Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gary IS scary!!!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Pia: Jag tycker att det är bra med en internationell kvinnodag för det första. Vad menar du med feminism?

allva: vad är frågan?

Comment

Men det är ju stora skillnader i kvinnors liv jämfört med mäns liv.

Comment

kvotering har inte med kompens att göra.. det går till så (för er som inte vet) att två som har samma utbildning och samma erfarnenhet.. i sista hand väljs av kön.. en lågutbildad kvinna kan inte få en högutbildad mans jobb.. så är det vett ni.. annars kan den killen stämma dem.. för kvotering görs efter att man kollat att de har exakt samma utbildning och erfarenhet.. jag är dock inte för det ändå.. men det är inte så farligt som många tror..

Comment

Kvinnor är inte i underläge längre. Precis som att judarna inte längre lever i naziregim. Tänk på all positiv särbehandling kvinnor får jämte män. Man kvoterar in kvinnor på chefsposter fast det kanske finns någon som är bättre men av ett \"felaktigt\" kön.

Visste ni att det ska finnas synerliga skäl till att en man ska få ensam vårdnad i en vårdnadstvist? Mamman främjas framför pappan. Kvinnor har billigare taxi, vissa resor, både flyg till varmare länder och på båtkryssningar, dom ringer gratis på dating nummer medans män får betala upp till 20 kronor i minuter(!!).

Vad är det som är så förtryckande för kvinnor? Är det de affischer som sitter uppe med modeller som är vältränade? Precis som för män. Eller kanske är det att det finns fler män med chefsposter än kvinnor. Måste kännas fruktansvärt.

Sluta beklaga er och gå ut och jobba för att komma någon vart. Att lagstifta så att det är okej att diskriminera män är inte den rätta vägen!

SLOPA INTERNATIONELLA KVINNODAGEN!

Comment

Internationella var det.. tänk på kvinnorna som är förtryckta.. inte bara i sverige! vet ni vad internationell betyder eller? vad är det som är oklart?

Comment

maik: tramsebyxa. Du försöker göra dig rolig men det är du inte. Bara naiv.

Comment

maik är förmodligen någon som inte är säker i sin mansroll.

Comment

men åhh.. man kvoterar inte in nån med sämre utbildning.. lär er fakta innan ni börjar debattera!

Comment

Zaphod: varför e du inte för kvotering av kvinnor?

Män kan aldrig ta ansvar för män som grupp påstår dom, men kvinnor som grupp blir alltid ifrågasatta. Varför kritiserar man feminismen när det eg. handlar om olika tolkningar av den? Vad som borde uppröra kvinnor som män är väl ändå att vi inte e jämlika? Men e man mot feminismen som sådan styrker man bara att man e nöjd med ett patriarkalt samhälle och vem e det? (om man nu inte e man det vill säga å e glad för det utgångsläge man har, men vem faan skulle kunna med å erkänna det?)

Comment

Glöm ordet feminism. Lever du i andra länder än Sverige(Ankdammen), så har Internationella Kvinnodagen en oerhörd betydelse för att kvinnor överhuvudtaget nämns i något sammanhang i sina hemländer. Att förringa den Internationella Kvinnodagen är också att förakta dina kvinnliga jämlikar i andra länder.

Här i Sverige har ju Gudrun Schyman gett namn åt det hon kallar feminism. Jag är faktiskt nyfiken på hur många tjejer i det här forumet som tycker och tänker som Vänsterpartiet. Det som vore mest roligt, vore att komma i kontakt med alla dessa gossar i det här forumet som är V eller MP. Kan det vara så att käften glappar utan hjärnan? Är det \"inne\" att vara V eller MP? Jag bara frågar.

Skitsvar besvaras icke.

Hälsar Betty

Comment

Varför bli så irriterad över en kvinnodag. Den är dessutom internationell. Det finns faktiskt länder där kvinnor blir stenade för att de blivit våldtagna och andra som får en kopp syra i ansiktet för att de visat några mm av strumpan under burkan.

Comment

Feminism är tex. när man tycker det är galet att:

Sjuksköterskorna på HIA som använder hjärt/lungmaskinerna på människor, tjänar mindre än maskinmöntörerna som lagar hjärt/lungmaskinerna gör.

Kom igen nu ge upp det där med att feminism bara är en klubb för rabiata manshatande veganer.

Comment

Hyndan: ja precis. Dom här människorna som inget hellre vill än att klanka ner på hetsfeminism, man undrar vad dom är ute efter egentligen.

Dom verkar inte vara engagerade i kvinnors situation eller ens veta något om den. I stället så säger de att kvinnor ska jobba för att män ska få det bättre också, och inte bara kvinnor. Medan dom själva ska ligga på sofflocket med sina fördelar kvar då ?

Ingen av dom verkar ens inse den bristande logiken i sitt eget resonemang.

Comment

*gråter* Sorgligt, sorgligt.....Jag ger vika för alla män som i denna tråd inte klarar av att ifrågasätta sin egen roll p.g.a de fördelar de redan har. Hacka gärna på kvinnors åsikter och att de tills. försöker åstadkomma ett jämlikt samhälle...men ni får mig att spy och jag förstår inte att ni i ert resonemang inte kan förstå att ni utgör en sån stor del av förtrycket bara genom det ni säger här. Och till Betty Boob...vad faan har partipolitik med feminism att göra? Alla jävla partier anser sig vara feminister, fast vilka ser på verkligeten som den ser ut? Jag tillhör inget politiskt parti bara för att jag är feminist...Nu hoppar jag av diskussionen...hejrå!

Comment

*kramar på allva* Så ja syster lilla, det blir nog bra medd det....ta torka tåren nu....

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                                Working...
                                X