka på en sak.. har man två katter, ska man ha två lådor då? eller samsas det med en? tycker de inte att det är otrevligt med den andres bajs/kiss i samma låda?
                                Jahaa, det var jag som massuppfittade lite där då Vad bra!

Ja, det är nog rätt bra, om de har varsin lådda. Katter är ju renliga av sej, tror inte heller de tycker det är så trevligt. Det finns tom katter som kissar i en låda, och bajsar i en annan.

Fast min Pepsi gör inget i nån låda, för han hatar den, spelar ingen roll vad det är för låda eller för sand eller vart den står, har försökt med allt..

Han gör sitt ute, för så fick han göra redan från början där han föddes..han fick aldrig vänja sej vid lådan. Så vid fyra mån ålder, då han kom till mej var det rätt kört..han bajsade några gånger i början i lådan men sen började han skita o pissa överallt..fast helst på mitt parkettgolv

Så tyvärr, jag blev tvungen att börja släppa ut honom. Vad gör man??

Nu kissar och bajsar han i badkaret ibland om han är inne och behöver göra nåt. Hellre det än golven.. Men man får ju vara snabb att ta bort det då..inte så trevligt med kattskit i badkaret liksom.

Misja däremot, var redan rumsren och klar när jag fick henne. Snacka om skillnad..med pepsi hade jag ett helvete och inga knep i världen hjälpte..men Misja hon har kissat på golvet EN gång, på Emmas rum, och det var en olycka..

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                                Working...