Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gary IS scary!!!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

MEEEH! VAd ALLA SKA VA FEMINISTER NU FÖR TIDEN!!!!!! BARA ONÖDIGT!!!!! FEMINISTER ÄR ÄCKLIGA MED HÅR UNDER ARMARNA OCH RUNT K*NET!!!! BLÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!

Comment

Pia

Måndag 8 mars, 15:55

Jag kan ju bara prata för mig själv, och tycker inte att jag gråter för det du säger........

Men har jag sagt att jag gråter då ?

Comment

Pia- det finns inget personangrepp i den texten... sen kan det vara hur fel som helst. Det du skrev kan absolut uppfattas som ett personangrepp... och det är så tråkigt när man måste hålla på så...

Comment

jag säger att ett glapp i diskussionen mellan män och kvinnor kan vara.....inte nåt annat.

Comment

pizzaman: ja det har du rätt i. Jag förivrade mig. Ber maik om ursäkt.

Comment

Pia: Mogna svar du ger, speciellt det som var riktat till mig. Jag försökte inte alls vara rolig, jag ironiserade över hur kvinnor beklagar sig över att dom har så dåligt. Det enda ni sitter och tjaffsar om är att män misshandlar kvinnor och att män tjänar mer stålar.. Bla bla säger jag. Hur många av er stolta feminister vart förbannade över att karolina lappa till olivier? Skulle gissa på att det alla av er hade blivit fly förbannade och anmält på gammalt feminist vis om det hade vart omvända roller.

Vet ni ens vad feminism betyder? Politkerna har tutat i er att det handlar om jämstäldhet mellan könen, men så är inte fallet. Ordet feminism betyder \"rörelse för kvinnors jämstäldhet med män\". Med andra ord så ska kvinnor ha samma fördelar som män, men män ska inte ha samma fördelar som kvinnor, så enkelt är det. Om du förstod hur många debatter jag haft med stenhårda feminister, och varje gång har dom suttit försvarslösa och stammat efter något nytt att säga varje gång, vilket inte håller i längden.

Jag är också emot att kvinnor misshandlas och dödas, men jag gör ingen skillnad på män och kvinnor. DET är jämstäldhet. Istället för att se kvinnor som kvinnor och män som män kan vi väl se alla som människor? Bästa person ska ha jobbet som man säger. Statistik säger absolut ingenting.

Comment

zaphod

Måndag 8 mars, 15:48

allva & Pia: Förklara gärna för mig vad ni menar om jag ingår i er kategori som ni gråter över.

Du verkar haka upp dig på ordet \"gråter\" men skit i det, ersätt det med ordet \"lessen\" som du använder då!

Driver du med mig eller? Du lyckas ganska bra...

Comment

Jag borde ha fattat bättre...hur kunde jag tro att detta kunde ge någonting? *pantad*

Comment

zaphod: jag har aldrig sagt att jag gråter för något du skriver. Jag försökte tala om för dig att kvinnor känner stark medkänsla med andra kvinnor. Och det kan vara en sak som skiljer mellan män och kvinnor i den här debatten. Att känna stark maktlöshet har den effekten.

Comment

maik: det där om att politiker har tutad i er... Vad menar du med det. Du menar att feminister inte förstår något utan vi tutas i saker och ting ?

Moget hörru..............

Comment

Jag håller med om att den bästa personen skall ha jobbet och är mycket tveksam till kvotering.

Men vad skall vi göra åt problemet att männen i toppen ofta väljer en sämre kvalificerad man än en bättre kvalificerad kvinna rent utav traditionella själ?

Skall vi vänta ut trenden och hoppas att våra söner och döttrar har en mer självklar syn på jämlikhet än vad vi har idag?

Bättre lösning än kvotering, någon?

Comment

zaphod

Måndag 8 mars, 16:21

Jag borde ha fattat bättre...hur kunde jag tro att detta kunde ge någonting? *pantad*

Jaha !

Comment

Pia: Ok. Jag har fel och du har rätt.

Comment

Hyndan- det hoppas jag med... så att vi slipper den här \"maktkampen\"...

Jag tycker oxå att kvotering är värdelöst... det försämrar bara kompetensen i företagen eftersom det inte enbart handlar om vad man har för kvaliteter längre, utan vilket kön... !?

Men som du sa, kommande generationer kommer säkert inte ens behöva diskutera det här...

Comment

Pia: Vet inte riktigt vilken nivå jag ska lägga det på, men jag tänker inte går ner till din nivå och ta allt på värsta tänkbara sätt. Tänk lite positivt.

Jag tror att de flesta \"feminister\" har blivit ganska lurade av de högt uppsatta hönsen. Alla vänster och mittenpartier pratar om jämställdehet och feminism i samma mening, fast det inte alls är samma sak. Låt oss påstå att allt som feminister kämpar för idag skulle bli verklighet, vad skulle hända då? Jo, kvinnor skulle inte ha kvar några nackdelar(bortsett från de \"nackdelar\" som moder natur gett er). Vi män skulle vara i samma underläge som kvinnor var i för 15-25 år sedan. Är det så ni vill ha det? Jag har som sagt diskuterat med många \"feminister\" i mina dagar och jag har ofta frågat dom varför dom inte kämpar för jamställdhet när det gäller vårdnadstvister där män är i kraftigt underläge. Till svar har jag till 50% fått jag vet inte, och den andra halvan svarar att kvinnor har så mycket annat att kämpa för och att det är upp till männen att kämpa för den rätten. Men då handlar ju feminism uppenbarligen inte om jämställdhet mellan könen, det är ren och skär fakta att det står för jämställdhet för kvinnors jämställdhet med män!

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                                Working...
                                X