Missemojsan: Precis! Rädda människor har en tendens att ta till vapen, starka människor behöver sällan bevisa sin styrka.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Löper kattskrället redan?!
Collapse
X
-
ja..håller med missemojsan....är därför min karl är så förbannat sexig.
han inser till fullo att vi är jämlikar i mycket. vissa saker är dock jag bättre på o andra saker är han bättre på ist.
han är så pass stark o bekväm i sin mansroll att han bara ler lyckligt när jag \"hunsar\" honom.
han brukar säga: hon är lömsk...o hon är MIN!
- Comment
Comment
-
Löper kattskrället redan?!
Hon jamar och jamar och snurrar runt på golvet och springer rastlöst omkring. Fan! Jag trodde det skulle dröja längre innan hon blev könsmogen, hon är ju knappt tio månader än. Men det jamet går inte att ta miste på. Så nu måste jag snart sterilisera henne, hade ju trott att jag skulle hinna göra det INNAN hon började löpa men icke.
Stackars lilla kissen och stackars mej...
Jobbigt för henne att löpa och jobbigt för mej att höra detta jamande dygnet runt. Men vem hade trott att hon skulle bli könsmogen så tidigt, även om jag vet att katter kan bli könsmogna från 6 mån ålder?!
FAN!
- Comment
Comment
-
Ja i den här värmen kanske de gör det. Mina är ju så små men ja jag vet inte, kan det bero på tempen?Originally posted by JessicaRabbitHon jamar och jamar och snurrar runt på golvet och springer rastlöst omkring. Fan! Jag trodde det skulle dröja längre innan hon blev könsmogen, hon är ju knappt tio månader än. Men det jamet går inte att ta miste på. Så nu måste jag snart sterilisera henne, hade ju trott att jag skulle hinna göra det INNAN hon började löpa men icke.
Stackars lilla kissen och stackars mej...
Jobbigt för henne att löpa och jobbigt för mej att höra detta jamande dygnet runt. Men vem hade trott att hon skulle bli könsmogen så tidigt, även om jag vet att katter kan bli könsmogna från 6 mån ålder?!
FAN!
- Comment
Comment
-
Ingen aning..Originally posted by BriaJa i den här värmen kanske de gör det. Mina är ju så små men ja jag vet inte, kan det bero på tempen?
Katter blir könsmogna olika fort, precis som människor. De kan vara 6 mån upp till ett år när de blir det. Har nog inget med klimatet att göra tror jag.
Jag som hade tänkt sterilisera henne innan hon blev könsmogen så hon skulle slippa denna plåga i onödan. Så sprack det då.
Just nu jagar hon stackars Pepsi som inte alls är intresserad för han är ju kastrerad. Han har sprungit och gömt sig för att han tycker hon är sååå besvärlig just nu. Förstår honom.
- Comment
Comment
-
Ja herre jesses.Originally posted by JessicaRabbitIngen aning..
Katter blir könsmogna olika fort, precis som människor. De kan vara 6 mån upp till ett år när de blir det. Har nog inget med klimatet att göra tror jag.
Jag som hade tänkt sterilisera henne innan hon blev könsmogen så hon skulle slippa denna plåga i onödan. Så sprack det då.
Just nu jagar hon stackars Pepsi som inte alls är intresserad för han är ju kastrerad. Han har sprungit och gömt sig för att han tycker hon är sååå besvärlig just nu. Förstår honom.
Men betänk att människoflickor får tidigare menstruation i städer beroende på att det är ljus överallt hela dygnet där så....mjjjjauu..fast kanske inte men kanske ändå...det kanske går över fort genom att hon är så ung....
- Comment
Comment
-
Originally posted by JessicaRabbitIngen aning..
stackars Pepsi...
ja min Simson fick vi ju kastrera innan han var 6 månader, för han blev lite jobbig.... jamade sig å hade sig... Han hoppad inte direkt på tjejerna men det var nog mest för de vart så sura på han
men kan du inte kastrera henne nu då? eller måste hon löpa färdigt först?

- Comment
Comment
-
Är det så? Det visste jag inte. Ja, då kanske hon börjat löpa fortare för att vi har det ljust och varmt här då..ja varför inte..Originally posted by BriaJa herre jesses.
Men betänk att människoflickor får tidigare menstruation i städer beroende på att det är ljus överallt hela dygnet där så....mjjjjauu..fast kanske inte men kanske ändå...det kanske går över fort genom att hon är så ung....
Ja vi får hoppas det går över fort. Det brukar vara en vecka ungefär men igår slog jag lite på nätet om honors löpning och där stod att en del honor kan löpa konstant beroende på att hormonproduktionen inte avstannar, eller hur det var.
Låter jobbigt
- Comment
Comment
-
Hon måste nog löpa färdigt först har jag fått för mig, och förresten har jag ändå inga pengar till det nu. Kostar ju skjortan att sterilisera en hona.Originally posted by Boubou
stackars Pepsi...
ja min Simson fick vi ju kastrera innan han var 6 månader, för han blev lite jobbig.... jamade sig å hade sig... Han hoppad inte direkt på tjejerna men det var nog mest för de vart så sura på han
men kan du inte kastrera henne nu då? eller måste hon löpa färdigt först?
- Comment
Comment
-
ja det är inte billigt.Originally posted by JessicaRabbitHon måste nog löpa färdigt först har jag fått för mig, och förresten har jag ändå inga pengar till det nu. Kostar ju skjortan att sterilisera en hona.
ska du sterilisera eller kastrera henne?
- Comment
Comment
-
Jaha är det så. Jag får nog läsa på lite, har två st fior som ska få lite bortplockat. Men efter nyår är det tänkt.Originally posted by JessicaRabbitÄr det så? Det visste jag inte. Ja, då kanske hon börjat löpa fortare för att vi har det ljust och varmt här då..ja varför inte..
Ja vi får hoppas det går över fort. Det brukar vara en vecka ungefär men igår slog jag lite på nätet om honors löpning och där stod att en del honor kan löpa konstant beroende på att hormonproduktionen inte avstannar, eller hur det var.
Låter jobbigt
- Comment
Comment
-
Har pratat med vetten nu. Man kan inte kastrera under pågående löpning, blödningsrisken är för stor. Däremot kan man ge p-piller för att dämpa symptomen så han ska faxa in recept och kan hämtas imorrn. Men vi var överens om att p-piller ska man inte ge sin honkatt så länge för det är ju risker med det också. Tyvärr kostar det 750 kronor att kastrera en honkatt och de pengarna har jag inte nu.
Jag får 2000 kronor över till mat och uppehälle för en månad då alla räkningar är betalda, och då tillkommer även alla jävla presenter jag måste köpa till folk som fyller år i december.
Vi är tydligen lite dåliga på planering i vår släkt eftersom halva släkten fyller år just i december...
Ps: Nyss försökte faktiskt Pepsi sätta på Misja...såg inte klokt ut. Och nu går han och svansar efter henne och hon svansar efter honom..tydligen blev han intresserad ändå..
- Comment
Comment

Comment